English Version
English

گروه خانواده - برای ورود به هر مکانی باید به قوانین آن احترام بگذاریم

گروه خانواده - برای ورود به هر مکانی باید به قوانین آن احترام بگذاریم

جلسه دهم از دوره اول کارگاه های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی قوچان با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی همسفر بتول در روز شنبه ۲  تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا رو شکر می‌کنم که این فرصت به من داده شد تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم.

قسمت اول دستور جلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰ است. حرمت از حریم گرفته شده‌است، از خطوط قرمز عبور نکردن و از قوانین پیروی کردن است. هر مکانی حرمت‌های خودش را دارد که باید برای حضور در آنجا آن قوانین رعایت شود. حرمت کنگره ۶۰ باعث شده که در تمامی این سال ها پایه های کنگره مستحکم‌تر شود. در کارگاه‌های آموزشی کنگره دو بار نوشتار حرمت کنگره خوانده می‌شود و این نشان از اهمیت بالای آن دارد. من همسفر موظفم به این قوانین 《علیه شخصی سرزنش کردن، دروغ گفتن، قرض دادن و قرض گرفتن هرگونه وجه مالی به شخص حقیقی و حقوقی و... که در کنگره ممنوع می‌باشد》احترام بگذارم و در زمان حضورم در کارگاه‌های آموزشی و لژیون پای‌بند آن‌ها باشم.

آیا این قوانین فقط مخصوص کنگره است؟ کمی که راجع به آن تفکر می‌کنم می‌بینم این‌ها همه در زندگی شخصی ما هم قابل اجراست و سبب رسیدن ما به آرامش و دوری از هرج و مرج می‌شود. من اگر دروغ نگویم چه در محیط کنگره چه در محیط زندگی خودم باعث می‌شود از خیلی از ضد ارزش‌های دیگر و تشنج و مشکلات فاصله بگیرم. قضاوت کردن از جهل می‌آید‌؛ انسان آگاه می‌داند که فقط می‌تواند راجع به خودش قضاوت کند و مسائل و نحوه زندگی و ظاهر هیچ‌کس به او ارتباطی ندارد.

《خانه همسایه کماجه، به ما چه؟》 این مثال نشان‌دهنده این است که از قضاوت کردن و سر درآوردن از زندگی دیگران، قرار نیست چیزی عاید من شود.

در قسمت دوم دستور جلسه این هفته، جناب مهندس دژاکام با تدبیر خود عنوان چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ را انتخاب کرده‌اند. طبق قوانین کنگره ۶۰ که ۱۴ بند می‌باشد، به این سوال که چرا این روابط ممنوع است را پاسخ می‌دهیم؛ کنگره مکانی است که هزاران مصرف کننده مواد مخدر وارد آن می‌شوند که درمان شوند و کنار آن‌ها همسفران نیز هستند. مسافرانی که با تخریب جسم و روان و نداشتن جهان‌بینی در کنگره حضور پیدا می‌کنند و همسفران که مصرف کنندگان بی‌سیم هستند و گاهی تخریبی بیشتر از مسافرها دارند، اگر این قوانین و حرمت‌ها نباشد نمی‌توانند کنار هم با آرامش آموزش بگیرند و درمان شوند و سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

خب؛ این واضح است که اگر این قوانین و افرادی که روی آن نظارت دارند و مسئول اجرای آن هستند نباشند تمامی افراد آسیب می‌بینند.

اگر حقیقت گفته نشود یک مسافر میزان مصرف خود را به راهنما دروغ می‌گوید و استارت درمان نادرست می‌خورد و دروغ‌های بعدی و حال خراب را به دنبال دارد. سرزنش کردن هم چون غیبت کردن تخریب فراوان به دنبال دارد. حرف یکدیگر را قطع نکردن دربین بچه های کنگره کاملا جا افتاده‌است؛ ما از استاد جلسه اجازه می‌گیریم تا در جلسات عمومی مشارکت کنیم و در لژیون از راهنما کسب رخصت می‌کنیم.

این حرمت‌ها باعث شده اعضای کنگره ۶۰ در جوامع ورزشی و هنری و تمامی جایگاه‌هایی که با محیط بیرون از کنگره تعامل داریم، به عنوان افرادی آگاه و خوش برخورد و مودبی شناخته شوند.

ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .