English Version
English

اختیار: مهمترین ویژگی انسان

اختیار: مهمترین ویژگی انسان

دومین جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی راهنما مسافر حسین، نگهبانی موقت مسافرمحمدرضا و دبیری موقت مسافر محمد با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیرآن روی من» روز سه شنبه 29 خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم مسافر.
از نگهبان جلسه آقا محمدرضا سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.
خدا را شکر می کنم که باز هم در کنار هم هستیم. گاهی اوقات در مسیر زندگی اتفاقاتی می افتد که قابل پیش بینی نیست و چیزهایی پشت پرده هست که ما از آن خبر نداریم مثل زلزله امروز که رخ داد.
خسارت های مالی قابل جبران می باشد اما صدمات جانی با هزاران میلیارد هم درست نمی شود. این که الان اینجا نشسته ایم و می خواهیم به یکدیگر کمک کنیم باید سپاسگزار خداوند باشیم.
دستور جلسه این هفته وادی چهارم است. ما معتقدیم و این را تجربه کردیم که درمان اعتیاد فقط در کنگره 60 اتفاق می افتد و در هیچ جای جهان درمان صورت نمی گیرد ولی در کنگره این کار خیلی راحت در حال انجام است.
تعریف درمان در کنگره این است که بعد از درمان بتوانیم در انبار مواد مخدر بخوابیم و هیچ مشکلی نداشته باشیم هرچند این کار سختی است ولی با آموزش هایی که در کنگره کسب می کنیم به راحتی صورت می گیرد.
در مسیر درمان اتفاقاتی می افتد که شاید فرد نتواند در جلسات حضور پیدا کند، هر سفر اولی که یک جلسه در کنگره حضور نداشته باشد در آخر سفر به مشکل بر می خورد.
جسم ما را، شربت OT درمان می کند و جهان بینی ما را، آموزش ها تغییر می دهد. مهمترین ابزار برای آموزش گرفتن سی دی ها هستند هر چند همه آموزش ها در جای خود مهم هستند. هیچ چیز کم اهمیتی در کنگره 60 نداریم تمام لحظات در کنگره با ارزش هستند و ما دائم در حال آموزش گرفتن می باشیم.

 

شربت OT، سی دی ها، آموزش ها، آمدن و رفتن ها همه با هم باعث درمان می شود. وقتی جسم و جهان بینی تغییر کرد خود به خود روان هم تغییر می کند.
روان یعنی خلق و خو، من در زمان خماری یک برخورد دارم و در زمان نشئگی یک برخورد دیگری با همسر، خانواده و همکارم دارم.
وادی چهارم می گوید: در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. حفظ کردن مطالب وادی ها به تنهایی برای من کاری انجام نمی دهد و عمل کردن به وادی ها در زندگی ما تاثیرگذار می شود. تغییر همراه با عمل کردن به آموزش ها خود را نشان می دهد اگر به آموزش ها عمل کردم یعنی تغییر کردم.
وادی چهارم می گوید: مسئولیت همه کارها با خودمان است چرا؟ چون تنها موجودی که اختیار دارد انسان است. تمام موجودات با برنامه ای که از قبل برای آنان تعیین شده زندگی می کنند ولی انسان با اختیار مسیر زندگی اش را تغییر می دهد، خودش انتخاب می کند که چه جایگاهی داشته باشد، این ویژگی و خصوصیت را باید قبول کنم و هیچ راه گریزی هم وجود ندارد.
این که من در خانه بنشینم و بگویم که «هر که دندان دهد نان دهد» غلط است. مسئولیت خانواده من، به عهده من است. من باید حرکت کنم، تلاش کنم و مخارج خانواده ام را تامین کنم.
درست است در کنگره می گوییم که خدا باور باشیم، خدا هست شکی هم در آن نیست، پس باید توکل کنیم و حرکت نماییم. نمی شود که ما در خانه بنشینیم و بگوییم خدا ما را درمان کند.
اگر امروز من در جایگاه خوبی هستم خودم تلاش کردم. در کنگره می گوییم هر کسی در هر جایگاهی هست عین عدالت می باشد چون خود فرد انتخاب می کند که در چه جایگاهی باشد.
در کتاب ادموند و هلیا بیان می شود که جن و روح فقط القا افکار انجام می دهند و انتخاب با ما است. حقه ذره دقیقا همین است که اول سی دی نمی نویسم و کم کم از مسیر درمان خارج می شویم بعد می گوییم که خدا نخواست.
همان پیام معروف که می گوید: آنچه در تقدیر است به انجام می رسد اما اعمال ما در خطوط تقدیر نقش به سزایی دارد. نقش اعمال در زندگی خیلی مهم است وقتی من خواسته ام قوی باشد و حرکت و تلاش کنم خدا هم به من کمک می کند چون در صراط مستقیم قرار گرفته ام البته به شرط این که دیگر از این مسیر بیرون نرویم.
صراط مستقیم یعنی: فرمانبردار باشم و درست حرکت کنم و در نتیجه آن صد درصد به درمان می رسم.
از این که سکوت کردید و به صحبت های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

تصاویر برگزاری لژیون های ویلیام وایت:
لژیون یکم راهنما مسافر میثم:  

لژیون دوم راهنما مسافر حمید:  

لژیون تغذیه سالم راهنما مسافر مجید:  

عکاس: مسافر حبیب لژیون پنجم راهنما مسافر علیرضا
تایپ: مسافر اسماعیل لژیون هشتم راهنما مسافر امید
ویراستار: مسافر حمید لژیون چهارم راهنما مسافر مجید
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم راهنما مسافر حمید
مرزبان کشیک: مسافر محمد رضا  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .