English Version
English

شما کی هستید؟

شما کی هستید؟

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با قوت گرفتن از قدرت مطلق الله

با سلام و سپاس؛ نگاه و حضور حاضر، مهربان و بهاری شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «موسی 2 (امین)» دعوت می‌کنیم.

سخنان ماندگار استاد امین دژاکام عزیز: «کسی‌که برای خواسته‌های خود از هر روشی استفاده می‌کند «تبهکار» است و تباهی به وجود می‌آورد.»

سلام دوستان محبوبه هستم همسفر امیرعلی و حمید
در داستان حضرت موسی (فرعون بنی اسرائیل را به بردگی کشید) فرمان‌هایش شَر بود! آن‌جا فرعون بود و برای ما تاریکی اعتیاد! که همان بردگی می‌شود؛ در این‌جا اعتیاد، نقش فرعون و ما نقش بنی‌اسرائیل را داریم!

خواسته‌های نَفس، قدرت اصلی در داستان خواسته‌های ما است، فرعون به هر طریقی می‌خواهد به خواسته خود برسد! خداوند در داستان حضرت موسی نقشه‌ای می‌ریزد که این بچه نوزاد، ظرف چند ساعت پیش مادرش برگردد، تا دلتنگ نشود و آسیب نبیند؛ ما انسان‌ها که خواسته‌ای داریم و می‌خواهیم به آن برسیم، از کدام روش استفاده می‌کنیم؟ آیا برای رسیدن به خواسته‌ها تخریب به وجود می‌آوریم یا نه؟ گونه‌ای عمل می‌کنیم که کسی آسیب نبیند؟ این نکته خیلی مهم است؛ اگر ما برای خواسته‌ها، هر کاری بکنیم و تخریب به وجود بیاوریم، به نیروی شیطانی نزدیک هستیم! ولی اگر با کم‌ترین کُنِش عمل کنیم، به خداوند نزدیک هستیم؛ پس روش رسیدن به خواسته‌های ما خیلی مهم است؛ کسی‌که برای خواسته‌های خود از هر روشی استفاده می‌کند، تبهکار است و تباهی به وجود می‌آورد؛ مثل فرعون که با تکبر، فکر می‌کرد از همه بهتر است و خدا است! برای این‌که از این روش استفاده نشود، باید تکبر از بین برود؛ مثل حضرت رسول که می‌گفت: من هم انسانی هستم مثلِ همه انسان‌ها، از آینده خبر ندارم؛ ولی فرعون، خودش را مثل بقیه نمی‌دانست!

در ادامه خداوند از موسی می‌خواهد برود پیش فرعون، صحبت کند و می‌خواهد هدایتش نماید که قومش را نجات بدهد؛ زیرا می‌خواهد فرعون نیز رستگار شود؛ فرعون می‌گوید: از کجا معلوم راست بگویی؟ و موسی معجزات را می‌برد؛ که جنس خراب فرعون رو می‌شود و می‌گوید: شما رفتید جادو یاد گرفتید و می‌خواهید حکومت را از من بگیرید! به حضرت موسی می‌گوید: تو باید با جادوگرها مسابقه بدهی! حضرت موسی قبول می‌کند و روزی را مشخص می‌کند که همه مردم باشند و همه جادوگرها می‌آیند و حضرت موسی عصا را می‌اندازد، تمام حادوها خورده می‌شود! و نابود می‌گردد! و باز فرعون دبه می‌کند!

در کلام الله گفته شده، جادو وجود دارد؛ چون نیروهای منفی و شیطانی وجود دارند؛ از خواسته‌های نیروهای منفی برای این‌که کارشان را پیش ببرند، این است که شما فکر کنید اصلاً وجود ندارند! جادو روی چه چیزی اثر می‌کند؟ جادو روی القا اثر می‌کند، یعنی خودش کاری را مستقیم انجام نمی‌دهد! در ذهن انسان القا می‌کند، شما را آماده می‌کند که وارد کار منفی بشوید. در کلام الله گفته شده «جادو روی انسان اثر نمی‌کند، مگر با اذن الهی» اگر انسان در صراط مستقیم قرار بگیرد، یواش یواش از القا فاصله می‌گیرد و جذب القائات مثبت می‌شود.

در ادامه حضرت موسی عصایش را می‌اندازد و معجزه اتفاق می‌افتد؛ فرعون می‌بیند، همه چیز خراب شده! به موسی می‌گوید: تو استاد این‌ها هستی، شرط‌بندی کردی که من را شکست بدهی و حکومت را از دست من خارج کنی! جادوگرها به موسی ایمان می‌آورند که این یک نیروی مافوق است؛ ولی فرعون ایمان نمی‌آورد؛ چون نمی‌تواند از خواسته خودش بگذرد و جایگاه خود را از دست بدهد!
خداوند به موسی فرمان می‌دهد که از آن‌جا فاصله بگیر؛ دریا شکافته می‌شود و موسی و قومش از آن‌جا رد می‌شوند؛ این در زندگی ما نیز جاری‌ است که حضرت موسی، دریای علم را می‌شکافد، وقتی علم شکافته می‌شود، شکافی که به وجود می‌آید، باعث می‌شود انسان‌هایی که در اسارت هستند، از اسارت آزاد بشوند.

کسانی‌که روش‌های نادرست درمان اعتیاد را انجام دادند، در زیر این دریا غرق شدند؛ اگر علم باشد، انسان می‌تواند از بند آزاد شود؛ اگر علم باشد می‌تواند از بیماری‌های مختلف نجات پیدا کند.
خداوند به موسی می‌گوید: چه می‌شود که تو کارت درست است؛ ولی قومت وضعیت‌شان خراب شد؟ حضرت موسی به خداوند گفت: من به دنبال تو شتافتم و آن‌ها به دنبال من! منظور این است که من به دنبال این بودم که فرامین تو را اجرا کنم، ولی آن‌ها می‌خواستند خودشان را به من بچسبانند که نزدیک شوند و امتیاز بگیرند و به خواسته‌هایشان برسند.
خداوند می‌فرماید: بعد از موسی، هر کسی را برای هدایت شما فرستادیم، اگر به خواسته‌های شما عمل کرد، به او احترام گذاشته و اگر با خواسته شما همسو نبود، او را کشته یا طرد کردید.
پس این چرخه مدام اتفاق افتاده و جاری هست.

منبع: سی‌دی «موسی 2 (امین)» استاد امین دژاکام

با سپاس بیکران از برداشتِ همسفر محبوبه عزیز

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر محبوبه، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .