English Version
English

علت اینکه در دستور جلسات جمله (تأثیر آن روی من) آورده می‌شود چیست؟

علت اینکه در دستور جلسات جمله (تأثیر آن روی من) آورده می‌شود چیست؟

اولین جلسه از دور پنجاه و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ شعبه چالوس با استادی مسافر ابراهیم، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر بهزاد با دستور جلسه " وادی چهارم و تأثیر آن روی من " سه‌شنبه مورخ  بیست و هفتم خردادماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان ابراهیم هستم مسافر، ممنون و سپاسگزارم که فرصت خدمت در این جایگاه به من داده شد تا بتوانم اول آموزش بگیرم و سپس خدمت کنم و من این مسئله را باید بیاموزم که سپاسگزار باشم.
البته آقای دبیر هم این زحمت را کشیدند و دستور جلسه امروز را اعلام کردند ولی چه بهتر است زمانی که دستور جلسه وادی است، عنوان وادی هم مطرح شود چرا که وقتی یک تازه وارد در کارگاه حضور پیدا می‌کند، نمی‌داند عنوان وادی چهارم چه هست و وقتی که می‌گوید وادی چهارم و تأثیر آن روی من، در مسائل حیاتی مسئولیت به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، تازه وارد بیشتر و بهتر در جریان و موج کارگاه آموزشی قرار می‌گیرد و این نکته ای بود که جا داشت من متذکر بشوم.
در مورد کتاب عشق، عزیزان مطالعه کردند و می‌دانند که وادی های کتاب عشق، همانند پل های نیرومندی هستند که بر فراز دره های ژرف جهل و خودخواهی، تعصب و تکبر، ناامیدی و وحشت، خشم و جنون استوار گردیده اند.
این مطلب، مطلبی است که باید به آن دقت کنم و سرسری از آن نگذرم و نگویم این هفته دستور جلسه وادی چهارم است و من یکسری مسائل را رعایت می‌کنم و تمام، اینها را باید موشکافانه بررسی کرد، برای اینکه صحبت جهان‌بینی و اعتیاد است و باید خط به خط کلمه به کلمه این مطالب را با جان و دل مورد مطالعه قرار بدهم و یکی از نکاتی باید من نوعی بدانم این است که باور داشته باشم که این مطالب برای من گفته شده و باید آنها را در زندگی مطالعه و اجرا کنم و در تکرار این امر، مداومت داشته باشم.


خارج شدن از مرداب اعتیاد و شکوفا شدن در پهنه گیتی کار ساده ای نیست و اگر بخواهم از مرداب اعتیاد رها شوم بایستی یاد بگیرم که سر وقت در شعبه و جلسات حضور پیدا کنم و مسئولیت آن را بپذیرم تا آنچه در وادی ها می آموزم را اجرا کنم و اگر من از این وادی ها و نشریات کنگره60 و رهنمود های راهنمایم نتوانم تأثیر بگیرم، آموختن یا آموزش گرفتن دیگر برای من خیلی معنایی ندارد و باید این نکته را در نظر داشته باشم که علت اینکه در دستور جلسات جمله (تأثیر آن روی من) آورده می‌شود چیست؟
چیزی که من نوعی را بی مسئولیت کرد مصرف مواد بود، مصرف الکل بود، مصرف سیگار بود، نداشتن جهان‌بینی درست بود و این وادی می‌خواهد به من مسئولیت پذیری را بیاموزد تا به خودم یادآور شوم که برای چه به اینجا می‌آیم، آیا برای وقت گذرانی به اینجا می‌آیم یا برای این می‌آیم که آگاه باشم چه احساس مسئولیت هایی را نسبت به خود، خانواده، اطرافیانم و... را مصرف مواد از من گرفت و اگر روزی می‌خواستم مسئولیتی را بپذیرم، با راز و نیاز و شانس و اقبال و یا در نهایت با سپردن به خدا بود.
ولی وادی چهارم به من می آموزد که مسئولیت امور حیاتی خود را فقط باید خودم بپذیرم و نسبت به آن آگاه باشم.

 

در ادامه نفرات برتر آزمون شماره 12 :
 


 

عکس: مسافر حامد
تنظیم و ارسال: مسافر سینا
مسافران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .