English Version
English

رعایت حرمت، نشان‌دهنده میزان پذیرش و انعطاف‌پذیری است

رعایت حرمت، نشان‌دهنده میزان پذیرش و انعطاف‌پذیری است

جلسه ششم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی وحید با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته در روز شنبه ۲ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

هر سیستمی دارای هدف یا سلسله مراتبی از اهداف است و حد و مرزهایی دارد که سبک شمردن یا نادیده گرفتن آن‌، تخریب و نابسامانی به همراه دارد. کنگره مکانی مقدس است، چرا که در آن احیای انسان صورت می‌گیرد و این مهم در پرتو دوری از ضد ارزش‌ها است. کنگره به ما آموخت که انجام ضد ارزش‌ها، انسان را بی‌قرار می‌کند و آرامش را از انسان می‌گیرد. هر کدام از ما با مراقبت از لوازم شخصی خود، برای حفظ فضای امن کنگره تلاش می‌کنیم.

حرمت در لغت به معنای عزت، محترم شمردن و آبرومندی است. آقای مهندس می‌فرمایند: رعایت حرمت در کنگره از رعایت قوانین هم بالاتر است؛ پس شاید بتوان به عمق اهمیت موضوع پی برد. حرمت مجموعه‌ای از نبایدهاست یعنی؛ نبایستی به آن حتی نزدیک شد. حرمت‌های کنگره، نقش سپر دفاعی در برابر آسیب‌های احتمالی را دارند و هیچ فردی در هر جایگاهی که باشد، از این آسیب‌ها ایمن نیست. 

آقای امین دژاکام در سی‌دی «دامنه ارتعاش» می‌فرمایند: که هر مکان و سیستمی هدف مشخصی را دنبال می‌کند؛ مثلاً من نمی‌توانم در باشگاه ورزشی با فردی که اصلاً شناختی نسبت به او ندارم، رابطه دوستی برقرار کرده و او را به کافه دعوت کنم؛ زیرا هدف من از حضور در آن مکان ،ورزش کردن و تندرستی است. در کنگره نیز هدف، درمان اعتیاد است و تمرکز روی سلامتی و راه مستقیم است پس هر کدام از مواردی که در حرمت مطرح شده اگر رعایت نشود، انحراف از مسیر صراط مستقیم محسوب می‌شود‌ و پیامدی جز حال خراب برای شخص ندارد.

در هر جایگاهی که باشیم نمی‌توانیم برای خودمان تبصره تعیین کنیم که ایرادی ندارد، من آموزش‌دیده هستم و آسیب نخواهم دید، زیرا چنین تفکری، خود دلیل بارزی است بر عدم آگاهی ما. هر کدام از ما به‌عنوان عضوی از کنگره می‌توانیم برای فرد دیگر الگو باشیم پس در برابر ظاهر و عملکرد خود مسئولیم. آقای امین در سی‌دی «تعریف درست» فرمودند: بعضی از کارها شاید به ظاهر کاملاً درست و ارزشمند به نظر برسند؛ مثل قرض دادن پول یا برقراری روابط کاری و خانوادگی، اما در سیستم کنگره این کار با تخریب همراه بوده و کاملاً ویرانگر محسوب می‌شود. 

رعایت حرمت، نشان‌دهنده میزان پذیرش و انعطاف‌پذیری ما است. به‌همان میزان که حرمت‌ها را رعایت می‌کنیم و در راستای آن‌ها قدم برمی‌داریم، به همان میزان هم می‌توانیم خودمان را بسنجیم که چه مقدار جهان‌بینی ما بالاست و تا چه میزان دانایی داریم و چقدر در مرحله اول برای خودمان ارزش قائل هستیم. اگر درست تفکر کنیم، این خودش یک سنگ محک است.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
عکس: همسفر اعظم، مرزبان خبری
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .