English Version
English

تفاوتها در انسان ها عین عدالت است

تفاوتها در انسان ها عین عدالت است

هشتمین جلسه از دور چهل و هشتم کارگاه‌های صبحگاهی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جسن با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من" پنجشنبه 31خرداد ۱۴۰3 ساعت شش صبح آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم مسافرخداوند را شاکرم که در این روز خوب در حضور شما عزیزان در جلسه پارک لاله کنگره 60 هستم. خداقوت به تمامی عزیزان خدمتگزار و ایجنت محترم.
من امروز صبح زودتر آمدم و دیدم تمامی عزیزان خدمت گزار و ایجنت محترم پارک از صبح بسیار زود به پارک می آیند تا مقدمات این جلسه را فراهم کنند. من باورم نمی شد که عدسی صبحانه را از ساعت 4 و حتی زودتر از آن در همین جا درست می کنند و گمان می کردم آنرا از بیرون آماده می خرند.
طبق کتاب ادموند و هلیا ما قبل از ورودمان به این جهان مادی یک زندگی یکنواخت و بدون هیچ افت و خیزی را تجربه می کردیم . پس از آن برای انجام یک ماموریت به این بعد از حیات آمدیم. در روز الست و هنگام پیمان بستن به همه ما سه هدیه داده شد. یکی عقل و دیگری اختیار و روح بود.
من قبل از کنگره بسیار به این نکته فکر می کردم که چرا برخی از انسانها دارای عقل زیادی هستند، مانند دانشمندان بزرگ و برخی هم یک کارتن خواب می شوند و این همه تفاوت از کجا ناشی می شود و اصلا آیا این عدالت است که افراد اینقدر باهم متفاوت باشند؟
عقلی که به ما داده شده و دارای فر ایزدی هم می باشد به معنی اینکه تشخیص عقل اشتباه نخواهد بود، و این عین عدالت است و تفاوت در آن هم شامل عدالت خداوند است. در اصل همه انسانها از یک میزان عقل برخوردار هستند و تفاوت در به کار گیری و میزان استفاده از آن است که این هم با توجه به اختیاری که به انسان داده شده است کاملا موجه است.
این افرادی که اکنون در این جلسه صبحگاهی پارک لاله حضور دارند و افرادی که اینجا نیستند و در خانه هم اکنون خواب هستند، مسلما حال یکسانی نخواهند داشت و میزان بهره مندی آنها از تفکر و در نهایت حال خوش متفاوت خواهد بود.
برای من هم بعد از این همه سال، بیدار شدن و آمدن به پارک نیاز به تفکر و صرف انرژی دارد ولی مسلما حال من در طول روز و دریافتهایی که امروز خواهم داشت با روزهای دیگر متفاوت خواهد بود.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .