English Version
English

پیمودن مسیر با تلاش و کوشش تا رسیدن به خواسته درون

پیمودن مسیر با تلاش و کوشش تا رسیدن به خواسته درون

اولین جلسه از دوره بیست‌ و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی رودهن با استادی ایجنت همسفر شهین، نگهبانی همسفر سولماز و دبیری همسفر بهاره با دستور جلسه "وادی چهارم (در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن؛ یعنی سلب مسئولیت از خویشتن) و تأثیر آن روی من" در روز سه‌شنبه بیست‌ونهم خردادماه 1403 ساعت 16:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم و خداوند را بابت این روز زیبا، بزرگ و ارجمند شاکر و سپاسگزار هستم و این‌که خداوند به من فرصت خدمت داده است، امروز مراسم تجلیل ایجنت قبل و معارفه ایجنت جدید همسفر نیره هم هست که به ایشان تبریک می‌گویم و امیدوارم مسیر خدمت همیشه برایشان هموار باشد. در ابتدا از آقای مهندس و خانواده محترمشان، اسیستانت‌های محترم کنگره ۶۰ تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و این فرصت را دادند که به خودم خدمت کنم.

اولین آموزشی که از بدو ورودم به لژیون گرفتم وادی چهارم بود و برای من خیلی سنگین بود که در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن؛ یعنی سلب مسئولیت از خویش است، وقتی راهنمایم این وادی را در لژیون باز کردند به خودم آمدم؛ زیرا من، انسان مسئولیت‌پذیری هستم؛ ولی شاید خیلی از مسائل را با این‌که نقش اصلی را خودم داشتم گردن دیگران می‌انداختم. بعد از آموزش‌های کنگره آموختم که خداوند در تمامی هستی جاری است و اگر من مسئولیتم را گردن دیگران بیندازم درواقع سلب مسئولیت از خودم کرده‌ام.

خداوند در تمامی انسان‌ها روح را دمیده است. در این وادی می‌گوید: ما به انسان اختیار داده‌ایم؛ بعد از دریافت اختیار باید کوشش و تلاش کنیم و مسیر را بپیماییم تا به خواسته درونی‌مان برسیم، در سی‌دی موسی ۲ استاد امین می‌فرمایند: خواسته مهم است؛ ولی مسیر رسیدن به خواسته خیلی مهم‌تر است، ممکن است من خواسته مثبتی داشته باشم؛ ولی برای رسیدن به آن از راه غیرمستقیم وارد شوم و به خواسته‌ام نرسم و بگویم خداوندا من که همه کاری می‌کنم؛ پس چرا به خواسته خود نمی‌رسم و به این فکر نمی‌کنم که در درون خودم کسی را قضاوت می‌کنم یا کسی را سرزنش می‌کنم.

وادی چهارم به من می‌گوید که مسئولیتم را خودم بپذیرم و به مسافرم کاری نداشته باشم و راه خودم را بروم. دستور جلسه امروز وادی چهارم است که روز اول در کنگره آموختم، ان‌شاءالله که مسئولیت‌هایم را به‌خوبی انجام داده باشم؛ زیرا در کنگره آموخته‌ام که قوانین و حرمت‌ها را حفظ کنم، حق را بگویم هرچند که به ضررم باشد، جایی که باید گذشت کنم بتوانم از جانم، از مالم، از موقعیتم و از زمانم بگذرم. این وادی برای من در ابتدا سنگین بود؛ ولی امروز بعد از ۱۸ ماه خدمت در این نمایندگی چون اولین آموزشی هم بود حس می‌کنم در آخر امر، امر اول اجراشده است. احساس می‌کنم آن بذری که کاشته‌ام را درو می‌کنم، احساس می‌کنم آنجا به راهنمایم چشم گفتم.

حقیقت زندگی من این است که من تابه‌حال تنها زندگی کرده‌ام، تنها اسباب‌کشی کرده‌ام، تنها بچه‌داری کرده‌ام، تنها مسافرم را همسفری کرده‌ام، اگر دردی یا کمبودی داشته‌ام باوجود اطرافیانم بوده است؛ ولی هیچ‌گاه عنوان نکرده‌ام و خودم تلاش کرده‌ام، رفتم و هنر آموختم، کارکردم، امروز ترخیص من است و من از هر جایگاهی که می‌خواهم ترخیص شوم حس می‌کنم که تولدی دوباره است و من می‌بینم که در کوله بارم چه دارم. شاید خدمت من نواقصی داشته باشد؛ ولی من صد خودم را گذاشته‌ام و این حس، حال من را خوب می‌کند، تغییر کردن بی‌نهایت سخت است و چون ذره‌ذره اتفاق می‌افتد، خودم را می‌گویم اصلاً متوجه تبدیل نمی‌شوم؛ ولی وقتی می‌آیم ترخیص شوم متوجه تبدیل می‌شوم. اگر آموزش‌ها را درست گرفته باشیم و در مسیر خدمت در چهارچوب قوانین و حرمت حرکت کنیم هرچند جاهایی بلد نیستیم یا عقب‌مانده‌ایم؛ اما زمان ترخیص، آن تبدیل را حس خواهیم کرد.

از همه اعضای نمایندگی رودهن تشکر می‌کنم؛ زیرا من در اینجا به‌اندازه ۱۰ سال بزرگ شدم، آموختم و تجربه کردم، دست تک‌تک شما عزیزان را می‌بوسم و اگر کوتاهی یا قصوری بوده یا دلی رنجیده که می‌دانم حتماً رنجیده؛ زیرا در جایگاه راهنمایی، مرزبانی و ایجنتی این رنجیدن دل برای رشد نیاز است و از قضاوت دیگران هیچ موقع ناراحت نمی‌شوم؛ زیرا مطمئنم ان‌شاءالله خودشان همین جایگاه را تجربه خواهند کرد و متوجه خواهند شد. از همه شما عزیزان می‌خواهم با ایجنت جدید همسفر نیره و گروه مرزبانی همراهی کنید، سکوت را در جلسات رعایت کنید، قوانین را بیاموزید و در خانه و زندگی خود پیاده کنید، دست‌های الهی همیشه حامی ما هستند؛ اما زمانی که ما تلاش می‌کنیم می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم زمانی که توانمند می‌شویم و به دانایی و ظرفیت می‌رسیم می‌توانیم به آرشیو درونی‌مان خطور کنیم و ضمیر ناخودآگاه خودمان را بشکافیم و به حقیقت برسیم و هیچ‌وقت از همدیگر نمی‌رنجیم. اگر روزی دلتان از یکدیگر رنجید همان روز به هم نزدیک شوید و بگویید و فاصله نگیرید و این باعث محبت مجموعه می‌شود، راهنماها حتماً در پارک حضور پیدا کنند و رهجوها حتماً پوشش مناسب داشته باشند، حریم‌ها را حفظ کنند و قوانین را رعایت کنند حتماً لباس ورزشی یا کاور ورزشی داشته باشید، ان‌شاءالله بتوانیم در کنار هم بهترین لحظات را خلق کنیم، پس آن کنیم که فرمان است.

مراسم تجلیل از ایجنت دوره قبل همسفر شهین و معرفی ایجنت جدید همسفر نیره

تقدیر و تشکر از نفرات برتر آزمون داخلی

تایپ: همسفر آمنه رهجوی راهنما همسفر آذر (لژیون هشتم)
عکاس خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .