English Version
English

در مسائل حیاتی، مسئولیت به عهده خودمان است

در مسائل حیاتی، مسئولیت به عهده خودمان است

جلسه هفتم از دوره بیست‌وپنجم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی مسافر محمد ، نگهبانی موقت مسافر احسان و دبیری موقت مسافر هادی با دستور جلسه" وادی چهارم و تأثیر آن روی من " در روز سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد 1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، محمد هستم یک مسافر
خداوند را به خاطر قرار گرفتن در این جایگاه شاکر و سپاسگزارم. از راهنمای عزیزم آقا مرتضی تشکر می‌کنم که با آموزش‌هایی که به من دادند، امروز توانسته‌ام در این موقعیت قرار بگیرم و خدمت کنم. به ایجنت محترم و مرزبانان ارجمند، خدا قوت می‌گویم و از راهنمای درمان سیگارم آقا مهدی نیز تشکر می‌کنم.
وادی‌ها قوانینی هستند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در جهان هستی حاکم هستند و راه و روش زندگی را به ما می‌آموزند. انسان‌ها اگر تابع این قوانین باشند در مسیر زندگی قدم‌های خوبی را برمی‌دارند و در صلح و آرامش به‌فرمان عقل نزدیک می‌شوند و نشانه آن آرامشی است که در این مسیر به دست می‌آید.

از وادی ۳ یاد می‌گیریم که مسئولیت زندگی‌مان را بر گردن دیگران نیندازیم، مسائل و مشکلاتمان را خودمان حل کنیم. در ادامه درس جهان‌بینی، به وادی چهارم می‌رسیم که به ما می‌فهماند که در مسائل حیاتی، مسئولیت به عهده خودمان است و خداوند در این خصوص مسئولیتی ندارد، این قانون خیال انسان را راحت می‌کند و می‌گوید خودت هستی و خودت. باید تمام سختی کار را بپذیری، این مشکلات را مردم و خداوند برای تو به وجود نیاورده‌اند که حالا بخواهند از تو رفع مشکل کنند.


ما انسان‌ها این‌گونه عادت کردیم که مسائل و مواردی که به یک موفقیت نسبی می‌رسیم آن را به خودمان نسبت می‌دهیم؛ وای برای ناکامی‌هایمان شریک می‌کنیم و گاهی اوقات که برای ناکامی‌هایمان شریک پیدا کردن خیلی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، به سراغ خداوند می‌رویم و کمبودهای خود را به خداوند نسبت می‌دهیم.

وادی چهارم این مسیر فرار از مشکلات را مسدود می‌کند و به ما یاد می‌دهد که باید مسئولیت کارمان را بپذیریم و در جهت برطرف کردن مسائلمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در موردبحث ما که مسئله درمان اعتیاد هست نیز همه مسئولیت‌های درمان به عهده خود شخص هست و فرد باید در این مسیر همه مسئولیت‌ها را باجان و دل بپذیرد و در جهت راه‌اندازی سیستم ایکس خود تلاش کند تا خداوند و نیروهای الهی در مسیر او را کمک خواهند کرد.
نتیجه‌ای که از این وادی می‌گیریم این است که باید سعی کنیم و شناخت کاملی از خویش و خویشتن خویش به دست آوریم؛ یعنی انسان را به‌خوبی بشناسیم و بایستی درک درستی از قوانین حاکم بر هستی پیدا کنیم تا بتوانیم از نیروها و توانایی‌هایی که خداوند به انسان داده در جهت صراط مستقیم و اجرای فرمان‌های خداوند استفاده کنیم، درنتیجه متوجه خواهیم شد که همه‌چیز در این دنیا حساب‌وکتاب دارد و انسان همیشه باید پاسخ‌گوی اعمال خود باشد و هرقدر که علم و دانش ما از خودمان و قوانین هستی بیشتر گردد، شناخت ما از خالق یکتا کامل‌تر خواهد شد و درک می‌کنیم که خداوند مراحل نفس را برای انسان قرار داده تا به کمک نیروهای درونی مانند تفکر و نیروی عقل مسئولیت عبور از مراحل نفس و مسائل حیاتی را بپذیریم و به‌فرمان عقل و نفس مطمئنه برسیم و دیگر به خودمان اجازه نمی‌دهیم که در زندگی مسئولیت مسائل حیاتی را به خداوند واگذار کنیم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم."

تایپ: مسافر عبدالله
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .