English Version
English

اجرای قانون پذیرش مسئولیت

 اجرای قانون پذیرش مسئولیت

سیزدهمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی آزادشهر با استادی راهنما مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من "در روز پنج شنبه مورخ 31 خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد : 

خیلی خوشحالم که امروز در جمع شما عزیزان هستم و از این بابت خدای خودم را شاکرم.

قبل از هر چیز بگذارید اعتراف کنم که واقعا شعبه های تازه تاسیس انرژی و پتانسیل خیلی بالایی دارند، اما باید دقت کنیم که این انرژی و پتانسیل را صرف رشد خود و شعبه‌مان کنیم، و برای این کار همیشه در کنار درست سفر کردن باید دو کار را به خوبی انجام دهیم.
اول اینکه آن‌ چیزی که در حرمت کنگره از من خواسته می‌شود را مو به مو اجرائی کنم و از اصول و قوانین کنگره تخطی نکنم، و دومین مطلب اینکه به پیشکسوت ‌های خود همیشه احترام بگذاریم.

در وادی چهارم می‌گوید، در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند سلب مسئولیت از خویش است، قبل از هر چیز باید بدانیم که مسئولیت یک پارامتر و موئلفه دو طرفه است، و اگر این دو طرف را خداوند و انسان در نظر بگیریم، هم خداوند دارای یک سری مسئولیت‌هایی است و هم انسان دارای مسئولیت و وظایفی است.
وادی چهارم حد و مرز بین مسئولیت و وظایف خداوند و مسئولیت و وظایف انسان را مشخص می‌کند، و من زمانی که این حد و مرز را بشناسم دیگر هیچ وقت مسئولیت زندگی خودم را به دیگری یا خداوند واگذار نمی‌کنم.
درست است که درخواست از قدرت مطلق و دعا کردن خوب است، اما زمانی موثر است که همراه با تلاش و کوشش باشد، وگرنه هیچ ارزشی نخواهد داشت.
حال شاید گاهی اوقات که صحبت از مسئولیت می‌شود نگران شویم که باید مسئولیت همه چیز را قبول کنیم و باید تحت فشار باشیم، اما اگر من بدانم که مسئولیت پذیری چقدر برای من خوب است و باعث می‌شود به چه جایگاهی برسم دیگر هیچ وقت اینطور تصور نمی‌کنم.
در پرتو اجرای قانون پذیرش مسئولیت حیات است که استعدادها و توانایی های من شکوفا می‌شود و من می‌توانم از آنها در حل مسائل حیاتی زندگی استفاده کنم.
به عنوان مثال شما فوتبالیست خوبی هستی، ولی تا زمانی که وارد زمین فوتبال نشوی و بازی نکنی آن توانایی و استعدادی که داری هیچ‌ وقت بروز نمی‌کند، در زندگی هم همینطور است، زمانی که مسئولیت را می‌پذیرم توانایی های من بروز می‌کند و من به خود باوری خواهم رسید.
در مورد آقا رضا که امروز تولدشان است باید عرض کنم، از نظر من سفر اول رضا دو بخش بود، یک بخش آن چند ماه اول سفرش بود که هنوز مسئولیت زندگی و درمان خود را نپذیرفته بود و قبول نکرده بود و سردرگم و بلاتکلیف بود، اما چیزی که باعث شد که رضا بار مسئولیت زندگی خود را قبول کند و متوجه بشود که بیشترین نقش را در درمان خود دارد، ادامه دادن و تداوم حضورش در کنگره بود.

من می‌دانم که رضا در سفر اولش با چه چالش‌هایی روبرو بود، واقعا به او دست مریزاد می‌گویم که با وجود تمام این چالش ها هیچ وقت کنگره را رها نکرد و تداوم داشت و آرام آرام مسئولیت زندگی و درمان خود را پذیرفت و نظم و انضباط وارد زندگی‌اش شد و رضا به درمان رسید.
امروز هم می‌بینیم که رضا در بخش OT نمایندگی آزادشهر در حال خدمت است و به نظر من رضا هنوز هم جای پیشرفت دارد چون دارای استعداد و توانمندی های خیلی بیشتری است.
برای یک راهنما هیچ چیز شیرین تر و با ارزش تر از این نیست که ببیند رهجو‌اش در حال خدمت است. همیشه به مسافران گوشزد میکنم؛ خدمت رهجو به کنگره بزرگترین سپاسگزاری از راهنمای خود است، زیرا راهنما می‌بیند که رهجو جا پای راهنمای خود گذاشته و همان مسیری را رفته که راهنما‌اش یک روزی طی کرده و دارد به انسان‌ها خدمت می‌کند.
برای من خیلی ارزشمند است و از خدا می‌خواهم که رضا در این مسیر همچنان مستدام باشد و خدمتگزار لایق و شایسته هم برای کنگره و هم برای خانواده‌اش باشد، امیدوارم که خداوند مسیر کسب آگاهی بیشتر و خدمت به انسان‌های دردمند را برای همه ما هموار کند تا همه ما بتوانیم در این مسیر مستدام و ثابت قدم باشیم.

خلاصه سخنان مسافر رضا:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر

ابتدا از همگی شما دوستان تشکر می‌کنم. از راهنمای عزیزم آقا مهدی ممنونم که امروز تشریف آوردند و سپاسگزارم در کنار من بودند تا من به درمان برسم. در ادامه‌ از راهنمای همسفرم هم تشکر می‌کنم که در این مسیر تمام موارد لازم و ضروری را به همسفرم آموزش دادند و من تاثیر آن را در روند درمان خودم متوجه شدم. بابت تمام بی نظمی ها، سی‌دی ننوشتن ها، دیر آمدن‌ها و غیبت هایم از راهنمای گرانقدرم عذرخواهی می‌کنم و مجدد سپاسگزارم که با تمام این همه مشکلاتی که به وجود آوردم باز هم در کنار من ایستادند و من را به رهایی رساندند.
از آقای مهندس و استاد امین بابت تمامی آموزش‌هایی که از آن‌ها گرفتم تشکر می‌کنم.
از تمامی دوستانی که از ابتدا در لژیون آزادشهر حضور داشتند و باعث شدند که امروز ما زیر این سقف بنشینیم و آموزش بگیریم بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم در آینده بتوانم خدمت‌گذار خوبی برای کنگره باشم.

خلاصه سخنان راهنما همسفر ملیحه:

سلام دوستان ملیحه هستم راهنمای همسفر
ابتدا خیر مقدم می‌گویم خدمت راهنمای محترم آقا مهدی و دوستانی که از نمایندگی گرگان تشریف آوردند.
تبریک خدمت آقای مهندس و راهنمای بزرگوار بابت انجام این عمل عظیم و همینطور آقا رضا، زهرا و سارینای عزیز و همه اعضای نمایندگی.
در واقع این فقط یک تولد نیست، یک تحول و تعادلی هست که در زندگی این عزیزان بوجود آمده است.
زهرا در سفر اول، همراه و همسفر مسافرش نبود، ولی مهم این است که این اتفاق قشنگ در سفر دوم برایشان رقم خورد و راه کنگره برای زهرا باز شد تا در کنار هم بتوانند آموزش بگیرند و در مسیر درست زندگیشان قرار بگیرند.
امیدوارم قدر این لطف خداوند و نوری که وارد زندگیشان شده را بدانند و بتوانند آن را به دیگران هم انتقال بدهند و زندگی خود را بیمه کنند، چون خدمت در کنگره، به ویژه جایگاه راهنمایی، نوعی بیمه شدن فرد است. انشالله همه ما در مسیر کنگره و شکرگزاری مستدام باشیم.

خلاصه سخنان همسفر زهرا :

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر

ابتدا شاکر و سپاسگزارم خداوند هستم و در ادامه تولد یکمین سال رهایی مسافرم را به خودش و بنیان کنگره 60، آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم. از راهنمای درمان مسافرم آقا مهدی تشکر می‌کنم و خوشحالم که برای اولین بار ایشان را می‌بینم. از راهنمای عزیزم سرکار خانم ملیحه، تشکر می‌کنم. من ابتدا که وارد کنگره شده‌ بودم خیلی عجله داشتم و دوست داشتم زودتر 40 سی‌دی را بنویسم و وارد سفر دوم جهان‌بینی بشوم. از همین جهت ایشان به خوبی، صبر کردن را به من آموختند و من قدردان این نعمت بزرگ هستم.
یک نکته یا خواهشی که از همه‌ شما دارم، این است که حتما در سفر اول همسفر خودتان را به کنگره بیاورید تا از آموزش‌های کنگره بهرمند بشوند تا به قول مهندس اختلاف فاز پیش نیاید و مسافر و همسفرش با هم رشد بکنند.
امیدوارم در آینده همه‌ شما را روی این سکو ببینم.
در آخر تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در احداث نمایندگی در آزادشهر مشارکت داشتند و سبب این امر خیر شدند و افتخار می‌کنم که در شهر خودم در جلسات گنگره شرکت می‌کنم و در همه جا با افتخار می‌گویم که من کنگره‌ای هستم.

تهیه گزارش : مسافر نصیر و مسافر علی لژیون یکم

ارسال گزارش : مسافر علی لژیون یکم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .