English Version
English

یاد گرفتم مسئولیت پذیر باشم

یاد گرفتم مسئولیت پذیر باشم

جلسه یازدهم از دور سوم لژیون ماهشهر به استادی مسافر اسماعیل و نگهبانی راهنما مسافر محسن و دبیری مسافر محمد حسن با دستور جلسه « وادی چهارم و تاثیر آن روی من » جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح در پارک فردوس ماهشهر آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان اسماعیل هستم یک مسافر 

دستور جلسه وادی چهارم است که در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خودمان است. یک چیزی که برای من در کنگره نقش پررنگی در زندگی‌ام داشت این بود که رابطه‌ام با خداوند خیلی بهتر شد و من جزء آن آدم‌های بودم که با خدا درگیر و همیشه از آن شاکی بودم و فکر می‌کردم که برای من نقشه کشیده است که زندگی من به این شکل بشود. وقتی که وارد کنگره شدم و در پروسه درمان قرار گرفتم و سی‌دی‌ها را که کار کردم، نگرش من به خدا عوض شد و فهمیدم که هر مشکل و گره‌ی که در زندگی‌ام دارم و نتوانسته‌ام در آن موفقیتی کسب کنم، فقط مقصر آن عملکرد من بوده است.

یک‌جا خواندم که خداوند هیچ موقع بدون دعوت وارد زندگی‌ات نمی‌شود و تا از آن نخواهید اجازه ورود به خود نمی‌دهد. در وادی چهارم بحث در مورد مسئولیت است و در کتاب هم نوشته است که منِ مصرف کننده همیشه به دنبال یک گریز‌گاه هستم و یک راهِ فرار برای مشکلاتم می‌گذاشتم که وقتی به موفقیت نمی‌رسیدم آن مشکل را گردن خدا می‌انداختم. آقای مهندس در چهار وادی اول این قضیه را برای من مشخص کرده است که من باید مسئولیت را در قبال خودم، خانواده و کار بپذیریم و یک مسئولیتی دارم و زمانی می‌توانیم آن انتظار را از خداوند داشته باشیم که من وظیفه خودم را انجام داده باشم و آن موقع می‌توانم این امید را داشته باشم که خداوند به کمک من بیاید.

اگر من در صراط مستقیم قرار بگیرم نیروهای الهی به کمک من می‌آیند و این را من بارها در زندگی تجربه کرده‌ام و یادم هست که در زمان مصرف هم خدا خیلی به من کمک می‌کرد و اگر کمک خدا نبود اصلا معلوم نبود من الان کجا بودم و خدای من در زمان اعتیاد هم هوای من را داشته است. در این وادی یاد گرفتم مسئولیت پذیر باشم و نسبت به کار و خانواده و نسبت به خدمتی که دارم مسئولیت را خودم پذیرم و در جایی که در توانم باشد سعی می‌کنم مسئولیت‌ام را به نحوه احسنت انجام بدهم.

مچکرم از اینکه به حرف‌های من گوش دادید.

گروه سایت نمایندگی ماهشهر 

تایپ و ارسال مطلب: مسافر صادق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .