English Version
English

رابطه متقابل

رابطه متقابل

همسفر منیره با چندین سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافر متادون و تریاک، طول سفر ۱۰ ماه و ۷ روز، راهنما مسافر حسین رسولی و همسفر مرضیه کمان‌کش، رهایی ۳ ماه و ۱۵ روز، ورزش مسافر والیبال، ورزش همسفر شطرنج.

توجه شما را به گفت‌وگوی ایشان با سایت همسفران حسنانی در خصوص دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» جلب می‌کنم.

نحوه آشنایی شما با کنگره چگونه بوده است؟

به واسطه یکی از آشنایان که بعد از سال‌ها درگیری با مواد مخدر به کمک کنگره به رهایی رسیده بودند، نام کنگره را شنیدم؛ ولی بعد با حضور مسافر خود در کنگره، به صورت کامل با کنگره آشنا شدم.

وادی چهارم چه تاثیری بر زندگی شما دارد؟

من با وادی چهارم متوجه شدم مسئولیت کارهای خود را باید بپذیرم و با پذیرش مسئولیت زندگی به خود ثابت کنم وقتی اراده و تلاش، همراه با توکل داشته باشم به هر چه بخواهم می‌رسم. درسی که از وادی چهارم گرفته‌ام، این است که هیچ‌کس جز خودِ من نمی‌تواند برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف من کمک کند و این‌گونه بود که خود واقعی‌ام را باور کردم.

زمانی که مشکلی برای شما پیش می‌آمد آیا آن‌ها را به خدا می‌سپردید تا حل کند؟

قبل از آشنایی با کنگره هر زمان از همه جا ناامید می‌شدم، گوش شنوا و دست توانایی برای حل مشکل خود پیدا نمی‌کردم و دست به دامن خدا می‌شدم. فکر می‌کردم از خدا دور شده‌ام و مورد غضب الهی قرار گرفته‌ام که این مشکل برای من پیش آمده است. با دعا، راز و نیاز و گاهی با گریه و زاری از خدا می‌خواستم مشکل من حل شود، مشکل را گردن خدا می‌انداختم و از خود او کمک می‌خواستم تا آن را حل کند. بعد از آشنایی با کنگره و خواندن وادی چهارم که گفته شده است «هر مصیبتی که به شما وارد می‌شود خودتان با دست‌های خودتان به وجود آورده‌اید و انسان چیزی نیست، جز آن‌چه تلاش و کوشش کند.» متوجه شدم، کوتاهی از خود من بوده است و باید جای دیگری دنبال راه حل بگردم.

آیا بار مسئولیت زندگی و حیات ما بر عهده خداوند است؟

بیش‌ترین بار مسئولیت، همیشه به عهده خود ما است. در وادی چهارم گفته شده است که این یک رابطه متقابل و دوطرفه است. خداوند یک‌سری مسئولیت‌ها نسبت به مخلوقین داشته که بی کم و کاست انجام داده و الآن نوبت ما است که مسئولیت زندگی و اعمال خود را بپذیریم.

از نظر شما نفس به چه معنا است؟

از نظر من، نفس هویت و شناسنامه هر موجودی است و انسان براساس مراتب مختلف نفس، طبقه‌بندی شده است. نفس می‌تواند انسان را به بالاترین یا پایین‌ترین مرحله و مرتبه انسانی برساند.

آیا زمانی‌که وادی چهارم را می‌نوشتید به این فکر می‌کردید که منِ منیره در کدام نفس قرار دارم؟

وقتی وادی چهارم را می‌نوشتم فکر می‌کردم در نفس لوامه هستم؛ ولی وقتی به اعمال و رفتار خود رجوع کردم، دیدم در خیلی از موارد هم هنوز در نفس اماره قرار دارم.

کلام آخر

خوشحال هستم اجازه ورود به کنگره به من هم داده شد تا از آموزش‌های ناب آن بهره ببرم. از جناب مهندس و خانواده محترم‌شان که تمام وقت خود را در اختیار کنگره گذاشته‌اند تا من و خانواده‌ام به حال خوب برسیم، کمال تشکر و قدردانی را دارم. امیدوارم بتوانم از آموزش‌ها نهایت استفاده را برده و یکی از خادمین کنگره باشم. از راهنمای عزیز خود همسفر مرضیه سپاس‌گزارم که در نهایت حوصله، من را راهنمایی می‌کنند. از گروه سایت که به من این فرصت را دادند تا تجربه و خدمت کنم سپاس‌گزارم.

 

مصاحبه و تايپ: همسفر سارا لژیون ششم (راهنما همسفر سمیه)

عکس: مرزبان خبری همسفر مريم

ویرایش نهایی: همسفر احسانه لژیون هفتم (همسفر رضیه)

ارسال: همسفر سارا لژیون ششم (راهنما همسفر سمیه)

همسفران نمایندگی حسنانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .