English Version
English

سلب مسولیت از خویشتن مانع رشد وتکامل است

سلب مسولیت از خویشتن مانع رشد وتکامل است

جلسه دهم از دوره پنجاه و سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان، با استادی راهنمای محترم مسافر امید، نگهبانی مسافر احمدرضا و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" در روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان امید هستم یک مسافر. جا دارد عید قربان که گذشته و همچنین عید غدیر را به همه‌ی شما تبریک عرض کنم. حقیقتاً اگر من بخواهم در جلسات عمومی صحبت کنم برایم سخت است اگر هر جا تپق زدم این را بدانید.
در ارتباط با دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من بخواهم بگویم، اگر ما مسئولیت کارهای خود را به گردن خدا بیندازیم، این سلب مسئولیت است، خدا هم که غول چراغ جادو نیست.
درباره تجربه خودم باید بگویم کسی که می‌خواهد از مسئولیت خود شانه خالی کند و مسئولیت خود را به دیگران بسپارد، شاید در ابتدا به‌جایی هم برسد در اول کار به او لقب زرنگ و سپس لقب آب‌زیرکاه می‌دهند و شاید به جایگاهی هم برسد تا جایی که علی‌رغم توانایی‌هایی که دارد دیگر هیچ کاری از دست او برنمی‌آید نه اینکه نخواهد انجام بدهد یا کسانی باشند که نگذارند انجام بدهد، خودش نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
اگر در جمعی باشد و به او کاری محول نشود این را کم‌کم متوجه میشود که اطرافیان کاری را به او نمی‌سپارند و او هم قادر به انجام آن نیست. این عمل شدیداً سرخوردگی به وجود می‌آورد. زمانی متوجه میشود که در هر جمعی که هست به او اعتماد ندارند و نهایتاً باعث میشود که از آن جمع و سیستم زده شود و متوجه میشود که نمی‌تواند کاری انجام بدهد و سیستم را دچار مشکل می‌کند.


گاهی اوقات در کنگره هم‌چنین مسائلی مشاهده میشود. در مورد انتخابات مرزبانی بخواهم صحبت کنم که قطعاً راهنماهای عزیز به ره‌جویانشان آموزش داده‌اند که چگونه فرد مناسب را انتخاب کنند که به نظر شخص بنده افرادی که به‌طور منظم در شعبه حضور داشتند و خدمت می‌کنند بهترین گزینه‌های مرزبانی هستند، اگر افرادی که شایسته این جایگاه نباشند را انتخاب بکنیم دچار مشکل می‌شویم.
درجایی خواندم جناب مهندس فرمودند قومی اگر خواسته‌های تا معقول خود را تغییر ندهند بدترین افراد بر آنان حاکم می‌شوند، همان‌گونه که در کتاب آسمانی هم به این موضوع اشاره‌شده است. اگر افرادی که به جهان‌بینی و تعادل درستی نرسیده‌اند بارأی ما به این جایگاه برسند در طول این چهارده ماه راهنماها، سفر اولی‌ها، سفر دومی‌ها دچار تنش می‌شوند و انرژی و آرامشی که باید صرف پیشرفت کنگره و پیشرفت شعبه بشود براثر این تنش‌ها هدر می‌رود.
به قول استادم علی آقای عزیز در نماز جمعه هر دفعه گفته میشود خودم و شمارا توصیه می‌کنم به تقوای الهی. من هم خودم و شمارا توصیه می‌کنم به هوش بیشتر دقت بیشتر و عمل سالم.
انتخاباتی که در نمایندگی سمنان در پیش روداریم را درست برگزار کنیم تا خدای‌نکرده دچار عواقب بعدازآن نشویم. زمانی در این نمایندگی مرزبانی به شکل انتصابی بود اما حالا که انتخاب بافکر و احساس خود مسافران رقم می‌خورد قطعاً نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود. در پایان از شما تشکر میکنم که با سکوتتان به صحبت‌های من گوش فرا دادید.

ویرایش متن مسافر حسینعلی لژیون یازدهم،مسافر حسن لژیون دوم
عکاس مسافر مهدی لژیون دهم
ارسال خبر مسافر مجتبی لژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .