English Version
English

انسانها بد نیستند بلکه بلـــد نیستند

انسانها بد نیستند بلکه بلـــد نیستند

دوازدهمین جلسه از دوره هفدهمین سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد با استادی راهنمای محترم مسافر محسن خیر اندیش و نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» در روز پنجشنبه 1403/3/31 ساعت 17 آغاز بکار نمود.



 خلاصه سخنان استاد :

خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق دست داد که پس از چند صباحی دوری دوباره خدمت شما بزرگواران، شعبه یحیی زارع میبد باشیم از ایجنت محترم آقا کاظم تشکر می‌کنم که بنده را دعوت نمود تا در خدمت شما باشم، از نگهبان و دبیر و حضور شما عزیزان تشکر می‌کنم.

در وادی چهارم می‌فرماید: در مسائل حیاتی به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویش، حیاتی‌ترین مسئله‌ای که در سفر اول با آن مواجه هستیم درمان اعتیاد می‌باشد، زمانی که یاد  بگیریم که حیاتی ترین مسآله ما چیست؟ به گفته استاد امین پنجاه درصد راه را رفته‌ایم از اولویت ها برای یک سفر اولی، درمان و برای یک سفر دومی، خدمت از حیاتی‌ترین مسئله می‌باشد. در این وادی می‌گوید سپردن به خدا؛ سپردن با توکل کردن به خدا وند متفاوت است، توکل، حرکت همراه با صبر و در نظر گرفتن زمان می‌باشد، ولی سپردن یعنی دست روی دست گذاشتن ... در کلام الله اولین آیه، الحمدالله رب العالمین می‌باشد؛ به این معنا که خداوند صفات زیادی دارد ولی صفت رب را برای خودش نام‌گذاری نموده؛ رب از مربی می‌آید یعنی به من می گوید که شما شاگرد هستی و من مربی، ای بنده من تو شاگرد هستی و من معلم؛  وظیفه یک شاگرد و رهجو این است که یک مسئله را خودش حل نماید . نه اینکه از مربی و راهنمای خودش انتظار حل مسئله را داشته باشد.

در کلام الله خداوند می‌فرماید: ای محمد، تذکر بده که تو فقط تذکر دهنده‌ای، راهنما هم فقط تذکر می‌دهد و رهجو وظیفه دارد که خودش این راه را به تنهایی بپیماید و مسائلش را حل نماید، در کنگره یکی از اساسی‌ترین مواردی که با آن روبرو می‌شوید این است که خداوند قرار نیست مشکل شما را حل کند، بلکه بهترین مربی در کنار نشانه و راه به شما می‌دهد و این تویی که راه و یا چاه را انتخاب می‌کنی... اگر من امروز اینجا هستم به خاطر انتخاب گذشته‌ام می‌باشد و در آینده هم نیز جایی خواهم بود که امروز انتخاب می‌کنم، در کنگره یاد می‌گیریم عبادت به جز خدمت خلق نیست، به تسبیح و سجاده و دلق نیست، اگر می‌خواهیم قوی شویم و قدرت حل مسائل را پیدا کنیم و خودمان را به چالش بکشیم باید به کنگره بیائیم ، آموزش بگیریم و خدمت کنیم باید رها شویم و در رهایی و درمان بقیه کوشش نماییم.
 
 
                                 
در ادامه استاد اینگونه ادامه داد:

ما انسانها بد نیستیم بلکه بلد نیستیم، بسیاری از مشکلاتی که در طول زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم فقط به علت بلد نبودن و عدم اگاهی ما می‌باشد؛ حتی بنده که راهنما هستم نمی‌توانم بگویم که به خداوند می‌سپارم تا همه چیز درست شود، اگـــر به جایگاهی  رسیدید باید به اندازه آن جایگاه تلاش کنید و هر چه جایگاه بالاتر می‌رود باید تلاشت در جهت آن جایگاه باشد در غیر این صورت سقوط می کنید ،جناب آقای استاد امین می‌فرماید: ملت‌هایی که از درون شاد هستند به دنبال بهانه‌ای برای شادی می‌گردند، و ملت‌هایی که از درون ناراحت‌اند به دنبال بهانه‌ای برای عزا و عزاداری می‌گردند. انشالله که با خدمت کردن، جهان‌بینی، تفکر، پذیرفتن مسئولیت زندگی خود و رو به رو شدن با نقاط ضعف خود، در زندگی به صلح و آرامش برسیم  و به دنبال بهانه‌ای برای شاد کردن خود و دیگران باشیم. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.





نگارش و تدوین : مسافر سعید لژیون دوم 
عکس : مسافر محمد لژیون پنجم 
تایپ و ارسال سایت : مسافر رضا لژیون چهارم
لژیون خدمتگزار : لژیون اول 
 مرزبان کشیک : مسافر حمید  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .