English Version
English

چهار وادی اول نقشه راه را نشان می‌دهد

چهار وادی اول نقشه راه را نشان می‌دهد

جلسه نهم از دوره چهل‌ و‌ یکم کارگاه‌های آموزشی، عمومی کنگره۶۰، نمایندگی ملاصدرا، با استادی مسافر میثم، نگهبانی موقت مسافر یعقوب و دبیری موقت مسافر عباس با دستور جلسه "وادی چهارم و تأثیر آن روی من" در روز پنج‌شنبه 31 خردادماه 1403 ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان میثم هستم یک مسافر.
در ابتدا از نیروهای برتر و قدرت مطلق که اجازه خدمت در کنگره را به بنده دادند سپاسگزاری و تشکر می‌کنم و همچنین از آقای مهندس دژاکام به خاطر فراهم نمودن این بستر تشکر می‌نمایم.
وادی چهارم به ما می‌گوید که مسئولیت‌های خود را به خداوند واگذار نکنیم، یعنی اگر به دلیل تفکر اشتباه خودمان، به‌طرف تاریکی‌ها رفته‌ایم و یا درگیر اعتیاد شده‌ایم، با سکون و عدم تحرک، توقع نداشته باشیم که خداوند یا نیروی برتر مشکلات ما را مرتفع نماید، بلکه باید خودمان حرکت را شروع کرده تا خداوند هم کمک خودش را با القاء انجام بدهد.

درواقع 52 دستور جلسه هفتگی ما، هرکدام حامل یک پیام هست. تفکر کنگره60 در مورد اعتیاد در کل دنیا رجزخوانی می‌کند و این حاصل زحمات جناب مهندس و در ادامه شناخت و حرکت اعضاء است. تفکر آقای مهندس، کامل‌ترین تفکر است که می‌گوید مثلث درمان اعتیاد، فقط منحصر به درمان جسم نمی‌شود، بلکه دو پارامتر روان و جهان‌بینی نیز حائز اهمیت است و باید برای درمان به آن‌ها نیز پرداخته شود.

قابل توضیح است که وادی‌های کتاب عشق، علاوه بر آن‌که پر از نکات آموزشی است، به‌ عنوان ستون‌ها و زیربنای جهان‌بینی نیز هستند که با آموزش آن‌ها در کنگره، نگرش و جهان‌بینی ما تغییر کرده و درنتیجه راه و روش اشتباهی که داشته‌ایم را تغییر داده و به‌طرف ارزش‌ها حرکت می‌نماییم.

چهار وادی اول، درواقع نقشه راه و مسیر درست حرکت را نشان می‌دهند، به‌طوری‌که وادی اول به منِ مسافر می‌گوید که برای انجام هرکاری باید ابتدا تفکر کنم؛ وادی دوم ناامیدی را از ما دور می‌کند؛ وادی سوم به ما می‌فهماند که هیچ‌کس به‌ اندازه خودمان، نمی‌تواند به فکر ما باشد و

وادی چهارم عنوان می‌نماید که مسائل حیاتی خود را به هیچ‌کس، حتی خداوند نیز نباید واگذار کنید. مسائل حیاتی، یعنی موضوعاتی که به جسم، فیزیولوژی و ... که همگی در نوع زندگی ما دخیل هستند، پس باید برای انجام امور روزمره اقدام و حرکت داشته باشیم و با سؤالات پوچ مانند چرا من مشکل‌ دارم و چراهای دیگر، ناامیدی را در خود از بین برده و با آموزش‌های کنگره 60 و تجربیاتی که آقای مهندس در اختیارمان گذاشته‌اند همواره حرکت رو به‌ جلو داشته باشیم.

خدمت در کنگره 60، درواقع پرداختن به موضوع وادی چهارم است و پاداش همیشه به آن‌هایی می‌رسد که حرکت، سعی و تلاش می‌کنند و کسانی که از نعمت‌ها و داده‌های کنگره60 استفاده نمی‌کنند محکوم به شکست و دوری از حال خوش هستند.

توصیه می‌کنم سی‌دی شفا را حتماً گوش دهید تا به اتفاقات درونی خود که برای خیلی‌ها قابل‌ درک نیستند، پی ببرید.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .