English Version
English

گروه خانواده - دوری و دوستی

گروه خانواده - دوری و دوستی

خداوند مهربان را سپاس که به من فرصت خدمت داد. از خانم ریحانه عزیزم بابت اجازه خدمت در سایت و تمام زحماتی که برای آموزش من می‌کشند سپاسگزارم.

جناب مهندس در دستور جلسه این هفته به ما اهمیت حرمت کنگره 60 را یادآوری کردند و به نکات مهمی که ما باید به آن‌ها توجه کنیم و فرمان‌بردار باشیم، اشاره کردند.

همان‌طور که همه‌ ما می‌دانیم حرمت کنگره یکی از نوشتار‌های مهم کنگره 60 است؛ زیرا ما آن را دومرتبه در هر جلسه می‌شنویم، در ابتدا و انتهای جلسه و همین امر اهمیت آن را به ما نشان می‌دهد. آقای مهندس در جلسه هفتگی به ما یادآوری کردند که هدف و کار اصلی ما در کنگره درمان اعتیاد است و باید در این امر موفق باشیم و حتی یکسری قوانین را رعایت کنیم تا سیستم را حفظ کنیم.

قوانینی که در حرمت کنگره 60 آمده‌اند برای جلوگیری از پیش‌آمد‌هایی هستند که باعث می‌شوند ما از هدف اصلی‌مان دور شویم. به‌طور مثال در یکی از بند‌های این حرمت آمده است که باید از پوشش مناسب استفاده کنیم؛ این امر فقط برای خانم‌ها نیست، بلکه آقایان هم باید حواسشان به این موضوع باشد. پوشش ما بخشی از هویت ماست و وقتی فردی با ما روبه‌رو می‌شود اول پوشش ما را می‌بیند و باید این پوشش نشانگر درستی از شخصیت ما باشد و همچنین در راستای قوانین کشورمان باشد تا مشکلی در کنگره ایجاد نکند.

از دیگر بندهای حرمت این است که رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است. همان‌طور که گفتم هدف اصلی ما حفظ سیستم و درمان اعتیاد است و با برقرار کردن روابط دیگر، ما از این هدف دور می‌شویم. ما با برقرار کردن ارتباط، درگیر حواشی می‌شویم و همین حواشی ذره‌ذره مانند نیروی بازدارنده عمل می‌کنند و ما را از هدفمان دور می‌کنند.

همان‌طور که از قدیم گفته‌اند: دوری و دوستی! به‌طور مثال اگر به جمع‌های خانوادگی توجه کنیم می‌بینیم بعضی از اعضای خانواده که زمانی را هرروز با هم سپری می‌کردند، بعد از مدتی این رابطه نزدیک به هر دلیلی تمام می‌شود، پس همیشه نگه‌داشتن تعادل مهم است؛ ما در کنگره باید از این اصل پیروی کنیم و نگذاریم حاشیه ایجاد شود.

آقای مهندس در خصوص این جلسه هفتگی فرمودند: «می‌توانید از این قوانین در روابط خارج از کنگره هم استفاده کنید. اگر پولی قرض می‌دهید حتماً رسید بگیرید» و همین موضوع به ما نشان می‌دهد که چقدر آموزش‌های کنگره می‌تواند ما را از مشکلات دور کند تا بتوانیم سیستم زندگی خودمان را حفظ کنیم.

 

نویسنده، ویراستار و ارسال: همسفر یگانه رهجوی راهنما همسفر ریحانه
همسفران نمایندگی قشم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .