English Version
English

رسیدن به آسایش در سایه‌سار حرمت کنگره ۶۰

رسیدن به آسایش در سایه‌سار حرمت کنگره ۶۰

دستور جلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ آقای مهندس وقتی کنگره ۶۰ را پایه‌ریزی کردند، یک‌سری نوشتار تحت عنوان قوانین کنگره که دارای چهارده بند بوده و در تمام جلسات خوانده می‌شود، تهیه کردند که این قوانین به نوعی بخشی از کنگره را پوشش می‌دهد، ولی بخش دیگر را پوشش نمی‌دهد و مسائلی مطرح شد که در حوزه قوانین نبود و برای اینکه آن مسائل را پوشش دهند، نوشتاری را تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰  تهیه کردند.

حرمت با قوانین فرق دارد، قوانین در مورد عملکرد و ساختارها یک‌سری توضیحاتی ارائه می‌دهد که انجام دادن یا ندادن آن شاید باعث اتفاق مهم و غیر قابل جبران نشود، ولی حرمت متفاوت است، حرمت اول به خود شخص مربوط است و اگر کسی آنرا رعایت نکند در درجه اول خودش آسیب می‌بیند و بعد هم به سیستم آسیب می‌زند، آسیب ناشی از رعایت نکردن قوانین ممکن است آسیب جدی نباشد، ولی آسیبی که از زیر پا گذاشتن حرمت ناشی می‌شود، ممکن است غیر قابل جبران باشد، به همین دلیل است که می‌گوییم حرمت از قوانین به مراتب مهم‌تر است.

حرمت در کنگره دو مرتبه خوانده می‌شود؛ ابتدا باید بدانیم که معنای حرمت چیست؟ حرمت از حرام می‌آید از مقوله‌ای که نمی‌توان پا از آن فراتر گذاشت و یک چارچوبی برای ما تعین شده است. هر یک از این حرمت‌ها را که اعضای کنگره رعایت کنند، به واسطه رعایت آن در یک حاشیه امنیتی قرار می‌گیرند و هر یک از این حرمت‌ها را که انجام ندهیم، آرامش خود و این فضای آرام را از دست می‌دهیم و حلاوتی را که در کنگره باید داشته باشیم، دیگر نخواهیم داشت و وقتی این از دست رفت دیگر نمی‌توانیم تمرکز لازم را داشته باشیم و به درمان برسیم و دچار اختلال خواهیم شد.

حرمت می‌گوید که کنگره مکان مقدس و امنی است چرا مقدس؟ زیرا کاری دارد انجام می‌شود که بر مبنای اصول انسانی و اخلاقی است کسی که اعتیاد دارد درگیر نیروهای شیطانی است و این سیستم به او کمک می‌کند که این شخص به صراط مستقیم راه پیدا کند و چون اهدافش منطبق بااهداف الهی است، پس مقدس است. چیزی مقدس‌تر از رهایی یک انسان از دام اعتیاد نیست.

همه کارهای خوب را یک طرف بگذارید و رهایی یک شخص از دام اعتیاد را یک طرف و اینکار چون در کنگره انجام می‌شود، می‌گوییم که کنگره مکان مقدس و امنی است،چرا امن؟ چون هر شخص با خیال راحت در آن حضور می‌یابد و کسی با او کار ندارد و او با خیال راحت اعتیادش را درمان می‌کند و می‌گوییم که هر شخص با بودن در آن باید حرمت آن را حفظ کند حال این حریم چیست؟

دروغ گفتن، ما در کنگره دروغ نمی‌گوییم چرا؟ زیرا با دروغ گفتن کار خودمان خراب می‌شود، اگر یک سفر اولی به راهنما دروغ بگوید، در درمان خودش اختلال ایجاد می‌‌شود. علیه شخصی سرزنش کردن؛ اگر در کنگره ما پشت سر کسی حرفی نمی زنیم در هر سیستمی دشمن بیرونی برای انحلال سیستم کاری نمی تواند بکند و این دشمن داخلی است که می‌تواند باعث انحلال سیستم شود.

حرف یکدیگر را قطع نمودن که کاملا در کنگره جا افتاده و بچه های کنگره کاملا مودبانه به صحبتهای یکدیگر گوش می‌دهند. الفاظ ناشایست بیان کردن، الفاظ ناشایست یعنی لفظی که شایسته آن فرد نیست بعضی وقت‌ها تو گفتن هم لفظ ناشایست است یک رهجو نباید در برابر راهنما از لفظ تو استفاده کند و نباید از ضمایر مفرد استفاده کند. در جلسه بدون اجازه سخن گفتن که در کنگره کاملا رعایت می‌شود. بحث سیاسی کردن که در کنگره ما چنین بحثی نداریم.

بدون هماهنگی هرگونه پولی را دریافت وپرداخت کردن. هرگونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخصیت حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن؛ ما به هیچ عنوان نمی توانیم به کسی پول قرض بدهیم. از پوشش نامناسب استفاده کردن؛ از کلمه حجاب استفاده نکردیم که کسی فکر نکند فقط مخصوص خانمهاست و آقایان هم باید درست لباس بپوشند.

بدون اجازه راهنما تلفن دادن و گرفتن و هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار کردن از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی است، همه این موارد در کنگره ۶۰ جزء اصول ضد ارزشی و ضد اخلاقی است برای اینکه به ما آسیب می‌رساند در کنگره ما اگر ارتباط مالی با کسی برقرار کنیم این خیرخواهی نیست، بلکه امکان دارد وقتی ما به کسی مثلاً صد هزار تومان قرضمی‌دهیم، و او نتواند این مبلغ را به شما برگرداند و به خاطر اینکه از شما خجالت می‌کشد، دیگر به کنگره نیاید یعنی شما با یک عمل به ظاهر نیک زندگی یک شخص را تغییر دادید در حالی‌که ممکن بود او به کنگره بیاید و درمان شود و چه بسا از این مخرب‌تر باشد و یا در ارتباطات راهنماو رهجو حق ندارند رابطه کاری و یا خانواگی برقرار کنند چه بسا در رابطه کاری و مالی اختلافی پیش بیاید که نظام کنگره را برهم زند و اگر ما دقت کنیم می‌بینیم که تک‌تک این حرمت‌ها مواردی هستند که از نظر اهمیت فراتر از قوانین کنگره هستند و حضور ما در کنگره منوط است به رعایت تک تک این موارد و رعایت آن است که رهایی و موفقیت ما را در کنگره به ارمغان می‌آورد و بر تمام اعضاء فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع آن جلوگیری نمایند.

نویسنده: راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .