English Version
English

کنگره ۶۰ من را با مسئولیت‌هایم آشنا نمود

کنگره ۶۰ من را با مسئولیت‌هایم آشنا نمود

جلسه دهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی محمدی‌پور قم، با استادی راهنما مسافر یاسر، نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر آرش با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من (در مسائل حیاتی به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن)" روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

ابتدا شاکر و سپاسگزار خداوند هستم که توانستم امروز در کنگره حضور داشته باشم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم، از ایجنت و گروه مرزبانی و راهنمای لژیون چهارم آقا مجید متشکرم که اجازه دادند در این جایگاه حضور داشته باشم.
قبل از صحبت در مورد وادی چهارم این را به شما بگویم که تمام وادی‌ها در کنگره من یاسر را در مقابل خود قرار می‌دهد و من باید در مورد خودم در آن وادی جستجو کنم تا بتوانم ویژگی‌های مثبت و منفی خودم را ببینم تا بتوانم بشناسم و نکات منفی خود را درست کنم و نکات مثبت خود را ارتقا بدهم.
از وادی اول تا وادی چهاردهم همین موضوع است، از وادی اول که تفکر است من باید بیایم و ببینم به چه باید فکر کنم و به چه نباید فکر کنم و چه‌کار کنم تا وادی چهاردهم که دربارهٔ عشق و محبت است و جناب مهندس می‌فرمایند؛ وقتی استاد رعد دربارهٔ عشق و محبت صحبت می‌کنند می‌گوید که من باید به درون خودم بروم و خیلی مسائل را ببینم و اتفاقاتی که در درون و بیرون‌ افتاده است را ببینم تا بتوانم دربارهٔ عشق و محبت صحبت کنم و این ویژگی‌ها را وادی‌ها دارند.
وادی چهارم می‌گوید؛ که در مسائل حیاتی سپردن مسئولیت به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خود، من قبل از این‌که بیایم دربارهٔ وادی فکر کنم و تأثیر آن را روی خودم متوجه بشوم باید بفهمم که مسئولیت چیست؟، آیا فقط خداوند نسبت به من مسئولیت دارد یا من نیز در مقابل خداوند مسئولیت دارم؟، خب واژهٔ مسئولیت دو طرفه است، یعنی من پدر یک‌سری مسئولیت‌ها دارم و فرزندم نسبت به من یک‌سری مسئولیت‌های دیگر،  من نسبت به همسرم یک‌سری مسئولیت‌ها و همسرم نسبت به من یک‌سری مسئولیت‌های دیگر، تا می‌رسیم به سیستم جهان هستی که خداوند مسئولیتی در قبال مخلوقش دارد و مخلوق نسبت به خالق نیز یک‌سری مسئولیت‌ها دارد و این را من باید بدانم که از خودم و خانواده و خداوند طلبکار نشوم، اگر من بدانم که مسئولیت من دوطرفه است پنجاه‌ درصد راه را آمده‌ام، یعنی اگر یک‌جایی از کار من لنگ می‌زند یک‌جایی مسئولیت خود را درست انجام نداده‌ام.
وقتی که آقا مجید گفتند استاد بشم و وقتی به دستور جلسه نگاه کردم بار دیگر دیدم که هیچ اتفاقی در ساختار کنگره ۶۰ و دستور جلسات اتفاقی نیست، درگذشته من از دسته انسان‌هایی بودم که از همین نقطه ضربه می‌خوردم و همیشه مسئولیت‌هایم را به گردن دیگران می‌انداختم و از همه توقع داشتم.
کنگره ۶۰ من را با مسئولیت‌هایم آشنا نمود، من با این مشکل قبل از مصرف موادمخدر و زمان مصرف دست‌وپنجه نرم می‌کردم که البته در زمان مصرف به‌خاطر آن حجاب‌ها و غبارهایی که به وجود می‌آید شدت بیشتری داشت، اما کنگره ۶۰ به من آموزش داد که همهٔ مسئولیت مشکلاتم با خودم است. جناب مهندس می‌گویند؛ تقدیر یعنی خود ما، و انسان‌ها باعث شکل‌گیری تقدیر خویش هستند. این مهم است که ما نسبت به خداوند طلبکار نباشیم و مسئولیت‌های خود را نسبت به خالق بشناسیم و به قول آقای مهندس خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه نگیریم، قدیم وقتی من چک می‌کشیدم و زمان پاس‌شدن چک فرامی‌رسید کل خانواده را درگیر می‌کردم و توقع داشتم همه به من کمک کنند که این کاری اشتباه بود و به‌خاطر عدم آگاهی من بود و در باره خالق نیز من همیشه نسبت به خداوند طلبکار بودم اما به لطف خدا و آموزش‌های کنگره ۶۰ و شخص آقای مهندس آموزش‌های لازم را فراگرفتم و این آموزش به‌واسطه راهنماهای کنگره ۶۰ صورت می‌گیرد و مثل یک نور راه را نمایان می‌سازند.

تهیه و تنظیم: گروه وبلاگ‌نویسان مسافران محمدی‌پور قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .