English Version
English

بایستی به توانایی‌های خودمان رجوع کنیم

بایستی به توانایی‌های خودمان رجوع کنیم

پنجمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من » با استادی راهنمای تازه واردین مسافر مهدی، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر محمدحسن  سه‌شنبه 29 خردادماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. مسائل حیاتی مخصوصاً درمان اعتیاد را نباید به خداوند واگذار کرد هرچند با ندامت و از روی اخلاص هرچه تمام باشد. انواع مواد مخدر را مصرف کردیم و برای درمان آن دعا و راز و نیاز به‌تنهایی به کارمان نمی‌آید و بایستی به خودمان رجوع کنیم زیرا خداوند در لحظه خلق انسان توانایی‌هایی را در او قرار داده است و در قرآن می‌فرماید ما آسمان و زمین را مسخر شما قراردادیم پس بشر توانایی این را دارد که علوم را بشکافد و تلسکوپ جیمز وب را به اعماق کهکشان‌ها بفرستد.

در اعتیاد ما هیچ‌کس مقصر نبوده و خواست خودمان بوده است، در آیه دیگری از قرآن آمده است که زندگی هر انسان تابعی از اعمالش است اما توانایی و اختیار جهت جبران را نیز به ما داده است ولی بازگشت در مسیر پاکی و درستی و جبران کارهای گذشته اراده‌ای پولادین می‌خواهد. هرکدام از ما فعل خواستن در جهت اعتیاد و تاریکی را صرف کردیم بالطبع باید قدرت و توانایی و اراده خود را به کار بگیریم و با پیروی از دستورات راهنما و قوانین کنگره و با طی کردن ده الی یازده ماه فعل رسیدن به درمان و رهایی را نیز صرف کنیم.

نکته دیگری که در وادی چهارم بسیار مهم است داشتن تعادل جسمی، روحی و روانی و صور پنهان است زیرا داشتن تعادل روانی از تعادل نباتی چه‌بسا بهتر است و هدف والاتری است.  اگر به افراد سفر دومی دقت کنید خواهید دید آن‌ها در سفر اول با دارو حالشان بهتر بود اما در سفر دوم با تعادل روان آرام می‌شوند و این امر مستلزم داشتن جسم سالم است که در سفر اول به روش دی اس تی به دست می‌آورند و در سفر دوم هم اگر جسم دچار مشکلی مانند چاقی و یا سیگار مواجه شود جناب مهندس با لژیون جونز و یا ویلیام این مسئله را حل کرده تا به تعادل برسیم پس بایستی حتماً ازلحاظ ظاهری و جسمی به تعادل رسید.


در ادامه وادی جناب مهندس مبحث نفس را مطرح می‌کنند،  نفس چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند و در همه ما وجود دارد.  نفس انسان مصرف‌کننده با نفس انسانی که رهاشده است تفاوت دارد چون خواسته‌های آن‌ها یا یکدیگر فرق دارد. نفس انسان مصرف‌کننده در مرحله‌ی امر کننده است و گاهی وجدانش اذیتش می‌کند که نفس لوامه است و خوشا به حال کسانی که دارای نفس مطمئنه هستند که با تزکیه و پالایش به دست می‌آید.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم

تایپ: مسافر مهران، لژیون سوم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .