English Version
English

خداوند می‌فرماید قوانین را من تعیین کردم و شما بروید انجام دهید

خداوند می‌فرماید قوانین را من تعیین کردم و شما بروید انجام دهید

‌چهاردهمین جلسه از دوره سی‌‌ و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی صالحی به استادی راهنمای محترم مسافر احسان و نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر ولی  با دستور جلسه  " وادی چهارم و تأثیر آن روی من"  در روز چهارشنبه مورخ سی‌ام خرداد ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


سخنان استاد:
سلام دوستان احسان هستم مسافر، خوشحالم در جمع شما هستم و این توفیق رادارم که به دستور جلسه امروز عمیق‌تر نگاه کنم. دستور جلساتی را که در کل سال برای ما در نظر می‌گیرند یک دلیلی دارد و من باید خیلی حواسم جمع باشد که اگر مطلبی در آن است از آن سرسری نگذرم، اینکه وادی چهارم چه می‌گوید را احتمالاً مسافرین عزیز در مشارکت‌ها گوش کرده‌اند و به آن فکر کرده‌اند و پیامشان را برداشت کرده‌اند و من فقط روی قسمت تأثیر آن روی من و اینکه این وادی چه تأثیری روی من داشته و تجربه‌های این سال‌هایی که در کنگره60 بودم و تأثیری که این وادی در زندگی من داشته می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم.

یکی از مشکلات اساسی من قبل از کنگره60 شاید این بود که من بازی را بلد نبودم، یعنی شاید حتی اگر تلاش می‌کردم که به‌جایی برسم نمی‌دانستم که باید در چه جهتی تلاش کنم. وقتی بازی را نمی‌دانی اشتباه تلاش می‌کنی و اشتباه حرکت می‌کنی حتی گاهی اوقات اشتباه دعا می‌کنی یعنی از خداوند چیز اشتباهی می‌خواهیم. به قول آقای مهندس بعضی‌ها دعا می‌کنند که خداوندا همه زندانی‌ها را آزاد فرما، کسی که این دعا را می‌کند نمی‌داند که دنبال چیست اگر همه زندانی‌ها آزاد شوند آشوب به پا می‌شود. بعضی‌اوقات هم چیزهایی می‌خواهیم که خلاف قوانین زندگی است و من این را نمی‌دانستم که هر چیزی را نباید از خداوند بخواهیم.

وقتی مسائلی در زندگی من پیش می‌آید برای من این‌گونه تعریف‌شده است که، وقتی به من می‌گویند که مسئولیت زندگی خود را خودت بر عهده بگیر به معنی این نیست که خدایی وجود ندارد و او هیچ‌کاره است و تأثیری در زندگی ما نداشته و ندارد، معنی آن این است که اتفاقاً چون هست برنامه‌ریزی کرده است و یک مرزبندی‌هایی قرار داده است قوانینی را تعیین کرده و یک هدفی را هم داشته است. فرموده که ما انسان را خلق می‌کنیم و او را به پایین‌ترین قسمت خلقت می‌فرستیم که یک مسائلی مانند مسائلی که برای هر یک از ما اتفاق افتاده برای او اتفاق بیفتد تا او یاد بگیرد که بایستی تلاش کند و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد و آن مسئله را حل کند. ب

داند که چگونه مسائل را باید حل بکند و  در رشد و تکامل به یک مرحله‌ای برسد، غیرازاین راهی که برای آن تعیین کردیم امکان نداشت. جایی در این وادی می‌گوید که ما مسیر را علامت‌گذاری کردیم و آخر هر راه را نیز مشخص کردیم، اختیار هم دادیم که انتخاب کنید. اتفاقاً اشکالی ندارد که ما اشتباه بکنیم، همه ما اشتباهاتی را داشته‌ایم که الآن اینجا هستیم ولی چند قدم از بقیه جلوتر هستیم به‌شرط اینکه وقتی از این گذرگاه عبور کردیم آخر آنچه چیزی به دست می‌آوریم. فرض کنید دکتری پیدا می‌شد که ۲۰ سال تخریب ما را خیلی راحت با دادن یک قرص، درمان می‌کرد، اولین اتفاقی که می‌افتاد این بود که من ۲۰ سال از عمرم را ازدست‌داده بودم و در آخر هیچ‌چیز به دست نمی‌آوردم چراکه قوانین بازی را به‌هم‌ریخته بودم.

خداوند می‌فرماید من قوانین را تعیین کردم شما بروید و انجام بدهید و در این انجام دادن‌ها اتفاقاتی برای شما می‌افتد و یک هدفی هم خدا دارد، ما می‌گوییم که خداوندا آن هدف را کنار بگذار و آن‌گونه که ما می‌گوییم به ما برسان، به من پول بده تا بروم یک بلایی به سر خودم و بقیه انسان‌ها بیاورم وزندگی خودم و دیگران را نیز تخریب کنم خیلی مواقع که خیلی از ماها که پولدار نمی‌شویم شاید اگر پولدار بودیم به‌جای تریاک، کوکائین و چیزهای خطرناک‌تر استفاده می‌کردیم و یا اینکه شاید اگر ما قدرت و زور بیشتری داشتیم به بقیه انسان‌ها زور می‌گفتیم.

واقعاً گاهی اوقات نمی‌دانیم که چه چیزی می‌خواهیم و ما باید بدانیم که خداوند قوانین را تعیین کرده و مسئولیت‌هایی دارد و زیر هیچ‌کدام از آن‌ها هم نمی‌زند، خیالتان راحت باشد یعنی این‌گونه نیست که این چهارچوبی را که ساخته است با حرف ما عوض کند. ما راهی جز این نداریم که این قوانین را بشناسیم، در مسیر درست قرار بگیریم و این را بدانیم که وعده خداوند هیچ‌گاه دروغ نیست. نکته مثبت آن اینجا است که به‌محض اینکه قدم‌ها را شروع به برداشتن می‌کنیم چه مثبت و چه منفی همه نیروها به کمک شما می‌آیند و این‌یک قانون است پس اگر در مسیر مثبت ما شروع به قدم برداشتن کنیم همین الآن در هر وضعیتی که هستیم در هرجایی از مسیری که خراب کرده‌ایم شروع به قدم برداشتن در مسیر مثبت کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم خدایا درست کن حال من خوب شود درست کن من پولدار شوم نه!!.

قدم را که بخواهی برداری هرچقدر هم که سخت به نظر برسد، تمام نیروها به زیبایی به شما کمک می‌کنند و مسئله را قابل‌حل می‌کنند. به شرطی که من مسئولیت کارهای خودم را بپذیرم و تلاش کنم و در جهت آن قوانین حرکت کنم. حتماً خداوند مسئولیت آن را از قبل طراحی کرده است و ارتش آن را نیز درست کرده و به کمک ما خواهد فرستاد. انشالله که همه ما بتوانیم از این وادی استفاده کنیم و قدم‌های محکم‌تری را در آن جهتی که به خیر و صلاح ما هست برداریم و به‌طرف آرامش و صلح و آن چیزی که همه ما الآن دنبال آن هستیم حرکت کنیم. تا از زندگی‌مان لذت ببریم و بتوانیم با رعایت کردن همه مطالبی که در این وادی هست راحت‌تر به آن برسیم. مرسی که به صحبت من گوش کردید.

 

تایپ : مسافر اسماعیل لژیون هشتم
تنظیم : مسافر رضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .