English Version
English

دردها و رنج‌های کشیده شده را به عنوان سرمایه نگاه کنید

دردها و رنج‌های کشیده شده را به عنوان سرمایه نگاه کنید

کاری که تاریکی با انسان می‌کند چیست؟ تاریکی چه اثری روی انسان می‌گذارد؟ مطمئناً وقتی‌ تاریکی می‌آید ترس، نفرت و ناامیدی هم می‌آید، اگر کسی این حس‌ها را دارد دلیلی برای وجود تاریکی و وجود بندهای منفی است. برای این‌که انسانی از اعماق تاریکی‌ها خارج شود و به بالا بیاید نباید عجله داشته باشد چون اگر بخواهد سریع سفرش تمام شود و سریع تیپر کند این زود خارج شدن همان حباب نیتروژن است، به او کمک نمی‌کند و فقط درد و رنج برایش خواهد آورد، چون موقعی که بالا می‌آید متوجه نیست؛ اما زمانی‌که به سطح زمین رسید از درد به خودش می‌پیچد. باید آرام و به آهستگی و شمرده سفرش را طی کند و در هر مرحله‌ای که می‌ماند بستگی به عمقی دارد که در آن وارد شده است. نقطه تحمل در همین زمان دادن و خارج شدن به‌وجود می‌آید.
اگر انسان به رنج‌های زندگی و دردهای کشیده به عنوان یک سرمایه نگاه کند، سرمایه‌هایی که می‌تواند در ادامه به زندگی شخص برکت دهد که هم به خودش و هم به دیگران کمک کند. آن‌وقت خیلی از بدی‌هایی را که در حقش انجام گرفته و خیلی از انسان‌هایی که عذابش داده‌اند و باعث رنجش و خیلی از مشکلات شده‌اند خیلی راحت می‌تواند از آن‌ها رد شود، چون بعدا متوجه می‌شود که آن‌ها هم مامور بوده‌اند که آن تجربه‌ها را برایش به‌وجود آورند یعنی جزء پروگرام و برنامه‌ بوده است، زیرا گاهی‌اوقات آن‌قدر صفات بدی در انسان وجود دارد صفات هرچه بدتر سفت‌تر، صفات بد مانند رسوب است. یک‌سری انسان‌ها در زندگی شما وارد می‌شوند و ممکن است ضربه بدی به شما بزنند؛ ولی آن شخص با این عمل خود آن رسوب‌ها را کنده است و بالا آورده است و ما می‌توانیم آن رسوب‌ها را ببینیم.
وقتی این موانع کنار می‌رود آن‌وقت زندگی و حیات دوباره مفهوم خودش را پیدا می‌کند و این مسئله هیچ ارتباطی به سن و سال ندارد. کسی نگوید من سنم بالاست پیر شدم و دیگر زمانی نیست که بتوانم جبران کنم نه، زمانش است هرموقع که درون انسان آن آگاهی و بیداری به‌وجود آید آن لحظه به زندگی وارد می‌شود و زندگیش مفهوم پیدا می‌کند. زندگی مانند اعداد است و انتهایی ندارد و آگاهی همه‌جا به درد انسان می‌خورد. ما نباید از کسانی‌که موجب ناراحتی ما می‌گردند انتقام بگیریم؛ بلکه باید دنبال این باشیم که صفات درونیمان را پالایش کنیم. ما به آدم‌های بد باید به‌صورت سرمایه و وسیله‌ای برای شناخت هرچه بیش‌تر خودمان نگاه کنیم، وقتی موانع در زندگی برطرف می‌شود حیات مفهومی تازه پیدا می‌کند و البته این مهم می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، زیرا زندگی مثل اعداد انتهایی ندارد هر زمان‌ که انسان به آگاهی و بیداری دست یابد زندگی برایش مفهوم پیدا خواهد کرد.

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر بیتا لژیون (پنجم)

ویرایش: راهنمای تازه واردین همسفر مریم

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .