English Version
English

خودمان و خواسته‌هایمان را بشناسیم تا خدا را نیز بشناسیم

خودمان و خواسته‌هایمان را بشناسیم تا خدا را نیز بشناسیم

ششمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران و هم‌سفران با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من » با استادی راهنما مسافر علیرضا، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علیرضا  پنج‌شنبه 31 خردادماه 1403 ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علیرضا هستم مسافر. وادی‌های کنگره شصت مثال ستون‌هایی هستند که جهان‌بینی هر فرد روی این ستون‌ها کار گذاشته می‌شود، زندگی‌ای که ما در چندین سال به دلیل عدم آگاهی و عمدتاً هم به‌صورت ناخواسته با قرار گرفتن در مسیر اعتیاد به نابودی کشاندیم، انسان اگر آگاهی داشته باشد به سمت این اعمال نمی‌رود. در بحث اعتیاد سواد مطرح نیست چه‌بسا افراد باسوادی بودند که درگیر این بیماری شدند. به‌طورمعمول افرادی که دارای انرژی بیشتری هستند درگیر می‌شوند و انرژی‌های کاذب آن‌ها را به سمت  انرژی‌های مخرب و درنهایت اعتیاد سوق می‌دهد. 

در وادی اول تفکر را می‌آموزیم و به عبارتی مبدأ برای ما مشخص می‌گردد چون اکثراً نمی‌دانیم که در کجا قرار داریم و هدف ما چیست و آیا واقعاً من مخرب هستم و باید بیماری خود را درمان کنم یا خیر. وادی دوم ما را به سمت امید سوق می‌دهد و در  وادی سوم بحث خودشناسی مطرح می‌گردد. وادی چهارم نیز به ما می‌آموزد تا مسئولیت درمان و کارهای گذشته خود را بپذیریم و کارهای خود را تنها به خداوند واگذار نکنیم. خداوند به ما اختیاراتی داده است که می‌توانیم باقدرت عقل از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. وادی چهارم به ما می‌گوید مسئولیت کارهای خود را بپذیریم و از لطف و رحمت خداوند نیز غافل نشویم.

در ادامه وادی بحث نفس مطرح می‌شود، نفس آن چیزی هست که تعیین موجودیت می‌کند، به زبان ساده‌تر خواسته‌های هر انسانی نفس هر فرد را تعیین می‌کند. نفس هر انسانی مسیر او را مشخص می‌کند، مسیر تاریکی و ضد ارزش‌ها و یا روشنایی و ارزش‌ها. زمانی که ابتدا خودمان و خواسته‌هایمان را بشناسیم می‌توانیم خدا را نیز بشناسیم. ما در کنگره روی پارامترهای صور پنهان انسان کار می‌کنیم که شامل نفس، حس، عقل، آرشیو و کالبدهای هفت‌گانه است. ما درباره این‌ها تعریف خاصی نداریم ولی در طول مسیر درمان که وادی‌ها را طی می‌کنیم می‌توانیم جهان‌بینی خود را تغییر دهیم، می‌توانیم با تغییر رفتار خود وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم و فرد شایسته‌تری برای خانواده و جامعه باشیم و زندگی بهتری داشته باشیم. زمانی که شیوه‌ی درست زندگی کردن را فرابگیریم آن‌وقت مسئولیت کارهای خود را خودمان گردن می‌گیریم.

در ادامه مراسم تولد یک سال رهایی مسافر علیرضا به راهنمایی مسافر علیرضا برگزار شد.

سخنان راهنمای مسافر:
علیرضا از ابتدا که وارد کنگره شد کمربندش را سفت بسته بود و در مسیر درمان حرکت می‌کرد به عبارتی وادی هشتم را از ابتدا اجرا می‌کرد. علیرضا صادقانه بدون حاشیه و خالصانه خدمت کرد، بدون اینکه دوربینش روی دیگران باشد و آن‌ها را قضاوت کند، فقط و فقط سفرش مهم بود و به‌درستی سفر کرد و من بابت داشتن ره‌جویانی چون علیرضا بسیار خوشحالم. هدف همه ما رسیدن به سرمنزل مقصود هست و خوشا به حال ره‌جویی که از بدو ورودش فقط خودش را ببینید و سفر کند و گوش‌به‌فرمان و فرمان‌بردار باشد چراکه هرکسی که فرمان‌برداری کند قطعاً روزی به فرمانروایی خواهد رسید و این را من در علیرضا می‌بینم که انشا الله فرمانروای خودش، خانواده‌اش و نفس خودش باشد. این فرمانروایی باعث می‌شود که شما بتوانی خودت و گمشده‌ات را پیدا کنی. من را ببخشید که امروز احساساتی شدم، امروز روز خیلی بزرگی است، گریه من از روی ذوق و خوشحالی است، برخی اوقات ره‌جوی من مثل فرزند من است و این خواسته هر راهنمایی هست که یک روزی رهایی ره‌جوی خودش را ببیند.

اعلام سفر مسافر علیرضا:
با بیش از چهار سال تخریب وارد کنگره شدم، آخرین انتی ایکس مصرفی تریاک، شیره و قرص ، ده ماه و هفده روز به روش دی اس تی با راهنمایی علیرضا از لژیون چهارم بیرجند سفر کردم داروی درمان شربت اوتی، ورزش در کنگره دوچرخه‌سواری، به لطف جناب مهندس سیزده ماه و چهار روز هست که از بند مواد آزاد و رها هستم.

آرزوی مسافر:
تنها آرزویی که در حال حاضر دارم این است که تمام دوستانم همت کنند تا بتوانیم در سایر شهرهای استان به‌ویژه شهرستان قاین نیز نمایندگی کنگره 60 را ایجاد کنیم تا نیازی نباشد افراد مصرف‌کننده مسافت طولانی را طی کنند و کنگره برای همه آن‌ها به‌راحتی در دسترس باشد.

سخنان مسافر علیرضا:
قبل از ورودم به کنگره هر وقت فرزندانم و یا خودم دچار مریضی می‌شدیم سریع برای آن‌ها مواد را تجویز می‌کردم و در دوران کرونا تنها داروی شفابخش را مواد می‌دانستم، حتی یک روزی که دخترم مریض شده بود آن‌قدر دخترم را در معرض دود مواد قراردادم که دو روز بی‌هوش شده بود و تمام‌کارهایی که می‌کردم از روی عدم آگاهی بود. امروز که در این جایگاه قرار گرفتم از کنگره بابت بیداری و دادن آگاهی‌های لازم تشکر می‌کنم.
از جناب مهندس بابت به وجود آوردن این فضا که زندگی دوباره و حال خوب را به من بخشیدند تشکر می‌کنم، از زحمات راهنمای خوبم قدردانی می‌کنم و از دخترهای گلم و همسرم که همواره در طول سفرم یار و یاور من بودند تشکر می‌کنم. دست همه خدمتگزاران نمایندگی بیرجند را می‌بوسم و از همه شما نیز سپاسگزارم.

سخنان راهنمای هم‌سفر علیرضا:
سلام دوستان زهره هستم یک هم‌سفر. خدا را شاکرم که من توفیق داد در این جایگاه قرار بگیرم و تولد یک‌سالگی هم‌سفرم را جشن بگیرم و این موضوع را به همه هم‌سفران کنگره و خدمتگزاران بخش هم‌سفران تبریک عرض می‌کنم. در بخش هم‌سفران خیلی از آن‌ها تلاش کردند که اعتیاد را از زندگی‌شان حذف کنند ولی نتوانستند راهی پیدا کنند، در ابتدا خانم نرگس به کنگره وصل نمی‌شدند ولی وقتی تغییر حال مسافرشان را دیدند به کنگره آمدند و تا پایان سفر همراه بودند و تمام‌کمال سفر خود را به‌درستی انجام دادند و من هیچ دغدغه‌ای نسبت به این ره‌جوی خود نداشتم. تولد یک‌سالگی ره‌جوی خودم و مسافرشان را به ایشان تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی سلامتی و پیروزی دارم.

سخنان هم‌سفر علیرضا:
خوشحالم که  امروز تولد یک‌سالگی مسافرم را جشن می‌گیرم، علیرضا همیشه در مسیر بود و به‌خوبی سفر کرد. از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، راهنمای مسافرم و راهنمای خودم و همه خدمتگزاران و کسانی که ما را در این مسیر یاری کردند قدردانی می‌کنم.


تایپ: مسافر حمید، لژیون یکم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .