English Version
English

وادی چهارم، مرز بین مسئولیت های خداوند و انسان را مشخص می نماید

وادی چهارم، مرز بین مسئولیت های خداوند و انسان را مشخص می نماید

اولین جلسه از دور چهلم و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی  کنگره۶۰ ویژه مسافران، نمایندگی وحید با استادی مسافر علی ،  نگهبانی مسافر حجت و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه " وادی چهارم و تأثیر آن روی من " چهارشنبه 30 خردادماه ١۴٠۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که بار دیگر، این جایگاه را تجربه می‌کنم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز، وادی چهارم و تأثیر آن روی من است. جناب مهندس در این وادی به زیبایی، مرز بین مسئولیت‌های خداوند و انسان را مشخص نموده‌اند. در وادی‌های گذشته آموختیم که بایستی مسئولیت کارهای خود را به‌طور کامل، به عهده بگیریم؛ اما در اینجا، بعضی از افراد راه گریزی برای خود به وجود می‌آورند و قصد دارند از بار مسئولیت‌های خود، شانه خالی کنند و آن را به عهده خداوند بگذارند. باید به این موضوع بیندیشیم که آیا قدرت مطلق انسان را آفریده است تا مسئولیت‌هایی خود را به خداوند بازگرداند؛ قطعاً این‌گونه نیست.بعضی انسان‌ها، خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه گرفته‌اند و دائماً انتظار دارند خداوند تمام خواسته‌هایشان را برآورده نماید. زمانی که خداوند انسان را آفرید، او را بر سر یک دوراهی قرار داد؛ یکی راه یا صراط مستقیم و دیگری راه فسق و فجور،  پایان و نتیجه هرکدام مشخص‌شده و انسان، اختیار دارد در هر راهی که خواست، قدم بگذارد؛ اما باید هزینه آن را پرداخت نماید.

هنگامی‌که مسئولیت کارهای خود را بپذیریم و برای رسیدن به خواسته‌های خود، در مسیر درست حرکت کنیم؛ خداوند نیز از طریق القاء و الهام افکار، به ما یاری خواهد رساند. انسان برای شناخت خداوند ابتدا باید خود را، هم در صور ظاهر و هم در صور پنهان بشناسد. در قسمتی از وادی، آقای مهندس، موضوع نفس را برای ما می‌شکافد. آنچه که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن، نفس نامیده می‌شود و تمام خواسته‌ها، از این قسمت صادر می‌گردد. نفس دارای سه مرحله است؛ مرحله اول، نفس اماره یا امر کننده که بالاترین مرحله نفس در حیوان و پایین‌ترین مرحله نفس در انسان می‌باشد و در این مرحله، تمام‌کارها بدون تفکر انجام می‌شود. مرحله دوم، نفس لوامه یا سرزنش کننده و مرحله سوم نیز نفس مطمئنه است که همه ما باید برای رسیدن به آن، تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

برگزاری لژیون ویلیام وایت

تایپ و ویرایش: مسافر مهدی

عکس و ارسال: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .