English Version
English

باید اول شناخت باشد تا مرز مسئولیت‌ها مشخص شود.

باید اول شناخت باشد تا مرز مسئولیت‌ها مشخص شود.

یازدهمین جلسه از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو، با نگهبانی مسافر ولی، استادی مسافر علیرضا و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من»  روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۷ آغاز  به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

 

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر؛ از خداوند تشکر می‌کنم که من را در مسیر کنگره قرار داد از آقا فرهاد راهنمای خوبم تشکر می‌کنم و همچنین از نگهبان جلسه که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا خدمت کنم. دستور جلسه وادی چهارم است و تأثیر آن روی من، متن وادی می‌گوید؛ در مسائل حیاتی مسئولیت سپردن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، در وادی چهارم جناب مهندس می‌فرماید که ما اگر بخواهیم مسئولیت کارهای خودمان را بپذیریم باید چند تا پارامتر را شناخته باشیم اولین پارامتر آن این است که ما جسم خودمان را بشناسیم؛ یعنی صور آشکار و صور پنهان را بشناسیم جناب مهندس موضوع هسته را بیان می‌کند که هسته می‌شود همین جسم ما که قابل رویت است و هسته خارجی آن که قسمتی از جسم است که به‌صورت انرژی درمی‌آید و به سمت منبع خودش جذب می‌شود برای اینکه ما خودمان را بشناسیم باید اول ساختمان جسم را بشناسیم و جناب مهندس در مورد جسم و نحوه کارکرد جسم، ذرات تشکیل‌دهنده جسم و چه جوری به تعادل رسیدن جسم خیلی صحبت کرده‌اند و ساختمان جسم را به‌صورت کامل شرح داده‌اند. اما در مورد صور پنهان که از دیدگاه ما کاملاً پنهان است ما اگر بخواهیم به صور پنهان برسیم باید جسم را کامل بشکافیم و به آن بخارات هستی که تشکیل‌دهنده صور پنهان است برسیم.

جناب مهندس یک سری چیزها را به‌عنوان مرز مسئولیت در وادی چهارم قرار داده‌اند که ما قبل از اینکه خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم نیروی برتر یا خداوند را بشناسیم و وقتی که شناختی نداشته باشیم نمی‌توانیم بفهمیم که مسئولیت ما چه هست یا مسئولیت خداوند در قبال ما چه است، باید اول شناخت باشد تا مرز مسئولیت‌ها مشخص شود. من قبل اینکه وارد کنگره بشوم بار مسئولیت زندگی‌ام را گردن یک سری اشخاص می‌انداختم به‌طوری‌که بعضی مواقع گلگی می‌کردم از خداوند برای آفرینشم، من اگر آن موقع از خودم شناخت داشتم و خودم را می‌شناختم که چه جایگاهی در جامعه دارم مسئولیت کارهایم را می‌پذیرفتم و مثل الان که در کنگره ۶۰ هستم مسئولیت کارهایم را خودم بر عهده می‌گرفتم.


تایپ: مسافر علی لژیون سوم
عکس و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .