English Version
English

در این عالم دل بی غم نباشد

در این عالم دل بی غم نباشد

دومین جلسه از دوره‌ی هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اردستان با استادی مسافر کمال و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر مجتبی با دستور     جلسه‌ی  " وادی چهارم و تاثیر ان روی من " سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


ابتدا از راهنمای خوبم حسین آقا سپاسگزارم که اگر امروز حال خوشی دارم بخاطر راهنمایی‌های ایشان است.

دستور جلسه وادی چهارم و تاثیر آن روی من؛ ما در این وادی می‌خواهیم جایگاه خود و جایگاه خداوند را در هستی مشخص کنیم یا نیروهای مثبت و منفی را بشناسیم. کلید واژه وادی این است که جایگاه‌ها را بشناسیم. خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه نگیریم و تمام خواسته‌های خودمان را بدون تلاش و حرکت از خداوند نخواهیم. اگر جایگاه خداوند را بشناسیم او را در این حد پایین نمی‌آوریم. ما حتی جایگاه خود را نمی‌شناسیم و نشانه آن این است که در مورد همه چیز اظهار نظر می‌کنیم در حالیکه هیچ شناختی نداریم و آن‌ وقت به ظرفیت و مسئولیت و قبله گم کردن می‌رسیم که یک دستورجلسه دیگری است.

پس کنگره برای ما یک زمین تمرین است. چون یک سفر اولی از ابتدا مسئولیت همه کارها با خودش است از زمان آمدن و رفتن، سر ساعت دارو خوردن، خدمت کردن و خداوند کاری را بجای او انجام نمی‌دهد و او فقط ناظر بر اعمال ما است اگر مسئولیت کار خود را بپذیریم و به خوبی آن را انجام دهیم او ما را یاری خواهد کرد و اگر از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم خودمان بهتر می‌دانیم و دیگر جای گله و شکایت و انتظار کمک و یاری از خداوند باقی نمی‌ماند. پس در کنگره رفتار ما، سر ساعت در جلسه و کلینیک حاضر شدن و به موقع دارو خوردن، درمان خوب را برای ما رقم می‌زند برای همین کنگره برای سفر اولی یک زمین تمرین است.


نکته آخر اینکه فردی که در مصرف مواد مخدر است، هیچ یک از مسئولیت‌های خودش را نمی‌تواند به خوبی انجام دهد مگر آنکه درمان اتفاق بیفتد و درمان واقعی زمانی است که صفات تغییر پیدا کند یعنی وادی دهم، صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است.
از همه شما سپاسگزارم.

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم

عکاس: مسافر ابوالفضل لژیون دوم

تنظیم و ارسال: مسافر محمد رضا لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .