English Version
English

کلیه مسئولیت‌ها دوطرفه هستند

کلیه مسئولیت‌ها دوطرفه هستند

سلام دوستان سمیه هستم، همسفر

زمانی فکر می‌کردم سپردن مسئولیت به خداوند یعنی گوشه‌ای بنشینم و دعا کنم و از خداوند بخواهم حالا که من را آفریدی پس باید مشکلات و بدبختی‌هایم را هم خودت حل کنی و شنیده بودم بسپارم به خدا خودش درست می‌کند. این جمله را نمی‌فهمیدم و با تنبلی خودم اشتباه گرفته بودم؛ گاهی همسرم می‌گفت:« یکم پس انداز کن و می‌گفتم: زندگی‌ را به خدا سپردم، خدا بزرگ هست.»

این جمله را درک نمی‌کردم فقط روی زبان می‌آوردم و هر سال اوضاع بدتر می‌شد و من با این افکار زندگی می‌کردم؛ ولی در وادی چهارم به معنی، سپردن پی بردم و فهمیدم من باید در راستای هدفم سعی و تلاش کنم و نتیجه کارهایم را به خدا بسپارم و باید حرکت کنم تا خدا برکت بدهد یا اینکه خداوند غول چراغ جادو نیست که آرزو کنم و او برآورده کند.

من باید مسئولیت کارهایم را بپذیرم و به درستی آن‌ها را انجام دهم. خداوند به انسان اختیار کامل داده تا راه درست را انتخاب کند و من باید بتوانم در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرم. من برای شناخت قدرت مطلق باید اول خودم را بشناسم و برای شناخت خود باید صور پنهان و آشکار خود را بشناسم. در پایان سپاسگزار خداوند مهربانم هستم که من را لایق این مکان دانست تا حضور داشته باشم و آموزش بگیرم.

 

سلام دوستان طاهره هستم، همسفر

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که مسیر کنگره۶۰ را برای من نمايان کرد تا از آموزش‌های ناب آن بهره ببرم. در مورد دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن بر روی من می‌توان گفت که در وادی چهارم خط و خطوط مسئولیت‌های ما را مشخص می‌کند و به ما می‌آموزد که کلیه مسئولیت‌ها دو طرفه هستند.

همچنین وادی چهارم به ما می‌گوید که برای شناخت خداوند و قدرت مطلق باید از دروازه شناخت خود عبور کنیم  و این را هم در نظر داشته باشیم که تمام انسان‌ها در سه مرحله آزمایش الهی، پاداش و تنبیه قرار دارند، یعنی همیشه گنج‌‌‌ها در رنج‌ها وجود دارد.

در آیه ۳۹ سوره نجم خداوند بزرگ می‌فرماید:« و اَن لَیسَ لِلاِنسان الّا ما سعی یعنی این‌که برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست.» پس اگر ما بخواهیم، خداوند بدون حرکت خودمان مسائل و مشکلات ما را حل کند، درست مثل این است که معلم ریاضی دبستان، دائما خودش برای دانش‌آموزان، تمام مسأله‌ها را حل نماید و خود دانش آموز هیچ تلاشی برای حل مسائل، انجام ندهد.

در آخر از خداوند مهربان، سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب آقای مهندس و خانواده محترم ایشان خواستارم.

 

سلام دوستان سمیه هستم، همسفر

وادی چهارم به من می‌آموزد که تمام مسئولیت کارها و رفتارهای خود را قبول کنم و ما انسان‌ها باید بدانیم که اولین و آخرین موجودی هستیم که اختیار کامل داریم و این من هستم که می‌توانم، راه‌های ارزشی یا راه‌های ضد ارزشی را انتخاب کنم و من دیگر از رو به رو شدن با مشکلات و ترس‌هایم وحشتی ندارم.

 وقتی به خدا اعتماد کنم و در جهت خواسته‌های معقول گام بردارم و تلاش کنم در این مسیر هر نیازی داشته باشم خداوند برایم مهیا می‌کند و امروز بیش از هر زمانی، مسئولیت اعمال خود را می‌پذیرم و تلاش می‌کنم. تکیه بر خدا چاشنی اصلی کارهایم است و دیگر جایی برای این‌که من بهانه بگیرم باقی نمی‌ماند و دیگر دنبال مقصر نمی‌گردم. در این وادی به درستی و اختیار خود پی می‌برم و با آرامی و اطمینان به تغییرات خود ادامه می‌دهم  و به مرحله پذیرش و تسلیم می‌رسم.

 

رابط خبری: همسفر زینب، رهجوی راهنما همسفر مینا (لژیون دوم)
عکاس و ارسال: مرزبان خبری، همسفر طیبه
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .