English Version
English

تعادل یعنی پایداری

تعادل یعنی پایداری

آقای مهندس در سی‌دی آداب‌و‌معاشرت ادب‌و‌بی‌ادبی می‌فرمایند: که هر شخصی حریم خصوصی دارد که باید رعایت کنیم و بی اجازه وارد حریم کسی نشویم که این نشانه ادب ما است، در جامعه چنین گفته می‌شود افرادی که مصرف مواد دارند باید مواد خود را ترک کنند اما در کنگره از کلمه درمان استفاده می‌شود زیرا با درمان اعتیاد، فرد مصرف کننده به تعادل می‌رسد.

« تعادل یعنی پایداری» بشر امروزی به دلایلی از تعادل خارج شده‌است و این تنها مربوط به فرد مصرف‌کننده نمی‌‌باشد بلکه افراد تحصیل کرده و ثروتمند نیز می‌توانند جز آن باشند و تا زمانی که در رفتار و کردار خود تعادل نداشته باشیم مورد آزار و اذیت واقع می‌شویم و در زندگی آرامش نخواهیم داشت.

انسان زمانی که از مرحله حیوانی وارد مرحله انسانی می‌شود باید یک سری قوانین را رعایت کند، شخصی که این آداب را رعایت کند باادب است و انسان‌هایی که این آداب را رعایت نکنند افراد بی‌ادب می‌باشند. باید بدانیم راه رفتن آداب دارد، سخن گفتن اینکه در کجا باید سخن بگوییم  و بر روی صحبت‌های خود کنترل داشته باشیم آداب خاص خود را دارد، حتی غذا خوردن، باید به مقدار کافی غذا بخوریم اگر چند نوع غذا بر سر سفره است دلیل بر این نیست که ما از همه آنها استفاده کنیم.

در مورد مهمانداری، کسی که میزبان می‌باشد خود او باید در کنار مهمان بنشیند و اولین کسی باشد که شروع به غذا خوردن می‌کند و آخرین نفری باشد که غذای خود را به اتمام می‌رساند. در هنگام رانندگی باید بدانیم با سرعت رفتن، خلاف قوانین عمل کردن، دوبله پاک کردن و یا بوق زدن الکی این نیز نوعی بی‌ادبی می‌باشد. در مورد مراجعه به اداره‌ها باید بدانیم تا زمانی که به ما اجازه ندهند ما نمی‌توانیم در قسمت اداری بنشینیم و یا بدون اجازه وارد اتاق شویم.

حال به چه کسانی لقب بی‌ادبی اطلاق می‌شود! شخصی  که دروغ می‌گوید، شخصی که سخن چین است، تجسس می‌کند، حریم شخصی دیگران را رعایت نمی‌کند؛ باید بدانیم هر شخصی برای خودش حریم خصوصی دارد و رعایت نکردن این اصول نوعی بی‌ادبی محسوب می‌شود. نکته مهم دیگر در بی‌ادبی وقت‌نشناسی می‌باشد باید به این موضوع اهمیت بدهیم که در زمان دقیق در مکان معین شده حضور یابیم و به وقت دیگران احترام بگذاریم.

حتی در لژیون یک سری قوانین و حریم وجود دارند که باید نسبت به رعایت کردن آنها نیز کوشا باشیم، زمانی که بتوانیم به مرحله انسانی برسیم رعایت آداب می‌شود ادب و عدم رعایت این‌اصول بی‌ادبی می‌باشد و به طور کل هیچ انسانی بد نیست؛ اگر بدی می‌کند به این دلیل است که هنوز به دانایی نرسیده است.

در مواردی یک سری از مفهوم را اشتباه متوجه می‌شوند به طور مثال: وقتی به فردی که دزدی می‌کند یا شخصی که رشوه می‌گیرد زرنگ می‌گویند در واقع این‌ها زرنگی نیست این‌ها نوعی خیانت است یا فردی که فساد می‌کند و یا اختلاس می‌کند خیانت می‌کند. هر بلایی که سر انسان می‌آید ناشی از جهل او می‌باشد، باید بدانیم دانایی به مفهوم تجربه، آموزش و تفکر است و برای رسیدن به دانایی باید این سه ضلع در تعادل باشند. بنابراین ما می‌توانیم با بالا بردن دانش، آگاهی و تجربه به تعادل و ادب برسیم.

نویسنده: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
تایپ و رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .