English Version
English

نیروی درون

نیروی درون

جلسه چهاردهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک با استادی راهنمای محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر فرید با دستور جلسه « وادی چهارم (درمسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن) و تأثیر آن روی من » در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

من خیلی خوشحال و خرسند هستم از اینکه امروز باز توفیقی نصیب من شد در جمع شما دوستان باشم. من هر وقت به شعبه آبیک می‌آیم و حضور دوستان را مشاهده می‌کنم انرژی خیلی خوبی دریافت می‌کنم، امیدوارم تا این لحظه روز خوبی را سپری کرده باشید و ساعات خوبی پیش رویتان باشد.

خب دستور جلسه امروز وادی چهارم و تاثیر آن روی من است. تیتر وادی می‌گوید: درمسائل حیاتی مسئولیت سپردن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن؛ وقتی وارد شعبه می‌شویم یک سری تابلوها هست روی دیوار و روی این تابلوها یک سری قوانین نوشته‌شده است، در کتاب ۶۰ درجه از وادی‌ها به‌عنوان قوانین یادشده است یعنی اینکه ما اگر بخواهیم درکنگره مسیرمان را درست پیش ببریم و آن را بیرون از کنگره به نحو احسن کاربردی کنیم باید این قوانین را یاد بگیریم.

وادی چهارم این را می‌گوید: نباید درمسائل حیاتی و مسائل سرنوشت‌ساز زندگی خودمان مسئولیت‌ها را به عهده خداوند بگذاریم و این مسئله بسیار اهمیت دارد تا جایی که آقای مهندس همیشه در صحبت‌هایشان روی این مسئله بحث دارد که ما باید روی پای خودمان بایستیم. خب همه ما ازجمله شخص خود من قبل از اینکه وارد کنگره شوم اطلاعات نادرستی داشتم نسبت به نیروهای مافوق، نیروهای درونی خودم و نیروهایی که در خلقت وجود دارد؛ به خاطر همین هیچ مرزی بندی نسبت به این‌ها در ذهن من متصور نبود و هیچ پارامتر خاصی برای این نداشتم.

با ورود من به کنگره و به‌واسطه آموزش‌هایی که درکنگره گرفته‌ام به این نتیجه رسیدم که انسان‌ها همیشه به خاطر قرار گرفتن در مسیر ضد ارزش‌ها تا آخر تخریب و خرابی می‌روند و زمانی که کاملاً نسبت به این موضوع مستأصل می‌شوند و دیگر هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید شروع می‌کنند به سپردن مسئولیت به خداوند و دست از پا درازتر از خداوند می‌خواهند که آن مشکل را برایشان حل نماید.

خیلی وقت‌ها ما به خاطر آن تعبیر نادرست و ناروایی که از کلمه توکل داریم باعث می‌شود این موضوع در ذهن ما رخنه کند و از خداوند به بهانه توکل انتظار داریم کارهای به‌هم‌پیچیده ما را درست کند؛ درکنگره به‌واسطه آموزش‌هایی که گرفته‌ایم این را متوجه شدیم همه‌چیز در درون خود ما شکل می‌گیرد و همه‌چیز در درون خود ما است.

شما دقت کنید کسانی که می‌روند پیش آقای مهندس و یک نصیحتی از ایشان طلب می‌کنند، آقای مهندس یک جمله می‌گویند: به درون خودتان بروید و از نیروهای درون خودتان قوت بگیرید. آیا فکر کرده‌اید چرا این را می‌گویند که به درون خودت برو و از نیروهای درون خودت قوت بگیر؟ چون این نیروهای درون انسان در جهان ذهنی انسان ساخته می‌شوند و قدرت شگرف و بالایی دارد و باعث پویایی و حرکت در انسان می‌شوند.

انسان از زمانی که خلق شد همیشه بین دوراهی بوده است. شما هرروز صبح از خواب بیدار می‌شوید سر دوراهی قرار دارید؛ آیا من ساعت ۶ بیدار شوم یا ۶ و ۱۰ دقیقه بیدار شوم. سر دوراهی هستید و انسان همیشه بین ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها است و همیشه بین روشنایی‌ها و تاریکی‌ها است و آیه‌ای در این زمینه‌داریم که آقای مهندس همیشه از این آیه استفاده می‌کنند و بسیار روی این آیه تأکید می‌کنند: وَنَفۡسࣲ وَمَا سَوَّىٰهَا  فَأَلۡهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقۡوَىٰهَا؛ می‌گوید: وقتی‌که نفس در مرحله میانه قرار گرفت به آن الهام می‌شود هم فسق و فجور و هم تقوا.

خب تقوا از تقیه می‌آید یعنی پرهیز یعنی دوری از ضد ارزش‌ها؛ خب در این آیه به ما می‌گوید که خداوند کارش الهام کردن است، نیروهای مافوق کارشان الهام کردن است و مستقیماً وارد عمل نمی‌شوند می‌گوید: دست‌های آسمانی چه‌کار می‌کنند؟ فقط القاء افکار می‌کنند و بقیه‌اش به دست خودمان است.

در سی دی دعا اگر خاطرتان باشد آقای مهندس می‌گفت هیچ دعایی مستجاب نمی‌شود مگر اینکه شما یک کار یا یک عملی را در آن رابطه انجام داده باشید. پذیرفته شدن دعای شما درگرو این است که شما عملی را انجام داده باشید، کاری را انجام داده باشید. خب صحبت از نیروها شد و نیروهای درون و اینکه بار مسئولیت‌ها به عهده خودمان است ما باید همیشه باید با توجه به آموزش‌های کنگره در جهت خواسته‌های خودمان حرکت کنیم و هرزمانی که به دوراهی رسیدیم باید مسیر ارزش‌ها را پیدا کنیم.

آن‌وقت ما اگر همه این کارها را انجام دادیم و از نیروهای درون خودمان بهره گرفتیم و بهای آن را پرداخت کردیم آن‌وقت می‌توانیم از خداوند یا از نیروی مافوق به‌عنوان یک نیروی برتر و بالاتر این تقاضا را داشته باشیم که در این مسیر الهاماتی به ما انجام دهند که زودتر به مقصد و خواسته خودمان برسیم. خیلی متشکرم که به حرف‌های من توجه کردید.

تایپ: مسافر علی (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: مسافر فرید (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .