English Version
English

وادی‌ها زیربنای جهان‌بینی هستند.

وادی‌ها زیربنای جهان‌بینی هستند.

جلسه دوم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی زاگرس، با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر‌ذبیح‌الله و دبیری مسافر‌علی‌حسین، با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه‌29 خرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
از خداوند سپاسگزارم که به من توفیق داد در کنار مسافران عزیز در کنگره خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی چهارم و تأثیر آن روی من است. در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند، سلب مسئولیت از خویش است. من نباید مسئولیت کار خود را به عهده خداوند قرار دهم بلکه خودم باید آن را بپذیرم.

وادی‌ها زیربنای جهان‌بینی هستند و ما را می‌سازند و روش درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند. در وادی اول تفکر را می‌آموزیم. مبنای وادی دوم از بین بردن افکار ناامیدی و پوچ است. وادی سوم به ما می‌آموزد که در پیمودن مسیر منتظر کمک‌های دیگران نباشیم و این راه را باید به‌تنهایی طی کنیم و حالا که به این تفکر می‌رسیم که کسی به ما کمک نمی‌کند، آیا خداوند به ما کمک خواهد کرد؟ می‌گوییم خیر، خداوند هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. ما باید مسئولیت کار خود را به عهده بگیریم و درست حرکت کنیم تا به رهایی برسیم.
هنگامی‌که در کنگره وادی چهارم را آموزش را می‌گیرم و به‌عنوان مصرف‌کننده این قانون را پذیرفتم، درمان اعتیاد را در صدر خواسته‌های خود قرار می‌دهم و منتظر کمک دیگران نمی‌مانم و با جان و دل همه مشکلات را می‌پذیرم. عامل اعتیاد من، خود من بوده‌ام، شرایط و خانواده و دوستان دخالتی نداشته‌اند.

من در آستانه ۵۰ سالگی به دلیل ناآگاهی با خیال درمان مشکلات جسمی آرام‌آرام شروع به مصرف مواد کردم و تا به خود آمدم معتاد بودم. در خانه مخفی می‌کردم و برای مصرف به باغ و مزرعه دوستان مختلف می‌رفتم. علاوه بر مواد مصرفی‌ام با خود تنقلات و نبات و غیره هم می‌بردم ولی در آخر سر زیر منت آن‌ها بوده و پشت سرم حرف‌وحدیث هم بود‌. کار به‌جایی رسید که در خانه خودم غریبه و کارتن‌خواب بودم. وقتی به خود آمدم که آب از سرم صد وجب گذشته بود.‌ رگه‌های اعتیاد را در خانه خودم مشاهده کردم. فرزندم معتاد شد و دیگر مورد اعتماد همسرم هم نبودم.
خداوند به راهنمای عزیزم که مسیر کنگره را به من نشان داد، خیر و به زندگی‌اش برکت بدهد. خدا را شکر می‌کنم که در اینجا به درمان و رهایی رسیدم. از تمام راهنمایان و خدمت‌گزاران بزرگوار که در این مسیر به من کمک کردند سپاسگزاری می‌کنم.

تایپ گزارش: مسافررضا لژیون 8
بارگزاری و ارسال: مسافر محمد لژیون 8
مسافران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .