English Version
English

از بار مسوولیت شانه خالی نکنیم!

از بار مسوولیت شانه خالی نکنیم!

جلسه هفتم از دور هشتم ازسری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وکیلی با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه" وادی چهرم و تاثیرآن روی من" در روز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. بابت دستور جلسه امروز وادی چهارم و تاثیر آن روی من این مهم برداشت می‌شود که تا انسان خودش را نشناسد همه تقصیرات و تاوان اشتباه خود را گردن خداوند و بقیه انسان‌ها می‌اندازد و فکر می‌کند هرچه مشکلات سد راه او شده است مقصرش دیگران هستند. برای شناخت انسان در این وادی برای شکافتن هسته‌ی انسان که شامل دو بخش است هم هسته‌ درونی و هم هسته‌ی بیرونی یا به عبارتی صور آشکار و پنهان است. که مهم‌ ترین مسئله در صور پنهان انسان شناخت نفس انسان است.که این نفس خود شامل سه نفس اماره یا امر کننده که پایین ترین مرتبه نفس‌هاست در این مرتبه از نفس انسان به هرچه تمایل دارد گرایش پیدا می‌کند و پیشمانی و ناراحتی در کار نیست. مرحله دوم نفس لوامه است که وقتی انسان در این مرحله از نفس قرار گرفت از انجام ضد ارزش‌ها ناراحت شده و خود را سرزنش می‌کند. اما بالاترین مرتبه نفس، نفس مطمئنه است که به گونه‌ای به مرحله صلح و آرامش رسیدن است وقتی انسان در این مرحله از نفس قرار می‌گیرد اشتباهی صورت نمی‌گیرد. انسان در این مرحله به آرامش و در نهایت به تکامل می‌رسد. 
در این وادی خداوند کلی به انسان مسوولیت داده است و از این  مسوولیت‌ها نمی‌توان شانه خالی کرد یا به خودش واگذار کنیم. خداوند این مسوولیت را به ما داده که در قبال فرزندان خود او را تربیت کرده و باعث افتخار خودمان و جامعه شود. اما بحث توکل کردن معنای دیگری دارد و آن اینست که حد حدود مسوولیت خود را بشناسد.

در پایان به دوستان سفر اول این نکته را بیان می‌کنم نظم و اضباط را رعایت کنند و با حضور به موقع سر جلسات حاضر شوند. در جلسات شاید نکاتی مطرح شود که مسیر زندگی انسان را تغییر دهد و سکوی پرتابی برای انسان شود. 

ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

خلاصه نویسی مسافر مصطفی لژیون دوم

عکاس خبری مسافر علی لژیون هفتم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .