English Version
English

مسئولیت‌ها در هستی دوطرفه است

مسئولیت‌ها در هستی دوطرفه است

ششمین جلسه از دوره بیست و ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی عطار نیشابوری ویژه مسافران در روزهای سه‌شنبه با استادی: مسافر سعید و نگهبانی: مسافر یاسر و دبیری: مسافر حسین با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۹ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان عباس هستم یک مسافر، از راهنمای خودم تشکر می‌کنم که این جایگاه رو به من داد تا خدمت کنم. دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من هست. در وادی اول که می‌گوید با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود، فهمیدم برای هر کاری باید تفکر و فکر کرد. وادی دوم هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم اگر خود به هیچ فکر کنیم. می‌گوید نباید ناامید باشیم. وادی سوم که در آن باید اول می‌آورد، باید دانست که هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند، ما باید خودمان مشکلات خودمان را حل کنیم؛

و در وادی چهارم در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن دارد به ما یادآوری می‌کند که مسئولیت خودمان را خودمان بپذیریم و خودمان مشکلات را از سر راه خودمان برداریم، مسئولیت‌پذیر باشیم که درنهایت به هدف نهایی‌مان که رهایی و تعادل هست برسیم. مسئولیت‌ها در هستی دوطرفه تعریف شدن، حتی در بین گیاهان و نباتات و جانوران هم این‌جوری است. انسان‌ها هم همین‌طوری هستند، شاگرد که می‌آید توی مدرسه، شاگرد نسبت به معلمش یک مسئولیت‌هایی دارد، معلم هم نسبت به شاگردش. خانواده هم همین‌طور است، من پدر نسبت به فرزندم مسئولیت دارم و فرزندم هم نسبت به من مسئولیت‌هایی دارد. در کنگره 60 نیز من نسبت به راهنمای خودم یک مسئولیت‌هایی دارم و راهنما هم نسبت به من یک مسئولیت‌هایی دارد.

مسئولیت‌ها یک‌طرفه نیست، آقای مهندس حدومرز و خط‌کشی‌های این را مشخص کرده است. معمولاً انسان‌ها این‌جوری هستند، برای فرار خودشان یک گذرگاه‌هایی دارند و برای اشتباهات خودشان می‌خواهند مسئولیت رو به گردن خداوند بیندازند و معمولاً میگویند، خدایا خودت درستش کن و برداشتشان از خداوند اشتباه هست که خداوند همیشه دست‌به‌سینه ایستاده و فرمان‌بردار این‌ها است. خداوند را قول چراغ جادویی اشتباه می‌گیرند در حدی که اگر کسی خانه و ماشین ندارد، می‌گوید خدایا برایمان تهیه کند در حالی که خداوند واقعاً کارش این نیست، خداوند می‌گوید از شما حرکت از من برکت، شما باید در صراط مستقیم حرکت کنی و وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهی، بعد خداوند از طریق القائات بهترین مسیر و کمک را به تو می‌کند.

تایپ و نگارش: مسافر جواد لژیون دهم
عکاس: مسافر محسن لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .