English Version
English

اعتیاد فرماندهی را از شخص می‌گیرد

اعتیاد فرماندهی را از شخص می‌گیرد

جلسه سوم از دوره سی‌‌وسوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰؛ نمایندگی امین قم، با استادی راهنمای محترم تازه‌واردین مسافر مهدی، نگهبانی مسافر ابراهیم و دبیری مسافر محمدمهدی، با دستورجلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من»در روز پنجشنبه 31 خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
خداوند را شاکرم که به من اجازه داد تا امروز در جمع شما باشم، آموزش بگیرم و خدمت کنم. از ایجنت محترم و گروه مرزبانی بابت زحماتی که می‌کشند تشکر می‌کنم که شرایط حضور من مسافر را فراهم می‌کنند، تا من در صلح و آرامش آموزش بگیرم و آن را در جامعه کاربردی کنم. همچنین از ایجنت محترم و گروه مرزبانی پارک فدک تشکر می‌کنم که در پارک خدمت می‌کنند تا جمعه‌ها در پارک انرژی بگیرم و یک هفته حال خوبی داشته باشم. از راهنمای خودم آقا مهدی تشکر و قدردانی می‌کنم که اگر امروز در این جایگاه قرار دارم، به خاطر زحمات و آموزش‌های ایشان است.
در مورد دستور جلسه "وادی چهارم و تأثیر آن روی من"؛ اگر بخواهم از تجربه خودم در مورد این موضوع بگویم، من در سن 7 سالگی پدرم را از دست دادم و مسئولیت سنگینی بر عهده من گذاشته شد؛ این موضوع باعث شد من مسئولیت‌پذیری را به‌خوبی یاد بگیرم و به زندگی ادامه بدهم. سپس تشکیل خانواده دادم و مسئولیت جدیدی را پذیرفتم. به‌مرورزمان گرفتار اعتیاد شدم و اولین چیزی که اعتیاد از شخص می‌گیرد، فرماندهی اوست که باعث شد مسئولیت‌پذیری من از بین برود.
اولین باری که من وارد کنگره 60 شدم نتوانستم فرمان‌برداری کنم، زیرا نمی‌خواستم مسئولیت خود را بپذیرم. در کنگره 60 اولین نکته برای شخص این است که بپذیرد که مصرف‌کننده و بیمار است و باید درمان بشود، نه این‌که مواد را ترک کند. آقای مهندس این موضوع را برای من روشن کرد تا برای درمان اعتیاد باید سیستم شبه افیونی بدن راه‌اندازی گردد.
برای درمان لازم است فرد مسئولیت جسم، روان و جهان‌بینی خود را بپذیرد. برای جسم فرد باید گوش‌به‌فرمان راهنما باشد و دارویش را طبق دستور راهنما مصرف کند زیرا مسئولیت درمان بر عهده خود شخص هست. متاسفانه من جزو افرادی بودم که آمدم و بعضی از مسائل را فهمیدم و خیال کردم می‌توانم بیرون از کنگره خودم را درمان کنم. این اشتباه من باعث شد که نتوانم نتیجه بگیرم و سفرم خراب شد. اما فهمیدم تنها در صورتی درمان می‌شوم که گوش‌به‌فرمان باشم.
وقتی برای دومین بار سفر کردم راهنمایم به من گفت باید ردیف اول بنشینی و مشارکت کنی، باید دارویت را طبق فرمان راهنما به‌موقع مصرف کنی، باید نامه دارویت را حتماً بگیری و مکمل تمام این‌ها ورزش، پارک و استخر هست و با انجام دادن تمام این‌ها توانستم به درمان برسم و حال خوب برسم.
اگر آموزش و جهان‌بینی نباشد باعث می‌شود فرد مسئولیت اشتباهات خود را گردن دیگران بیندازد. برای مثال من دلیل مصرف‌کننده شدن خود را مصرف برادرانم در خانه می‌دانستم و می‌گفتم آن‌ها باعث آن هستند؛ درصورتی‌که آقای مهندس می‌گویند یک‌مرتبه دیگران به تو مواد تعارف می‌کنند، اما بقیه دفعات تقصیر خود شخص است، زیرا باید حداقل 200 مرتبه مواد استفاده کند، تا تبدیل به مصرف‌کننده شود. درنهایت متوجه شدم اگر مسئولیت خودم را بپذیرم می‌توانم درمان بشوم.

تایپ: مسافر حمید لژیون سوم
عکاس: مسافر احمد لژیون سوم
ارسال خبر: مسافر محمد جعفری لژیون دوم
تهیه و تنظیم توسط گروه وبلاگ نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .