English Version
English

سیگار؛ بردگی برای نفس اماره

سیگار؛ بردگی برای نفس اماره

برداشت مسافر حسن از سی دی سیگار و جایگزینی:
ما میدانیم سیگار خطرناک‌ترین ماده است؛ می‌توان گفت حتی از هروئین و تریاک هم خطرناک‌تر، ما باید از جسم خود نگهداری کنیم، یک فرد سیگاری با مصرف سیگار به جسم خود آسیب وارد می‌کند جسمی که باید چندین سال با آن زندگی کنیم.
همه مواد مخدر به بدن آسیب می‌رساند؛ فردی که تریاک را ترک کرده است ولی سیگار مصرف می‌کند؛ نمی‌داند که ضرر مصرف سیگار از مصرف تریاک هم بیشتر است؛ در سیگار 4000 نوع مواد سمی وجود دارد که 60 نوع آن سرطان‌زا هستند، با مصرف سیگار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. من تصور نمی‌کردم که درمان سیگار اهمیت داشته باشد زیرا متوجه احساساتی که درون خودم به‌واسطه مصرف سیگار نابودشده بودند نمی‌شدم.
وقتی فکر می‌کنم که یک نخ سیگار چه احساساتی را از من گرفته بود، تعجب می‌کنم؛ سیگار یعنی زلزله یعنی عزیزان خود را زنده‌به‌گور کردن، سیگار یعنی قدم مجدد به سمت تاریکی سیگار یعنی بردگی برای نفس اماره؛ سیگار یعنی نادانی، حقارت و...
اگر شخصی سیگار مصرف می‌کند یعنی فرصت بازسازی را از سیستم جسم خود می‌گیرد؛ تلفات مصرف سیگار طبق آمار 17 برابر مصرف مواد مخدر است و آمار مرگ‌ومیر در اثر مصرف سیگار به‌قدری بالا است که قابل‌تصور نیست، اما اگر مضر است چرا خداوند آن را خلق کرده است؟ همه‌چیز بر مبنای آگاهی ما است؛ وقتی از مضرات سیگار برای ما گفته می‌شود ما باور نمی‌کنیم، مثل مرگ که هرروز در اطراف ما خبر فوت چندین نفر را می‌شنویم و میگوییم این موضوع در مورد ما صادق نمی‌کند.
خداوند ابزارهای مختلفی را خلق کرده است که هم مفید و هم مضر هستند اگرچه خداوند این ابزارها را خلق کرده ولی چیزی به نام عقل در اختیار انسان گذاشته‌شده که بتواند به‌موقع از آن استفاده نماید؛ آن بستگی به میزان دانایی ما نسبت به آن مسئله می‌باشد.
در مورد درمان سیگار این سؤال پیش می‌آید چرا افراد سیگاری نمی‌توانند سیگار خود را درمان نماید؟ برای حل هر مسئله‌ای باید ابتدا صورت‌مسئله موضوع را بدانیم؛ زیرا اگر بر این موضوع واقف نباشیم قادر به حل آن‌هم نخواهیم بود.
در بدن ما ماده‌ای مشابه نیکوتین به نام استیل کولین وجود دارد؛ که با مصرف سیگار جایگزین نیکوتین می‌شود و عامل جلوگیری از ترشح اسیتیل کولین خواهد شد؛ به همین دلیل وابستگی به نیکوتین در بدن ایجاد می‌شود، درنهایت باعث اعتیاد می‌شود.
درمان سیگار هم مانند درمان مواد مخدر، در سه قسمت جسم روان جهان‌بینی انجام می‌گیرد؛ درمان اعتیاد با درمان سیگار تکمیل می‌شود؛ اگر کسی سیگار می‌کشد هنوز درگیر اعتیاد است و ریشه این قضیه در جهان‌بینی او است؛ زیرابه آگاهی نرسیده.
من تصور می‌کردم سیگار اعتیاد ندارد؛ در ذهن خود خیال می‌کردم فقط یک وابستگی است و هر وقت بخواهم می‌توانم سریعاً سیگار را ترک بنمایم؛ اما نتوانستم زیرا نیکوتین ماده‌ای بسیار اعتیادآور است و هرروز به مصرف من اضافه می‌شد اما در کنگره 60 به روش DST توانستم درمان سیگار را آغاز کنم، از روزی که پروسه درمان را آغاز نمودم، علائمی که به‌واسطه مصرف سیگار داشتم روزبه‌روز کمتر شد ازجمله اضطراب، بی‌تابی، تیک صورت عوارض آن بود.
درمان سیگار در هرزمانی سلامت شمارا بهبود می‌بخشد وقتی سیگار را درمان می‌کنید سال‌ها به زندگی خود اضافه می‌کنید، راحت‌تر نفس می‌کشید انرژی بیشتری خواهید داشت و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

تنظیم و ارسال: مسافر سیاوش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .