English Version
English

قدرت اصلی در خواسته‌ها است

قدرت اصلی در خواسته‌ها است

داستان حضرت موسی از جهاتی شبیه داستان ما است. فرعون بنی‌اسرائیل را به بردگی کشیده بود و کاملاً بر آنها تسلط داشت و تقریباً هر کاری که می‌توانست روی آنها اجرا می‌کرد، اما فرامین، فرامین شر بود و خیر نبود. تشابه و شباهت آن با زندگی ما این بود که آنجا فرعون سلطه داشت و اینجا تاریکی اعتیاد؛ مواد مخدر یا همان بردگی برای اعتیاد، نقش فرعون را بازی می‌کند و ما نقش بنی‌اسرائیل را بازی می‌کنیم.

در هر داستانی نقطه اوجی وجود دارد و یک فرازوفرود دارد. در داستان حضرت موسی یک قهرمان از این داستان به وجود می‌آید و ظهور پیدا می‌کند. اینکه کجا رشد می‌کند؛ فرد قهرمان خیلی جاها فداکاری کرده و از خواسته‌هایش و جانش گذشته است تا یکسری انسان‌های واقعی که می‌خواهند موفق بشوند را به خواسته‌هایشان برساند.

خداوند در این داستان دو الگو برای ما مشخص کرده:۱- الگوی فرعون که به هر قیمتی می‌خواهد به خواسته‌هایش برسد حتی با کشتار و... ۲- الگوی خداوند که با کارهایی که می‌کند و با کمترین تلفات خواسته را اجرا می‌کند.

اینجاست که داستان قهرمان شکل می‌گیرد و این داستان نشان می‌دهد که قدرت اصلی در خواسته‌ها است؛ یعنی برای رسیدن به خواسته‌ها دو الگو برای ما مطرح شده است. خداوند در این داستان می‌فرماید: کسی که برای رسیدن به خواسته‌هایش از هر روش استفاده کند تبهکار است و چیزی که باعث استفاده از این روش می‌شود تکبر و غرور است. اگر می‌خواهید به خواسته‌های خود برسید، باید به خداوند بزرگ نزدیک شوید. حال انتخاب با خودمان است که کدام روش را انتخاب می‌کنیم که در مسیر درست برویم یا دوباره به مسیر قبلی برگردیم و شبیه فرعون شویم؟

این قصه‌ها برای ما درست شده است که یاد بگیریم تا از تاریکی اعتیاد خارج شویم و وارد روشنایی‌ها شویم؛ مانند مرحله دوم سفر اعتیاد که هم سخت هست و هم سهل. باید با آگاهی و دانایی این سفر را تکمیل کنیم، و اگر سرخوش باشیم و برویم دنبال چیزهای دیگر، دوباره به همان جهان تاریکی برمی‌گردیم؛ اما به شکل دیگر. نباید بگوییم که ما رها شده‌ایم و همه چیز تمام شده است، تا وقتی که رکاب بزنیم باید ادامه بدهیم، این ادامه‌دادن همراه با لذت است، به شرطی که درست حرکت کنیم.

 

خلاصه‌ای از سی دی موسی 2
نویسنده: همسفر گلی رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
تایپ و ویراستار: همسفر کبری راهنمای تازه واردین
رابط خبری: همسفر شکوفه رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
ارسال: همسفر آمنه مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .