English Version
English

برداشت از سی‌دی موسی (۲)

برداشت از سی‌دی موسی (۲)

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در این بُعد از حیات من را با آموزش‌های کنگره آشنا کرد تا به درک درست از زندگی دست یابم.

استاد امین در سی‌دی موسی ۲ فرمودند: هر یک کیلو اضافه وزن باعث آسیب به سلامتی انسان و همچنین کاهش عمر انسان می‌شود. انسانی با ۶۰ سال سن که ۳۰ کیلو اضافه وزن دارد مانند انسان ۹۰ ساله است. سیگار نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و عمر انسان را کاهش می‌دهد. در ادامه اشاره کردند که داستان حضرت موسی شبیه داستان خود ماست؛ همان‌‌گونه که فرعون قوم بنی‌اسرائیل را به سلطه و بردگی گرفته بود، کاملاً بر آن‌ها تسلط داشت و فرامین او شر بود، اعتیاد و مواد مخدر نیز برای ما نقش شیطان را دارد. ما نقش قوم بنی‌اسرائیل را داریم و یک مصرف‌کننده برده مواد مخدر است. زمانی که ما خواسته رهایی داریم، برای رسیدن به آن دو الگو در مقابلمان قرار دارد؛ اولین الگو، الگوی فرعون که می‌گوید: من باید به هر قیمتی شده به خواسته خود برسم و برایم مهم نیست که هزاران نفر کشته شوند، قتل‌ عام کودکان هیچ اهمیتی ندارد پس این عمل را تکرار می‌کرد تا به خواسته خود؛ یعنی قدرت و لذت برسد. الگوی دوم، الگوی قدرت مطلق است و برای جهانی که آفریده برنامه‌ای دارد پس باید افرادی باشند که این نقشه و برنامه را پیاده کنند؛ مانند پیامبران که فرستادگان خداوند هستند. خداوند نیز می‌خواست قوم بنی‌اسرائیل را با آموزش دادن نجات دهد و حضرت موسی را برای همین امر انتخاب کرد. روش خداوند این‌چنین بود که با کمترین کنش بدون آسیب و تخریب به خواسته خود می‌رسد، با برنامه‌ریزی او این کودک زنده ماند، و بدون آسیب دیدن پس از چند ساعت به آغوش مادرش بازگشت.

این داستان به من می‌آموزد که راه درست برای رسیدن به خواسته‌ها چیست. کسی که برای رسیدن به خواسته‌اش از هر روشی استفاده می‌کند، تبهکار است. بایستی قانون را بدانم و از آن پیروی کنم. خداوند به انسان قدرت انتخاب و اختیار داد تا خودش راه رسیدن به خواسته‌ها را انتخاب کند. اگر برای رسیدن به خواسته‌ها به خودم و یا دیگران تخریبی وارد کنم، ناخودآگاه از روش منفی و شیطانی استفاده کرده‌ام؛ اما اگر با کمترین کنش و بدون آسیب به زندگی دیگران عمل نمایم، به روش خداوند نزدیک هستم.

من نمی‌توانم همانند الله بی‌عیب و نقص باشم ولی در رسیدن به راه او تلاش می‌کنم تا شاید کمی به آن نزدیک شوم. پس خواسته‌ها مهم هستند ولی روش رسیدن به آن‌ها مهم‌تر است؛ بنابراین یا باید روشی را دنبال کنم که بدون آسیب رساندن به آرامش برسم و یا به دیگران تخریب وارد نمایم و با تکبر و غرور حرکت کنم تا در نهایت در دام شیطان قرار بگیرم.

داستان زندگی حضرت موسی در زندگی ما جاری است و منظور از دریای شکافته شده، همان علم و دانشی است که ما در کنگره می‌آموزیم. قبل از آشنایی با دانش اعتیاد، مسافرم با روش‌های نادرست و اشتباه نتوانست به رهایی برسد و استاد امین می‌فرمایند: رهایی پایان سفر نیست و همچنان جاری است؛ بنابراین بایستی همیشه برای رسیدن به خواسته‌ها تلاش کنیم حتی بعد از رسیدن به آن‌ها باید رکاب بزنیم و مواظب باشیم که به سمت تاریکی‌ها نرویم.

من از این سی‌دی آموختم که در تمام مراحل زندگی باید از فرامین خداوند پیروی کنم تا به آرامش و حال خوب برسم؛ در غیر این‌ صورت با رفتن به طرف فرامین شیطان به سمت سقوط و گمراهی می‌روم. برای آقای مهندس و استاد امین از خداوند بهترین‌ها را خواستارم و همچنین از راهنمای خوبم بسیار سپاسگزارم.

 

نویسنده: همسفر مینا لژیون راهنما همسفر آیسان (لژیون نهم)

ویراستار: همسفر سمیه لژیون راهنما همسفر مژگان (لژیون هشتم)

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .