English Version
English

کشف گنج‌های درونی

کشف گنج‌های درونی

جناب مهندس در سی‌دی «نامه‌پیشین» درباره تقدیر بیان کردند: زندگی انسان بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی بنا شده است. خواست به معنای چیزی است که ما می‌خواهیم و برای آن تلاش کرده و هزینه می‌پردازیم؛ تقدیر همان "نامه‌ی پیشین" ماست؛ یعنی چیزی که دیروز کاشتیم و امروز برداشت می‌کنیم و هر آنچه امروز بکاریم، تقدیر فردای ما خواهد بود. برای مثال اگر در گذشته به دنبال جمع کردن پول و ثروت بوده‌ایم، اکنون ثروتمند هستیم. یا اگر امروز دچار سختی و مشکلات می‌شویم، ممکن است به دلیل اعمال گذشته‌مان باشد.
بها و ارزش هر فرد به دانش و آگاهی اوست و این ارزش‌ها مانند گنجی درون ما هستند. شخصیت و اعتبار انسان به این گنج درونی بستگی دارد و این گنج پایانی ندارد. تا زمانی که به دنبال مقصر و اشکالات دیگران هستیم به گنج درون خود نخواهیم رسید. باید مشکلات خود را بیابیم و آن‌ها را حل کنیم تا به گنج درون دست یابیم؛ زیرا گنج همیشه در ویرانه‌ها یافت می‌شود. انسان باید دردها را شکافته و به گنج درون برسد. تقدیر نیز دارای یک صورآشکار و یک صورپنهان است. صورپنهان همان گذشته ما و بعد قبلی ماست که یادمان نمی‌آید از روز ازل، زمانی که با خداوند پیمان بستیم بخشی از این تقدیر را پذیرفتیم.
همچنین برخی چیزها در تقدیر انسان نهفته است و باید زمان آن‌ها فرا برسد. انسان حتی صورآشکار خود را هم به طور کامل نمی‌شناسد و تنها پنج درصد از هستی را می‌شناسد. جهان‌های دیگری پشت این جهان فیزیکی وجود دارد که ما از آن‌ها بی‌اطلاعیم و برای پی بردن به این جهان‌ها باید پنج حس درونی خود را قوی کنیم. انسان‌ها مرتباً به جهان‌های دیگر سفر می‌کنند و بازمی‌گردند، مانند زمانی که در خواب هستند.
در این سی‌دی به موضوعاتی پرداخته می‌شود که با ابزارهای معمول نمی‌توانیم ببینیم؛ مانند مادون قرمز، میکروب‌ها و غیره. خداوند برای فهم بهتر مسائل از مثال‌ها و تمثیل‌ها استفاده می‌کند، به عنوان مثال در قرآن از حوری، شراب و جنت صحبت شده است تا انسان‌ها بهتر متوجه شوند. جهان هستی بر مبنای حس، صوت و نور ارتباط برقرار می‌کند و صوت در این میان بسیار تأثیرگذار است. در نهایت ما باید تلاش کنیم و تقدیر را به فال نیک بگیریم.

به قلم: همسفر اکرم رهجوی همسفر زهرا راهنمای لژیون هفتم 
ویراستار و ارسال: همسفر اکرم رهجوی همسفر زهرا راهنمای لژیون هفتم 
رابط‌خبری: همسفر طاهره مرزبان خبری
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .