English Version
English

مسئولیت همیشه دو طرفه است

مسئولیت همیشه دو طرفه است

جلسه چهاردهم از دوره چهل‌ و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی پرستار به استادی راهنمای تازه واردین همسفر مبینا، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر شیرین با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه، سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
دستور جلسه درباره وادی چهارم است.
در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن
در وادی توضیح داده می‌شود بیشترین بار مسئولیت به عهده خودمان است و گاهی اوقات پیش می‌آید که از بار مسئولیت‌هایی مثل کار، زندگی و هر جایگاهی که داریم، شانه خالی می‌کنیم و توقع داریم که هیچ کاری نکنیم و کارهای ما به بهترین شکل انجام شود؛ ولی این موضوع امکان‌پذیر نیست.
در وادی مسئله اختیار عنوان می‌شود خداوند به انسان اختیار داده که انسان می‌تواند هم خوبی و هم بدی را انتخاب کند تا زمانی که یک معلم مسئله مطرح شده شاگرد را حل کند؛ هیچ‌ وقت شاگرد از آن درس چیزی متوجه نمی‌شود.


ما باید اول خودمان را بشناسیم بعد خدا را خواهیم شناخت و در ادامه القای افکار صورت می‌گیرد و کارهایمان را به بهترین شکل می‌توانیم انجام بدهیم و اتفاقات خوب و مثبتی می‌افتد.
در وادی چهارم از هسته جسم صحبت می‌شود که هسته جسم صور آشکار و پنهان دارد، صور آشکار آن مشخص است و صور پنهان‌ مثل ذهن و آرشیو قابل رؤیت نیست. قسمت اصلی هسته جسم را نفس ما تشکیل می‌دهد. نفس دو بخش دارد که خواسته‌های معقول و نامعقول دارد و بر حسب دانایی ما می‌شود خواسته معقول و نامعقول را تشخیص داد. بخش دیگر در مورد مراحل نفس صحبت می‌شود. آخرین مرحله نفس حیوانی، اولین مرحله نفس انسان یا همان نفس اماره و امر کننده است و مراحل بعدی نفس لوامه و مطمئنه است.
در قسمت نفس اماره شخص هر کاری را انجام دهد حتی جنایت هم کند؛ اصلا برایش مهم نیست و  فکر می‌کند از زرنگی و باهوشی اوست و برایش فرقی ندارد و حتی فکر می‌کند کار خوبی هم انجام داده است در ظاهر و اوایل حتی شاید حال خوبی هم داشته باشد و هر کس ببیند؛ می‌گوید با این همه خیانت باز هم اوضاع خوبی دارد؛ ولی در دراز مدت عذاب وجدان می‌گیرد. شخص در نفس لوامه مرتب فکر می‌کند آیا کار درستی انجام داده است من خودم مرتب به این فکر می‌کنم که آیا کاری که انجام دادم درست است؟
در آخر نفس مطمئنه است که با تزکیه و پالایش می‌آید و بیشتر خواسته‌های انسان معقول است و در پی آن کارهای درستی را انجام می‌دهد.


وادی چهارم به ما می‌گوید اگر مسئولیت زندگی خودم را بپذیرم و برای آن تلاش و کوشش کنم مورد یاری خداوند قرار خواهم گرفت. مثال از ما حرکت و از خداوند برکت مصداق وادی چهارم است. من در لژیون سردار این موضوع را لمس کردم که افرادی با مبالغ خیلی کم و یا شرایط محدود و سخت وارد لژیون شدند و در همان ابتدا نتایج خوب و درخشانی گرفتند به طور کلی لژیون سردار و کمک‌های مالی کمک زیادی می‌کند تا ما خودمان را بشناسیم.
مسئولیت همیشه دو طرفه است به طور مثال جایی که کار می‌کنم مسئول درست انجام دادن کارم هستم و کارفرما هم در برابر کارکرد من مسئولیت دارد. زمانی که آموزش گرفته باشم سعی می‌کنم مسئولیت خود را با دیگر همکارانم تقسیم کنم تا هر کس بتواند در هر جایگاهی که قرار دارد مسئولیت‌اش را به نحو احسنت انجام دهد.

تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
عکاس خبری: همسفر نیلوفر لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .