English Version
English

مصرف من فقط بهانه‌ای شد که با کنگره آشنا شوم

مصرف من فقط بهانه‌ای شد که با کنگره آشنا شوم

جلسه پنجم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی الوند با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من " با استادی راهنما مسافر وحید، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر سجاد سه‌شنبه 29 خرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

از نگهبان و دبیر محترم سپاس گذارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم و در مرحله اول از شما آموزش بگیرم و  چنانچه لیاقت داشته خدمتگزار شما عزیزان باشم؛ اما در مورد دستور جلسه، وادی چهارم و تأثیر آن روی من باید بگویم در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش است. بازهم یک برگ از کتاب بزرگ کنگره 60 را ورق می‌زنیم که قطعاً بعد از خواندن این وادی باید به مفاهیم آن نیز عمل کنیم.

من تا امروز هر کاری که انجام داده‌ام سعی کردم که مسئولیت و عواقب آن را به گردن دیگران بیندازم در حقیقت بعد از خداوند هرکسی را هم که می‌توانستم و پیدا می‌کردم مسئولیت کار خودم را به او واگذار می‌کردم و هرروز یکی از اعضای خانواده، اعم از پدر، مادر، خواهر و برادر برای من کاری انجام می‌دادند و درنهایت وقتی کسی کاری برای من انجام نمی‌داد شروع می‌کردم به شکوه و گلایه کردن از خداوند و تمامی کسانی که در این لحظه به ذهن من می‌رسیدند.

ولی با ورود به کنگره کم‌کم به این موضوع رسیدم که باید مسئولیت تمام‌کارهای خود را بپذیرم. همان‌طور که در زمان مصرف اگر کس دیگری مواد مصرف می‌کرد من به حال خوش نمی‌ رسیدم امروز هم من باید به‌موقع از دستورات راهنما پیروی کنم و سروقت از شربت OT استفاده کنم تا به درمان برسم. اینجا من باید به‌موقع سر جلسات و لژیون حاضر باشم و حرمت‌ها را رعایت کنم تا به آرامش و رهایی برسم. ما برای ترک اعتیاد اینجا نیستیم، ما برای درمان اعتیاد و رسیدن به آرامش و تعادل در کنگره هستیم. برای ترک جاهای دیگری هست که زودتر به مقصود خواهیم رسید ولی در کنگره 60 راه و روش زندگی کردن را می‌آموزیم.



اعتیاد یک بهانه است، مصرف من فقط بهانه‌ای شد که با کنگره آشنا شوم. مسائل حیاتی چیست؟ مگر غیر از همین مواد مخدری بود که مصرف می‌کردیم؟ در دوران مصرف، دقیقاً حیات و ادامه حیات به انواع مواد مخدر وابسته بود ولی امروز حیات وزندگی بستگی به شربتی دارد که بر اساس قوانین و مقرراتی که در کنگره توسط راهنمایان کنگره 60 تعیین می‌شود و من رهجو باید از این مقررات پیروی کنم. خیلی از افراد در بیرون از کنگره از انواع شربت‌ها و قرص‌ها استفاده می‌کنند ولی هرگز به درمان نمی‌رسند و هرروز مصرف آن‌ها بالاتر می‌رود. تنها جایی که من را به درمان رسانده کنگره است و من باید قوانین و حرمت‌های آن را رعایت کنم و اگر می‌خواهم به درمان برسم باید سی دی بنویسم که تمام این قوانین و حرمت‌ها برای این است که من به درمان برسم.

یکی از مسائل حیاتی در کنگره برای ما لژیون سردار است. وقتی کنگره به قول خود عمل کرده و من را به درمان قطعی رسانده من نیز وظیفه‌دارم به قولی که در قبال لژیون سردار داده‌ام، عمل کنم. پس من باید مقداری از پول مواد و سیگاری را که الآن استفاده نمی‌کنم را به کنگره کمک کنم و اگر ما کمک نکنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس یکی از مسائل مهم و حیاتی در کنگره 60 می‌تواند لژیون سردار باشد. امیدوارم بتوانیم مسئولیت کارهای خودمان را خود به دوش بکشیم.


مرزبان کشیک: مسافر حمید
تایپ و تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .