English Version
English

انسان دانا، مسئولیت پذیر است.

انسان دانا، مسئولیت پذیر است.

جلسه اول از دوره چهل و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی البرز (کرج)؛ با استادی راهنمای گرامی مسافر علی، نگهبانی مسافر ایرج و دبیری مسافر عباس، با دستور جلسه"وادی چهارم و تأثیر آن روی من"در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، علی هستم یک مسافر. از نگهبان عزیز تشکر می کنم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم تا بتوانم خدمت کنم. خداوند را شاکرم که یک‌بار دیگر این فرصت را در اختیار من گذاشت تا در خدمت عزیزان باشم.
دستور جلسه این هفته ما وادی چهارم و تأثیر آن روی من هست. وادی چهارم می گوید: واگذاری مسئولیت به خداوند، در امور حیاتی یعنی سلب مسئولیت از خویش است. مسائل حیاتی یعنی مسائل اصلی زندگی ما را شامل می شود. منِ مصرف کننده در زمان مصرف مواد مخدر، سعی می کردم این مسئولیت ها را به خداوند واگذار نمایم و چهره حق به جانب هم می‌گرفتم و بزرگوارانه به این موضوع نگاه می کردم و منتی هم سر خدا می گذاشتم که لطفی در حق خداوند می کردم و مسئولیت اعتیاد خودم را به خداوند واگذار می کردم و می خواستم که خداوند کاری برایم انجام دهد.
عملاً با این کارم توپ را داخل زمین حریف می انداختم! باری را که می‌بایست، خودم باید به مقصد می‌رساندم، انتظار داشتم قدرت مطلق این کار را برایم انجام دهد!
من در کنگره، با آموزشها و مفاهیم کنگره، یاد گرفتم که باید خودم مسئولیت کارهایم را بپذیرم و شانه خالی نکنم. وقتی بتوانم دانایی خودم را بالا ببرم، مسئولیت پذیر خواهم بود. تعریف دانایی این است که قدرت تشخیص ماهیت خواسته در هر شکل و لباسی است. این اتفاقی بود که در پس آموزشهای کنگره بدست آوردم.
در گذشته می‌گفتم؛ هر آن کس که دندان دهد نان دهد ولی اینگونه نیست، من باید سعی و تلاش کنم و در کنار آن دعا کنم تا از تاریکی اعتیاد خارج شوم و اگر تلاشی برای خارج شدن خودم انجام ندهم نمی شود.
نمی شود من حرکتی نکنم و از خداوند انتظار نامعقول داشته باشم که کاری برایم انجام دهد، باید زحمت بکشم و دانایی کسب کنم و بدانم چه چیزی را از خداوند درخواست کنم و این حد و مرز را باید بشناسم که چه چیزی می‌خواهم و بپذیرم که خداوند به من اختیار داده تا بتوانم خوب و بد را تشخیص دهم و به سمت فجور بروم و یا به سمت تقوا.
غیر از انسان هیچ موجود دیگری این اختیار را ندارد، حتی فرشتگان؛ چون برایشان از قبل مکتوب شده است، ولی برای انسان اختیار است.
اگر من بتوانم ارزش این اختیار را بدانم که یک روح همواره در کنارم هست که ازجنس خداوند بوده و آقای مهندس هم در کتاب 60درجه به لطافت روح اشاره نموده که ما را همواره به راه راست هدایت می کند. خداوند در کتاب آسمانی فرموده؛ من از علم خودم به انسان دمیدم و اگر از آن استفاده نکنیم خودمان متضرر می شویم.
خداوند می‌فرماید: من پیغمبر درون، یعنی همان عقل را در اختیار شما نهادم، پس از آن استفاده نمایید. حالا در مورد مسئولیت ها و مشخص نمودن حد و مرزها باید به این دانایی برسم، وظایفی که به عهده من هست را خودم انجام دهم واز قدرت اختیار و عقل که خداوند در وجود من نهاده کمال استفاده را نمایم. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید، از همه شما سپاسگزارم.

تایپ متن: مسافر کیان و مسافر علیرضا
عکس: مرزبان خبری مسافر هادی
ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .