English Version
English

وادی چهارم؛ یعنی آموزش مسئولیت پذیری

وادی چهارم؛ یعنی آموزش مسئولیت پذیری

جلسه‌ی سوم از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاسپین، با استادی مسافر کامران، نگهبانی مسافر یزدان و دبیری مسافر مسعود با دستور جلسه " وادی چهارم و تأثیر آن روی من " سه‌شنبه 29 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این جایگاه قرارگرفته‌ام. از نگهبان محترم و دبیر ایشان تشکر می‌کنم که استادی و مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. از راهنمای عزیزم آقا نوید نیز تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و اجازه دادند تا این جایگاه را تجربه کنم. دستور جلسه امروز درباره وادی چهارم می‌باشد که بیان می‌کند در مسائل حیاتی، به خداوند مسئولیت دادن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. این وادی بیان می‌کند که ما بایستی در تمامی جوانب زندگی خود مسئولیت‌پذیر باشیم. مثل مسئولیت یک پدر نسبت به فرزند و یا مسئولیت یک فرزند نسبت به پدر. در کنگره هم باید یک رهجو و یک راهنما مسئولیت متقابل نسبت به یکدیگر داشته باشند. من قبل از ورود به کنگره آدم مسئولیت‌پذیری نبودم و همواره مسئولیت کارهای خود را به گردن دیگران می‌انداختم.

آقای مهندس در سی دی وادی چهارم می‌فرمایند که بعضی از افراد فکر می‌کنند که خداوند بایستی شخصاً تمامی مشکلات و نواقص ما را حل کند؛ اما این‌گونه نیست. ما بایستی مسئولیت تمامی کارهای خود را بپذیریم. خداوند انسان را موجودی دارای اختیار خلق کرده است و از همان ابتدا انسان را بر سر یک ‌دوراهی قرار داده است تا انسان خودش انتخاب کند که کدام مسیر را طی نماید. د این شرایط انسان هم می‌تواند راه ارزش‌ها را انتخاب نماید و هم می‌تواند در مسیر ضد ارزش‌ها گام بردارد.

مرزبان کشیک: مسافر باقر
تایپ و تنظیم: مسافر احمد
تهیه‌شده در نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .