English Version
English

نیروهای منفی عامل نپذیرفتن مسئولیت کارهای خود

نیروهای منفی عامل نپذیرفتن مسئولیت کارهای خود

چهارمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی مسافر اشکان، نگهبانی راهنما مسافر رضا و دبیری مسافر شهریار با دستور‌جلسه«وادی چهارم و تاثیر آن روی من » روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

یک چیزهایی هست که بین ما مصرف‌کنندگان مشترک در دوران مصرف است و آن هم به همین وادی چهارم مربوط می‌شود ؛ اینکه ما همیشه مسئولیت‌کارهای خودمان را گردن خداوند می‌اندازیم. من قبل از اینکه با کنگره آشنا شوم هرچه تلاش برای رها شدن از مصرف مواد می‌کردم ؛ قطعاً به بن‌بست می‌خوردم؛ بعداً بعضی وقت‌ها که از مصرف مواد خسته می‌شدم ؛ می‌گفتم خدایا تو یک کاری نمی‌توانی بکنی که تمام کشت‌های خشخاش از بین برود که دیگه هیچ‌کس مصرف نکند؟ یعنی یک‌جوری باز گردن خدا می‌انداختم. این که من خودم وارد یک اشتباهی شده بودم و حالا به خاطر لذت اولش؛ به خاطر جهل و نادانی و ناآگاهی و نداشتن آموزش و خیلی مسائل دیگر، همین نیروهای منفی بود .

الان همه این‌ها را می‌فهمم؛ قبل از کنگره واقعاً اینها را نمی‌فهمیدم؛ اصلا نمی‌دانستم نیروهای منفی یعنی چه؟ فکر می‌کردم من خودم همیشه بهترین راه را انتخاب می‌کردم و حتی جاهایی که خداوند راه را جلوی من باز می‌کرد؛ باز من خودم تصمیم می‌گرفتم و می‌گفتم نه این شاید درست نباشد و فکر می‌کردم از همه بیشتر می‌فهمم و همیشه هم به مشکل می‌خوردم. قطعاً شما هم همین‌طور بودید؛ چون در دوران مصرف مواد حداقل کلی دوست مصرف‌کننده داشتیم که همه هم‌درد بودیم. وقتی پای صحبت هم می‌نشستیم می‌دیدیم همه ما از زندگی عقب افتادیم و مشکلاتی برایمان درست شده است؛ از خانواده طرد شدیم ؛ خیلی سخت است که خانواده میلی به بودن آدم ندارد. وقتی انسان خودش یک عزیزی را از دست می‌دهد؛ می‌فهمد که یک مشکلی که برای کسی پیش می‌آید یعنی چه؟ دیگر حالا شاید اولش مشکلی نباشد ولی نهایتاً به یک جایی ختم می‌شود که آخرش مرگ است. 

حالا این دستور جلسه امروز خیلی در گذشته من رعایت نمی‌شده است؛ یعنی من هیچ وقت مسئولیت کار خودم را نمی‌پذیرفتم. خب الان یک مدتی است در کنگره هستم و دارم آموزش می‌گیرم. باز هم می‌گویم از راهنمای درمان خودم ممنونم، من راهنمایم را که می‌بینم ؛ می‌فهمم که یک انسان در مسیر درست قرار گرفتن یعنی چه ؟ امیدوارم بتوانم از ایشان الگو‌برداری کنم و در تمام زندگیم از آن استفاده کنم ؛ و مسئولیت کار خودم را بتوانم بپذیرم توی هر زمینه ای که باشد نه فقط اعتیاد و در بیرون از کنگره هم بتوانم مسئولیت کار خودم را بپذیرم.

تایپ: مسافر اشکان ابراهیمی
مرزبان خبری: امید عسگری
عکس: مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .