English Version
English

از کجا به کجا رسیده‌ام؟

از کجا به کجا رسیده‌ام؟

«یاد الله در هر جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است.»

مشارکت مکتوب
دستور جلسه هفته:

لژیون یکم، راهنما همسفر معصومه عزیز

------------------------------------

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر علی
کنگره۶۰، به دلیل این‌که اعضای خود را از ظلمت به نور و خلاصی از نیروهای اهریمن و ملحق شودن به نیروی مطلق هدایت می‌کند، مکانی مقدس محسوب می‌شود و این مکان حرمت دارد؛ باید من رهجو این حرمت و قوانین را بپذیرم و اجرا کنم و مهم است که موقع خواندن حرمت، هیچ حرکت و صحبتی نداشته باشم.
با نظم بودن، لباس تمیز و سفید پوشیدن و به‌موقع در کنگره حضور داشتن از ارکان حرمت کنگره است؛ حرمت کنگره به جمع ما بقا می‌دهد و رعایت نکردن حرمت و قوانین به خودی خود، ما را از چرخه کنگره، حذف خواهد کرد! زیرا اگر، سَر خود عمل کنیم، از آن جمع انرژی نمی‌گیریم و به مرور زمان از آن مکان فاصله می‌گیریم! در اجرای حرمت، دروغ گفتن، غیبت کردن، پا به حریم دیگران گذاشتن، پارتی بازی کردن، مراوده، معامله، پول دادن و پول گرفتن، سرزنش کردن دیگران، حرف دیگران را قطع کردن و الفاظ زشت بیان کردن، تجسس کردن، همه و همه ممنوع می‌باشد؛ رعایت این مطالب، پایه کنگره را محکم‌تر می‌کند؛ حرمت، برای افراد بسیار مهم هست و فضای امنی را به وجود می‌آورد، به همین دلیل در جلسه دو بار خوانده‌ می‌شود؛ باید شخص، مواظب اموال خود باشد و جَو کنگره را به هم نزند تا در کنگره امنیت برقرار شود تا ما بتوانیم دور هم جمع شویم و در آرامش، آموزش بگیریم و باید این حرمت را در زندگی و بیرون از کنگره هم اجرایی کنیم تا دیگران بدانند ما در کنگره چه چیزهایی فرا گرفته‌ایم؛ با این کار می‌شود باری از روی دوش خدمتگزاران و مربیان، کم کرد و با عملکرد و رفتار ما، کنگره را به دیگران معرفی کرد.
امیدوارم کنگره همیشه در همین مسیر حرکت کند و برای اعضا مشکلی پیش نیاید.
سپاسگزارم که مشارکت من را خواندید.

لژیون دوم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

-------------------------------

سلام دوستان شیرین هستم همسفر امیر
هر چیزی، حرمتی دارد و باید حرمت آن حفظ شود، به‌طور مثال رودخانه برای خود حریمی دارد؛ باید در حریم رودخانه ساختمان‌سازی نکنیم؛ چرا که ضرر آن در نهایت به خودمان می‌رسد! همین‌طور کنگره برای خودش حرمت‌هایی دارد و باید رعایت شود؛ چون اگر این حرمت‌ها حفظ نشود، مشکلاتی پیش می‌آید؛ مثل ستون‌های یک ساختمان است که باید فاصله آن‌ها رعایت شود، نه زیاد دور باشد و نه زیاد نزدیک که اگر رعایت نشود، سقف می‌ریزد؛ کنگره هم همین‌طور است اگر با هم ارتباط مالی و شراکت داشته باشند، مشکلات متعددی پیش می‌آید، یا پشت کسی سرزنش و غیبت نکنیم، صحبت‌های کسی را قطع نکنیم، زیاد صحبت نکنیم و به بقیه افراد هم اجازه صحبت کردن بدهیم.
شوخی زیاد، حرمت بین افراد را می‌شکند، باید برای حرف زدن مکان و شرایط را بسنجیم؛ مثلاً با همان لفظ که با فرزند و همسرم صحبت می‌کنم، با بقیه افراد هم با همان الفاظ صحبت نکنم؛ بین افراد پولی رد و بدل نشود؛ باید در کنگره از پوشش مناسب استفاده کنیم و این موضوع را باید هم مسافران و هم همسفران رعایت کنند.
در کنگره باید هر کسی مراقب لوازم شخصی خودش باشد، در کنگره بحث سیاسی نداریم و طرفدار گروه خاصی نیستیم.
ممنون، مشارکت من را خواندید.

لژیون سوم، راهنما همسفر هما عزیز

------------------------

سلام دوستان سمیه هستم همسفر محسن‌
تمام پایه‌های کنگره۶۰، بر پایه ستون‌های حرمت و حریم، استوار است؛ اگر ما بتوانیم این پایه‌ها و حرمت‌ها را در حد توان، رعایت کنیم به حال خوشی که به دنبالش هستیم، می‌رسیم؛ اگر برای حرمت‌ها احترامی قائل نباشیم در وهله اول به خود و مسافرمان، زیان می‌رسانیم!
حرمت‌ها، تنها مختص به کنگره نیست، همه سازمان‌ها و ارگان‌ها، بزرگ و کوچک، حتی در خانه که در آن زندگی می‌کنیم، حرمت‌هایی وجود دارد.
حرمت‌های کنگره که در حال حاضر در دسترس است، حاصل چندین سال تجربیات آقای مهندس و اتفاقاتی که در کنگره افتاده، می‌باشد؛ پس لازم است که تک تک ما این حرمت‌ها را رعایت کنیم، زیرا هم خودمان به حال خوش رسیده و هم مسافران ما، سفر خوبی خواهند داشت و به درجه آگاهی و دانایی که دنبالش هستیم، می‌رسیم.
یکی از حرمت‌ها منع هرگونه رابطه مالی اعضا با هم می‌باشد، اگر هرکدام از ما همسفران یا مسافران پولی را در لژیون، قرض بگیریم، در صورتی‌که نتوانیم آن پول را باز پس بدهیم از خجالت مقروض بودن به یکی از اعضای کنگره، به کنگره نمی‌آییم و سفر ما خراب شود.
در جای دیگر حرمت گفته شده هرگونه شماره دادن و شماره گرفتن بدون اجازه راهنما ممنوع می‌باشد، زیرا انرژی که ما از کنگره، لژیون و جلسات بدست می‌آوریم نباید صرف این تلفن زدن‌ها بشود! انرژی که باید صرف خودسازی خودمان شود در این مکالمات تلفنی از بین می‌رود، به دنبال این تماس‌های تلفنی، قیاس  پیش می‌آید که در نهایت باعث خراب شدن حال ما می گردد! دلیل دیگر این‌که امکان دارد در ضمن این تلفن زدن‌ها، برای همدیگر نسخه بپیچیم! این کار هم چیزی جز بدتر شدن سفر مسافران ما به همراه نخواهد داشت.
در جای دیگری از حرمت‌ها هر گونه ارتباط خانوادگی در بیرون از کنگره قدغن شده است؛ چون همسفران یا مسافران اگر با هم ارتباط بگیریم به این دلیل که ناخالصی های درونمان به خالصی تبدیل نشده و هنوز به آن مرتبه از آگاهی و دانایی نرسیده ایم،در این ارتباطات ذرات ناخالصی درونمان به دلیل داشتن خواسته مشترک به هم می رسند و به دنبال اهداف نامعقول خود می رویم،که نتیجه ای جز بدشدن سفر و حال خرابی برای ما نخواهد داشت.
در ارتباط با رعایت پوشش و حجاب مناسب در کنگره:این حرمت هم به درستی وضع شده چون هم برای ما امنیت بیشتری را همراه می آورد و هم باعث می شود حال مسافران مخصوصا سفر اولی ها به علت پوشش نامناسب ما خراب نشود.
رعایت حرمت‌ها باعث می‌شود که ما از قیاس کردن، هدر دادن انرژی کسب شده در کنگره و حال خرابی‌ها جلوگیری شود و در نتیجه ما فقط دوربین را بر روی خود می چرخانیم و سفرمان را به خوبی ادامه می‌دهیم و با کسب انرژی به حال خوب تری می‌رسیم و بر میزان دانایی و آگاهی ما افزوده می‌شود.
بالا رفتن دانایی هم باعث می‌شود، بیشتر قوانین و حرمت‌ها را بشناسیم و برایش احترام قائل باشیم و آنها را رعایت نماییم.

لژیون چهارم، راهنما همسفر شفیعه عزیز

----------------------------

به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان فاطمه هستم همسفر و مسافر تغذیه سالم
هر مکان و ارگانی، قوانین مختص به خود را دارد که این قوانین را می‌توان حرمت یا حریم آن مکان دانست؛ از یک جامعه کوچک مانند خانواده گرفته تا جوامع بزرگ‌تر مانند: مدرسه، دانشگاه، کنگره و غیره.
حرمت کنگره در طول جلسه عمومی دو بار خوانده می‌شود؛ این تکرار، نشان از اهمیت آن دارد؛ حریم کنگره ما را از آسیب‌ها دور می‌کند و آن‌جا را برای ما به مکانی مقدس و امن تبدیل می‌کند؛حال هر گونه تخطی و زیر پا گذاشتن هر یک از این حرمت‌ها در گام اول، باعث آسیب رسیدن به خودمان می‌شود و در وهله دوم به اطرافیان ما آسیب می‌زند.
مهم‌ترین و اولین حرمت کنگره در مورد صداقت و دروغ نگفتن است؛ همان‌طور که جناب مهندس در سی‌دی‌ها گفته‌اند: دروغ، مادر تمام ضدارزش‌ها است؛ اکثر حرمت‌های کنگره، ارزش‌های اخلاقی هستند که ما نه تنها در کنگره بلکه در زندگی شخصی خود نیز باید از آن‌ها استفاده کنیم؛ این بدان معنا است که آقای مهندس حتی در حریم گذاشتن برای کنگره، به فکر ارزش‌های اخلاقی بوده و سعی دارد این ارزش‌ها را گسترش دهد.
امیدوارم من فاطمه با کاربردی کردن حرمت‌ها در زندگی خود، الگوی مناسبی برای اطرافیانم باشم.
از همه شما عزیزان که لطف کردید و مشارکت من را مطالعه کردید، ممنون و سپاسگزارم.

لژیون پنجم، راهنما همسفر نرگس عزیز

----------------------------

سلام دوستان فهیمه هستم همسفر
ابتدا خداوند بزرگ را سپاسگزارم که من را در این مسیر هدایت نمود که در این مکان مقدس (کنگره۶۰) قرار بگیرم؛ از ابتدای ورود به کنگره با  حرمت آن آشنا می‌شویم تا در مسیر آموزش، دچار مشکل نشویم و با آگاهی و دانایی با مسائل روبرو شویم.
کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ راه کنگره۶۰، راهی مستقیم است تا ما بتوانیم افکار و اعمال خود را به سمت ارزش‌ها هدایت کنیم و همسفران و مسافران می‌آموزند که دروغ گفتن، بدون اجازه سخن‌ گفتن، الفاظ ناشایست بیان کردن، علیه شخصی سرزنش کردن، بدون اجازه راهنما تلفن دادن و گرفتن، بدون هماهنگی پولی را دریافت و پرداخت نمودن از موارد خلاف قوانین کنگره می‌باشد؛ با ورود به کنگره با این قوانین آشنا می‌شویم و سعی می‌کنیم با توجه به آن‌ها در صراط مستقیم قرار بگیریم و کارهای ضد اخلاقی و ضد‌ارزشی انجام ندهیم.
کنگره؛ مکانی است برای درمان و رهایی از اعتیاد برای افرادی که در تاریکی به سر می‌برند که با ورود به کنگره، آموزش گرفتن و عملی کردن آموزش‌ها به زندگی دوباره برگردند و شرایط امنی برای خود و خانواده‌ فراهم سازند‌.
نکته دوم در مورد روابط کاری، مالی و خانوادگی می‌باشد که نباید روابطی بر قرار شود؛ به این دلیل که کسانی که سفر اولی هستند و درک درستی از کنگره ندارند، در صورتی که با یکدیگر رفاقت کنند، ممکن است طرف با حرف‌ها و رفتارهای نامناسب و کارهای ضدارزشی، دید فرد را نسبت به کنگره تغییر دهد و نسبت به کنگره۶۰، بدبین شود.؛ بنابراین طبق حرمت کنگره۶۰، باید قوانین و فرامین را به درستی اجرا کنیم و با رعایت آن حرمت‌ها مکانی امن برای خود و کسانی که به امید درمان و رهایی از اعتیاد و رسیدن به زندگی دوباره و رسیدن به آرامش وارد این مکان مقدس می شوند، فراهم نماییم.
در نتیجه بر همه کسانی که وارد کنگره می‌شوند، الزامی‌ است که تابع این قوانین و روزنه امیدی باشند تا خانواده‌های نا‌امید و نگرانی که پا به این مکان می‌گذراند، با آرامش خاطر این مسیر را طی کنند و حس و حال خوب، قشنگ و پایدارِ رهایی نصیب تمام کسانی شود که در تاریکی و اعتیاد به سر می‌برند.

لژیون ششم، راهنما همسفر مریم عزیز

------------------------------

سلام دوستان مریم هستم همسفر رضا
«پیشگیری بهتر از درمان است.» حرمت کنگره در اول و آخر جلسه همیشه خوانده می‌شود؛ من همسفر باید به حرمت احترام بگذارم، صحبت نکنم و از جای خود بلند نشوم. حرمت می‌گوید: کنگره مکان مقدس و امنی است؛ منظور از مقدس همان انسان‌های مصرف کننده هستند که به پاکی می‌رسند و از مواد مخدر که یک عمل شیطانی است، پرهیز می‌کنند؛ منظور از امن است، این است که من باید مواظب وسایل خودم باشم، درست است که هم امنیت دارد و هم امن است.
یکی دیگر از مسائل مهم کنگره، دروغ گفتن است! حتماً باید میزان مصرف هر چیزی را که مصرف کرده‌اند، مطرح کننند تا درست به درمان برسند و اطلاعات را دقیق باید بازگو کنند. یکی دیگر از متن‌های حرمت کنگره، علیه کسی سرزنش نکنند و غیبت کردن پشت سر دیگران، کار درستی نیست؛ باید از مسائلی که به من مربوط می‌شود، حرف بزنم نه مسائل مربوط به دیگران. وقتی یک نفر صحبت می‌کند، نباید حرفش‌ را قطع کنم یا اگر می‌خواهم حرف بزنم، باید اجازه بگیرم؛ از الفاظ ناشایست هم استفاده نکنم، پولی را هم در کنگره رد و بدل نکنم. نه گفتن را یاد داشته باشم، حتی اگر یک نفر از من پول درخواست کرد، بگویم قوانین کنگره را باید رعایت کنم؛ بنابراین در کنگره، اجازه پول قرض دادن به هم را نداریم، اگر هم بدهیم، مسئولیتش بر عهده خود ما است.
از چیزی که دارم، مثل کیف و موبایل مراقبت کنم. در کنگره پوشش و لباس مناسب، یکی از مسائل مهم چه برای مسافرها و چه برای همسفرها است، پوشش نامناسب به کنگره ضرر می‌زند و ممکن است کنگره به خاطر این‌که پوشش من نامناسب بوده است، بسته شود! باید از هر کاری که به سیستم ضربه می‌زند، پرهیز کنم و سیستم را حفظ کنم؛ حتی تلفن زدن به راهنما یا به دوستان هم‌لژیونی، یک کار ضد‌ارزشی است؛ راهنما فقط حضوری در کنگره خدمت می‌کند و من نباید تلفنی ارتباط داشته باشم و مزاحمت ایجاد کنم.
خوشحالم، نه این‌که مسافرم مصرف کننده شده است، بلکه به خاطر این‌که راهی برای مسافرم باز شده تا به درمان برسد و من هم همسفر و بال پروازی باشم تا هم خودم به جهان‌بینی بالا دست پیدا کنم و هم بتوانم راهگشای مسافرم باشم.
خداوند را هزاران مرتبه شکر می‌کنم که راه برایم باز شده است؛ امیدوارم بتوانم با آموزش بیشتر در آینده از خدمتگزاران کنگره باشم.

لژیون هفتم، راهنما همسفر معصومه عزیز

‐--------------------------------

سلام دوستان نازنین هستم همسفر میلاد
همان‌طور که می‌دانید هدف جناب مهندس از تاسیس کنگره۶۰، رهایی انسان‌ها از دام اعتیاد می‌باشد.
تاسیس چنین مکانی و برقراری نظم و انضباط در آن، کار راحتی نیست و نیازمند قوانین است؛ این قوانین و نوشتارها توسط جناب مهندس عنوان و نوشته شده است. یکی از این نوشتارها که از اهمیت بالایی برخوردار است «حرمت کنگره۶۰» می‌باشد، نوشتار حرمت در جلسات توسط نگهبان دو بار در ابتدا و پایان جلسه خوانده می‌شود؛ رعایت حرمت‌ها، برای تمام اعضا اجباری است و باعث می‌شود که در طول سفر، آسیبی به ما وارد نشود و سفر خود را با آرامش و آسایش طی کنیم.
یکی از موارد مهم، نداشتن رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره است، افرادی بودند که به خاطر داشتن چنین روابطی، متاسفانه دچار مشکل و از این چرخه خارج شدند و جایگاه خود را از دست داده و از کنگره جدا شدند.
بایستی بدانیم که پشت تمام تفکرات و سخنان جناب مهندس، چیزی جُز منافع خود ما وجود ندارد و رعایت قوانین ما را به هدف نزدیک‌تر می‌کند؛ البته خوشبختانه اعضای کنگره۶۰ به خاطر رعایت قوانین، حرمت‌ها و آموزش جهان‌بینی، تبدیل به انسان‌هایی شده‌اند که اگر کسی از بیرون به آن‌ها نگاه کند، باور نمی‌کند که روزی این افراد مصرف کننده بوده‌اند، این موضوع در ظاهر، عمل و کلامِ آن‌ها به زیبایی مشهود است؛ امیدوارم که همه بتوانیم با رعایت قوانین، به خود و  دیگران احترام بگذاریم.


لژیون هشتم، راهنما همسفر فهیمه عزیز

----------------------------

سلام مریم هستم همسفر احسان
حرمت در کنگره۶۰، یک اصل اساسی و مهم است که باید به آن عمل شود و تنها نوشتاری است که به دلیل اهمیت آن ۲ بار خوانده می‌شود؛ کنگره، مکان مقدس و امن است، پس باید حرمت آن حفظ شود.
حرمت یعنی حریم، هر چیزی حریمِ خاصِ خودش را دارد؛ کنگره هم حریم دارد و این حریم، نظم و روابط درست را هم برقرار کرده، حد و حدود و اندازه روابط را سالم نگه می‌دارد؛ به طوری که افراد، با بدترین شرایط خلق و خو و حال خرابی‌ها در کنگره بدون هیچ مشکلی دور هم جمع می‌شوند؛ چون اول حرمت را می‌آموزند و می‌دانند که باید مراقب اعمال، رفتار و سخن خود باشند؛ هر کس در کنگره باید بداند که فقط برای درمان خودش آمده و حق ندارد، وارد حریم کسی بشود؛ دروغ نگفتن در کنگره که مادر همه فسادها و بیماری‌ها است، نگه داشته شود؛ کسی حق سرزنش کردن و توهین به دیگری را ندارد، حق قطع کردن حرف دیگران و بدون اجازه سخن گفتن را نداریم، از بیان الفاظ ناشایست باید دوری کنیم.؛ روابط مالی، کاری، رد و بدل کردن پول بدون هماهنگی به هر نحوی ممنوع می‌باشد؛ در صورتی‌‌که فرد تعهد مالی برای خود ایجاد کند و از عهده‌اش برنیاید، به روابطش در کنگره صدمه خواهد زد و این موضوع باعث می‌شود از حضور به کنگره خودداری کند و کنگره هیچ مسئولیتی را در قبال این مسائل نمی‌پذیرد.
درست است فضای کنگره امن است؛ اما باز هم باید، مراقب لوازم شخصی‌ خود باشیم تا فضای امن کنگره زیر سوال نرود و آلوده نشود؛ پوشش لباس، برای آقایان و خانم‌ها باید مناسب و منظم باشد، تلفن دادن و گرفتن ممنوع است، حتی با راهنمای خودمان هم صحبت‌ها باید حضوری و در کنگره باشد (نه این‌که مزاحم شویم و مدام به ایشان تلفن کنیم) مگر در موارد خاص.
من با رفتار و کردار خودم، حریم خود را برای دیگران مشخص می‌کنم و اندازه نزدیک شدن دیگران را برای حریم خصوصی خود تعیین می‌کنم که چقدر و به چه اندازه وارد حریم من شوند؛ با رعایت حرمت‌ها، می‌توانیم سیستم کنگره را حفظ نماییم و این وظیفه تک تک ما است که به خوبی از این مکان نگهداری کنیم و با انجام اعمال و رفتار شایسته خود، متوجه شویم که این آموزش‌های بی‌نظیر، شایسته انسان واقعی شدن را مدیون این مکان مقدس هستیم.
منِ سفر اولی، معجزه کنگره را هر روز در زندگی‌ نظاره‌گر و خداوند را هر لحظه شاکر هستم و برای دیدن آقای مهندس، هدایت کننده و برگزیده خداوند برای انسان‌های ناآگاه همچون من روزشماری می‌کنم، مدیون و سپاسگزارِ ایشان در لحظه لحظه زندگی‌ هستم و خواهم بود.

لژیون نهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان لیلی هستم همسفر محمدرضا
کنگره مکان مقدسی است؛ مقدس بودن کنگره، به‌خاطر احیای انسان‌ها، خارج شدن از تاریکی‌ها و ورود به نور و روشنایی‌ها است در حقیقت حرمت‌ها، همان فرامین خداوند و برگرفته از کلام الله هستند که قوانین درست زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهند؛ با رعایت آن‌ها در کنگره و بیرون کنگره، در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیریم و در امنیت هستیم؛ اگر از آن‌ها عدول کنیم، به اولین کسی که آسیب می‌زنیم، خودمان هست و قطعاً وارد حاشیه‌ها خواهیم شد که نتیجه‌ای جز دوری از آموزش‌ها و حال خراب ندارد!
پس همه ما موظف هستیم از حرمت‌ها، قوانین و اصول کنگره پیروی کنیم تا در آرامش بتوانیم به آموزش‌ها بپردازیم، به عبارتی باید دوربین‌ را فقط روی خودمان متمرکز کنیم.
اولین و مهم‌ترین چیز برای مسافر و همسفر، داشتن صداقت است تا درمان به‌درستی صورت بگیرد.
«کلید تمام گناهان، دروغ است» چون باعث رفتن به سوی ضد‌ارزش‌ها می‌شود.
از این‌که مشارکت من را مطالعه کردید، متشکرم، از آقای مهندس و خانواده‌ ایشان که قوانین درست زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهند؛ سپاسگزارم.

لژیون دهم، راهنما همسفر زهرا عزیز

---------------------------------

سلام دوستان مرضیه هستم همسفر
اهمیت حرمت کنگره، به اندازه‌ای است که دو بار در جلسه خوانده می‌شود و این باعث شده که من توجه بیشتری به کلمات داشته باشم.
مکان امن و مقدس: چه چیزی باعث شده که کنگره تبدیل به مکان امن شود؟ همین رعایت قوانینی که در حرمت کنگره ذکر شده، باعث امن بودن و مقدس بودن شده است.
من اگر حواسم به وسایل و موبایل شخصی‌ باشد، دیگر کسی را مورد اتهام قرار نمی‌دهم و از کسی توقع محافظت از وسایلم را ندارم!
قانون دیگر در کنگره می‌گوید: رابطه مالی و خانوادگی نداشته باشیم؛ چون در بیرون از کنگره گاهی این روابط باعث می‌شود، افراد از هم سوءاستفاده کنند و توقعات و درخواست‌های نابجا داشته باشند! این قانون کنگره به من می‌آموزد که قدرت نه گفتن را یاد بگیرم و برای منافع شخصی و جلب نظرِ کسی، تن به هر کاری ندهم.
امیدوارم بتوانم با رعایت حرمت‌ها و استفاده از قوانینی که در حرمت کنگره بیان شده، زندگی‌ را سر و سامان بدهم.
ممنون، مشارکت من را مطالعه کردید.

لژیون یازدهم، راهنما همسفر اکرم عزیز

----------------------------------

سلام دوستان پری هستم همسفر احمد
حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریمی دارد؛ اعضاء خانواده و محارم حریم دارند، جاده و رودخانه حریم دارند و اگر حریم آن‌ها رعایت نشود، ممکن است خطرساز شود.
در کنگره۶۰، ما حرمت داریم که باید آن را رعایت کنیم و گرنه  دچار مشکل می‌شویم.
تنها نوشتاری که دوبار در کنگره و در هر جلسه خوانده می‌شود، حرمت کنگره۶۰، است و اولین حرمتِ بیان شده در آن، دروغ گفتن است‌ و ما در قرآن هم داريم: «ویل للمکذبین" وای بر دروغگویان.
ما در کنگره سرزنش کردن و پشت سر یکدیگر بدگویی کردن نداریم، در کنگره یاد می‌گیریم که حرف همدیگر را قطع نکنیم. هر انسانی با کردار و صحبت‌هایش اجازه می‌دهد که حریم او را بشکنند و یا نشکنند. در برابر پول دادن و پول گرفتن، هرگز نباید انجام شود (کنگره هیچ مسئولیتی ندارد) لباس و پوشش مناسب برای خانم‌ها و آقایان گفته شده است و خیلی حرمت‌های دیگر...
رابطه اعضای کنگره، باید مثل ستون‌های یک ساختمان باشد؛ ستون‌هایی که نه می‌توانند از هم خیلی دور باشند و نه خیلی نزدیک، چون سقف ساختمان فرو می‌ریزد؛ رعایت کردن همین قوانین و حرمت‌های کنگره است که تا به امروز توانسته، ستون کنگره را پابرجا و استوار نگه دارد.

لژیون دوازدهم، راهنما همسفر نجمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان ملیحه هستم سفر حسن
حرمت کنگره از موضوعات مهم و کلیدی می‌باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که در اول جلسه و پایان جلسه خوانده می‌شود؛ اگر به متن دقت کنیم خیلی مطالب آموزنده و مهمی دارد که ما حتی می‌توانیم در زندگی کاربردی کنیم؛ این‌که من بدانم در مکان مقدس و امنی قرار گرفتم که از امنیت بالایی برخوردار است.
حرمت کنگره، می‌گوید: دروغ نگویم، پنهان‌کاری و غیبت نکنم، چرا که ما وقت و انرژی خود را صرف غیبت کردن از دیگران نگذاریم و یاد بگیریم وقتی کسی صحبت می‌کند، وسط حرف او صحبت نکنیم و همیشه با الفاظ پسندیده با یکدیگر صحبت کنیم.
مسئله خیلی مهم در کنگره، پول دادن و پول گرفتن است که اگر در کنگره به کسی پول قرض بدهد، مسئولیتش با خودش است؛ وقتی بیرون از کنگره رابطه برقرار می‌کنیم، باعث می‌شود که وارد حاشیه شویم و یکدیگر را قضاوت کنیم، در نتیجه نیروهای منفی و بازدارنده ما را نابود می‌کند.
امیدوارم بتوانیم از این علم بی‌کران کنگره، نهایت استفاده را ببریم و در زندگی کاربردی کنیم.

لژیون چهاردهم، راهنما همسفر زهرا عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان محبوبه هستم همسفر حسین
حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریمی دارد، خانواده، جامعه، کنگره و... کنگره هم حریم خاص خودش را دارد و رعایت قوانین و مقررات در کنگره، خیلی واجب و ضروری است؛ کلیه نوشتارها در کنگره یک بار خوانده می‌شود؛ اما حرمت دو بار خوانده می‌شود، به‌خاطر این‌که خیلی اهمیت دارد؛ هر شخصی با ورود به کنگره باید حرمت آن را حفظ نماید؛ در کنگره در همه امور، باید همکاری لازم را داشته باشیم، نگوییم این کار وظیفه من نیست! در کنگره دروغ گفتن، سرزنش کردن، الفاظ ناشایست بیان کردن، بدون اجازه و هماهنگی هرگونه ارتباط مالی، تلفنی و ارتباط داشتن در بیرون از کنگره، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن و... از موارد ضدارزشی و ضد اخلاقی است و ممنوع می‌باشد.
در کنگره هر شخصی باید از لوازم شخصی خود مراقبت کند، ما با رعایت کردن قوانین و مقررات در کنگره۶۰، می‌توانیم به صلح و آرامش برسیم و برای همیشه این مکان مقدس را پایدار نگه‌داریم.
از تمامی خدمتگزارن کنگره۶۰، ممنونم و خدمت خدمتگزارن سایت خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم و از راهنمای عزیزم ممنون که این مشارکت را به من واگذار نمود.

لژیون پانزدهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان زهره هستم همسفر
ما در کنگره آموختیم، وقتی به جایگاه و حال خوبی می‌رسیم، نباید گذشته خود را فراموش کنیم، یادمان نشود از کجا به این جایگاه رسیدیم؟ نباید زحمات و الطاف کسانی‌ که در رسیدن ما به رهایی و حال خوش نقش مؤثری داشتند را نادیده بگیریم و باید قدردان باشیم. مثلا اگر مسافری با همراهی همسفر و راهنمایش به رهایی و حال خوش رسید، نگوید خودم اراده کردم.
کنگره؛ مکان مقدس است به این جهت که احیای انسان‌ها و نَفس‌ها در آن انجام می‌شود؛ کنگره مکانی امن است؛ چون امنیت، نیاز اساسی هر انسانی است؛ برای داشتن آرامش؛ در کنگره، امنیت هست؛ ولی باید مراقبت از وسایل را هم داشت.
اولین بندِ حرمت، دروغ است که در کنگره، ضد‌ارزش و کلید تمام بدی‌ها است؛ مثل این‌که همه گناهان را در خانه‌ای گذاشتند و کلید ورود به آن خانه، دروغ است. ‌
اولین مؤلفه درمان، داشتن صداقت هست که باید برای رسیدن به نتیجه و  درمان، باید با راهنما صادق باشیم و چیزی را مخفی نکنیم.
نصیحت، ثمره محبت است، اگر می‌خواهیم کسی را نصیحت کنیم، باید طوری باشد که بداند خیر او را می‌خواهم نه این‌که سخنان ما بوی سرزنش بدهد و باعث دوری او از ما شود! پوشیدن لباس مناسب در این مکان مقدس برای آقا و خانم، لازم است؛ هر نوع پوششی که باعث شود حال خوب و امنیت خاطر یک مسافر یا همسفر آسیب ببیند، ضد‌ارزش محسوب می‌شود، پس می‌توانیم با رعایتِ پوشش خود، آرامش خاطر و امنیت روانی همدیگر را حفظ کنیم.
رابطه کاری، مالی، قرض دادن و گرفتن در کنگره ممنوع است؛ چون ممکن است با قرض دادن، فرد توانایی پرداخت را نداشته باشد و سفرش را  خراب کند.
گرانبها‌ترین هدیه‌ها، وقت گذاشتن برای دیگران است؛ راهنما محبت می‌کند، حضوری به سوالات ما پاسخ می‌دهد و ما را راهنمایی می‌کند؛ اما ما نباید در هر ساعت نامناسبی مزاحم اوقات فراغت و استراحت او شویم‌.
در نهایت حرمت‌ها، قوانینی برگرفته از کلام الله هستند که درس درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند تا با پیروی از آن‌ها به صلح و آرامش برسیم و بتوانیم در کمال آرامش و امنیت به آموزش‌ها بپردازیم.
ممنون، مشارکت من را مطالعه کردید.

لژیون شانزدهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان محبوبه هستم همسفر رضا
مهندس می‌گویند: نوشتارِ حرمت کنگره۶۰،خیلی مهم است و یک بار اول جلسه و یک بار هم آخر جلسه خوانده می‌شود؛ حالا چرا مهم است؟ چون باعث می‌شود، امنیت و آرامش در کنگره برقرار باشد.
کنگره؛ مکان مقدسی است و باید حرمت آن حفظ بشود؛ دروغ گفتن، غیبت کردن، سرزنش کردن، حرف دیگران را قطع کردن، بدون اطلاع پولی را گرفتن و دادن، همه این‌ها باعث می‌شود به کنگره ضرر و ضربه زده بشود و خرابی به بار بیاورد؛ این قوانین وضع شده تا همه مسافرها و همسفرها بدون مشکل و در آرامش به رهایی برسند و همه موظف هستند که از این قوانین پیروی کنند.
با تشکر از راهنمای عزیزم خانم فاطمه و دوستان پرتلاش سایت

لژیون هفدهم، راهنما همسفر طاهره عزیز

--------------------------------------
سلام طاهره هستم یک همسفر
دستور جلسه در مورد حرمت کنگره۶۰، می‌باشد‌ که عمل کردن به آن خیلی اهمیت دارد. در کنگره ۶۰، همه افراد یعنی رهجو و راهنما ارتباط‌‌شان در داخل کنگره و  خارج کنگره، فقط باید در حد سلام و علیک باشد.
دروغ گفتن یکی دیگر از حرمت‌های کنگره می‌باشد که با دروغ گفتن، افراد کنگره نسبت به هم بدبین نشوند و اختلافی ایجاد نشود؛ رهجو باید راستش را بگوید که چقدر مصرف می‌کند تا راهنما بتواند به درستی رهجو را راهنمایی کند؛ پشت سر کسی حرف نزنیم، حرف کسی را قطع نکنیم و اگر شوخی می‌کنیم، در حد و اندازه‌ای باشد که روی افراد به هم باز نشود و حریم هم را رعایت کنند؛ با هر کسی که صحبت می‌کنیم، نسبت به شخصیت و منصب طرف مقابل صحبت کنیم، با رفیق به یک گونه، با استاد و معلم به گونه‌ای دیگر.
چیز دیگری که خیلی مهم است، مسافرها و همسفرها با پوشش مناسب و لباس و کفش تمیز در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کنند.
هر چیزی در زندگی، حرمت و حریمی دارد که باید حرمت و حریم آن را رعایت کنیم؛ مثل ستون‌های خانه یا مسجد که اگر حریمش رعایت نشود و خیلی دور یا خیلی نزدیک، نصب شود، خانه یا مسجد فرو می‌ریزد! در کنگره هم اگر خیلی به هم نزدیک بشویم، یعنی شماره از هم بگیریم یا روابط بین رهجو و راهنما و یا افراد دیگر زیاد شود، حرمت‌ها شکسته می‌شود و مشکلاتی به وجود می‌آید؛ چون این موارد ضدارزشی هستند!
امیدوارم همگی با رعایت حرمت کنگره، سفری آرام و بی‌دغدغه داشته باشیم.

لژیون سردار

----------

سلام دوستان زیبا هستم همسفر مظفر
حرمت، یکی از ارکان اصلی کنگره۶۰، است که بر پایه احترام متقابل و حفظ حریم شخصی افراد بنا شده است و در سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، دو مرتبه توسط نگهبان کنگره در ابتدا و انتهای جلسات قرائت می‌شود که نشان از اهمیت بالای این مساله دارد.
در این راستا، نگهبان کنگره۶۰ (مهندس دژاکام) قوانینی را برای حفظ این حرمت وضع کرده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ممنوعیت رابطه مالی، کاری و خانوادگی بین اعضای کنگره می‌باشد.
یکی از مهم‌ترین دلایل این ممنوعیت، حفظ حرمت و سلامت در سفر اول و رسیدن به رهایی است.
از جمله دلایل ممنوعیت رابطه مالی، کاری و خانوادگی:
۱- حفظ استقلال و تمرکز بر رهایی:
هدف اصلی کنگره۶۰، رهایی از اعتیادِ مسافر و رسیدن به تعادل و آرامش در زندگی استِ هر گونه رابطه مالی، کاری یا خانوادگی بین اعضای کنگره می‌تواند تمرکز افراد را از هدف اصلی دور کند و به ایجاد وابستگی‌ها و تعارضاتی منجر شود که مانع از پیشرفت آن‌ها در مسیر رهایی شود.
۲- جلوگیری از سوء استفاده:
در روابط مالی، کاری و خانوادگی، ممکن است فرصتی برای سوءاستفاده از افراد به وجود بیاید! کنگره۶۰ با ممنوعیت این نوع روابط، از اعضای خود در برابر چنین سوء استفاده‌هایی محافظت می‌کند.
۳- حفظ حریم شخصی:
هر فردی مسافر و همسفري کنگره۶۰، که در حال طی کردن سفر رهایی خود است، نیاز به حریم خصوصی داردِ روابط مالی، کاری و خانوادگی می‌تواند حریم شخصی افراد را خدشه‌دار کند و آن‌ها را در معرض قضاوت و سرزنش دیگران قرار دهد.
۵- ایجاد فضایی سالم و امن:
کنگره۶۰ُ تلاش می‌کند تا فضایی امن و سالم برای رهایی افراد از اعتیاد فراهم کندِ ممنوعیت رابطه مالی، کاری و خانوادگی به ایجاد این فضای امن و سالم کمک می‌کند و از بروز هر گونه تنش و درگیری بین اعضای کنگره جلوگیری می‌کندِ ممنوعیت رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره۶۰، نقشی اساسی در حفظ حرمت و سلامت سفر رهایی اعضای دارد؛ با رعایت این قانون که توسط بنیان کنگره۶۰ بنا شده، مسافر و همسفر می‌توانند بدون هیچ گونه دغدغه و وابستگی، بر روی رهایی خود تمرکز کنند و از تجربیات و آموزه‌های کنگره۶۰ به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شوند.
جناب مهندس دژاکام، با ارائه ۱۴ وادی و تعیین حرمت‌هایی دقیق به جهت تغییر جهان‌بینی مسافران و همسفران و همچنین حفط حریم شخصی و اجتماعی افراد، از به وجود آمدن تنش‌های احتمالی در بین اعضا، جلوگیری کرده‌اند، این مسئله باعث شده تا اعضاء کنگره۶۰، در محیطی کاملا امن و بدون استرس سفر کرده و به سمت تعالی معنوی حرکت کنند.
زیر سقف طلایی کنگره۶۰، این مکان به واقع مقدس، لژیون آسمانی سردار قرار دارد که به واسطه وجود همین حرمت‌ها است که می‌تواند روز به روز رشد کرده و شاخه و برگ اضافه نماید؛ دوام و ماندگاری لژیون سردار به عنوان بازوی پرتوان کنگره، نیز تحت سایه و لوای همین قوانین و حرمت‌ها است که پابرجا و مستحکم به کار خود ادامه می‌دهد.

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .