English Version
English

واگزار کردن کارها سلب مسئولیت است

واگزار کردن کارها سلب مسئولیت است

جلسه هفتم از دور بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰، نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنمای محترم مسافر صمد، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر بهمن با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» روز سه‌شنبه ٢٩ خرداد  ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:٠٠ برگزار گردید.


خلاصه سخنان استاد:
قبل از هر چیزی خدای خود را شاکرم که به من اجازه داد تا در این جایگاه بنشینم و از شما عزیزان آموزش بگیرم. از آقای مهندس و خانواده محترمش تشکر می‌کنم. از راهنمای عزیزم آقای کلهر، آقای خدابخش، و آقای کرمی تشکر می‌کنم که در این راه من را یاری کردند تا به حال خوش برسم.

در مورد دستور جلسه در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن: در مورد متن وادی زیاد صحبت نمی‌کنم که شماها در مورد آن در جلسات لژیون مطالعه می‌کنید. برداشت من از وادی چهارم این است که می‌گوید در مسائل حیاتی انسان کارهایی که از دست خودش برنمی‌آید سلب مسئولیت می‌کند و از زیرش در می‌رود.

اما آن کارها که دانشش را دارد در مسائل خانواده و اجتماع مسئولیت می‌پذیرد. ما در موقع مصرف مواد هیچ چیز را قبول نداشتیم. حتی اعتیادمان را تا زمانی که به آخر خط رسیدیم و دنبال مقصر گشتیم و به گردن این و آن انداختیم. همانطور که در وادی می‌گوید، به خداوند گلایه می‌کردیم که چرا ما را آفریدی، چرا هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.
مسئولیت یعنی کارهایی که در دنیای پیرامون خود داریم را می‌گویند مسئولیت. حالا من اگه بیایم این وظایف خود را واگذار کنم به خداوند و دنبال مقصر بگردم و از اطرافیان شاکی باشم می‌شود سلب مسئولیت. اما وقتی که به کنگره آمدیم و در این راه قرار گرفتیم چه وظایفی داریم؟ ممکن است که بگوییم این وادی‌ها چه ربطی به ترک مواد من دارد؟ آیا حاضرم در این راه به مسئولیت‌هایی که دارم عمل کنم؟ چون که در اینجا مسئولیت رهایی به عهده خودمان می‌باشد نه مرزبان یا راهنماها.

در جلسات حضور پیدا کنم و مسئولیت درمانم را بپذیرم، در لژیون به موقع حاضر شوم، به آموزش‌های راهنما گوش کنم که همه این‌ها قطعاً برای این است که به درمان و حال خوش برسم. در زمان مصرف مواد همه را می‌پیچاندیم تا در محل مصرف حاضر شویم. اما در اینجا چرا باید یادم برود یا بگویم کار دارم که باز می‌شود سلب مسئولیت. یا یک روز بیایم یک روز نیایم که با این مسائل هیچ درمانی صورت نمی‌گیرد.

همه راهنماها با چند سال تجربه‌ای که دارند می‌بینند که فلان رهجو به رهایی می‌رسد یا نه. کسی که از اول آمدنش شروع به خدمت کرده را می‌بینند. چرا که این رهجوها مسئولیت اعتیادشان را به عهده گرفته‌اند و در این مسیر دارند حرکت می‌کنند. جلسه و لژیون مکمل همدیگرند و باید در هر دو جلسه حاضر شوی و آموزش بگیری تا به رهایی برسی. ممنون که به حرف‌های من گوش کردید.

 

تایپ: مسافر روح‌الله
عکس: مسافر مرتضی
مرزبان کشیک: مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .