English Version
English

با حرکت و آموزش صحیح به تکامل عقل خواهیم رسید

با حرکت و آموزش صحیح به تکامل عقل خواهیم رسید

در اینجا سوالی که برای ما مطرح می‌شود این است که عقل چيست و برای چه باید تکامل پیدا کند؟
همان‌طور که می‌دانیم عقل جز‌‌‌‌‌‌ صورپنهان انسان است که قابل رویت نیست و بایستی تمام کارهای ما بر اساس فتوای  عقل باشد تا بتوانیم ارتقاء پیدا کنیم.
در اینجا عواملی که سبب تکامل عقل می‌شوند را مرور می‌کنیم؛ در چرخه هستی برای اینکه بتوانیم بهترین استفاده را از حیات خود داشته باشیم بایستی یک‌سری حواس داشته باشیم.
حواس همه چیز را می‌گیرند( خوب و بد) و این ما هستیم که در نهایت تعيين کننده و یا تصمیم گیرنده هستیم.
در جهان هستی نیروهای مثبت و نیروهای منفی قرار داده شده است برای ارتقاء انسان مانند؛ فیلم‌ها که اگر فقط نقش مثبت در آن باشد فیلم جذاب و یا آموزنده‌ای نمی‌شود.
در قرآن آمده؛ نفس خودتان را با دست خودتان به هلاکت نرسانید؛ یعنی خداوند می‌‌فرمایند؛ آنچه حلال و جایز دانستیم را استفاده کنید و هرچه جایز ندانستیم استفاده نکنید که این‌ها قوانین الهی می باشند.
کلیدی‌ترین موضوع تفکر می‌باشد که ما بایستی با تفکر و نگرش دیگری به جهان هستی و کائنات بنگریم و را‌ه‌حل آن استفاده از عقل است.
هر مسئله‌ای که می‌خواهیم انجام دهیم باید عقل فتوا دهد اگر نمی‌دهد باید بدانیم که یک جایی از کار ما ایراد دارد.
حیات و جهان‌ها و زندگی‌های متنوعی وجود دارد که همه آن‌ها با هم ارتباط دارند؛ مانند این دنیا فعلی که الگویی از آن دنیا، و آن دنیا نیز الگویی از این دنیا هست.
در جهان فیزیکی و مادی همه چیز به کندی صورت می‌گیرد تا عقل تکامل یابد هر چه این آموزش‌ها قوی‌تر و محکم‌تر باشد در جهان بعدی تاثیر زیادی دارد.
در جهان بعد سرعت و زمان مفهوم دیگری دارد. اگر در این جهان آموزش ندیده باشیم و تجربه نکرده باشیم در آن جهان هم نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم؛ مانند کسی که در این دنیا ذلت گزیده در جهان دیگر هم به همین صورت است.
با یافتن هر کلید به جهان‌های دیگر قدم می‌گذارید که خود دارای کلیدهای دیگری است؛ یعنی هر مجهولی را که حل می‌کنید چند مجهول دیگر بر سر راه شما قرار می‌گیرد؛ که شما با حل نمودن آن برای ورود به مراحل بالاتر و زندگی بهتر قدم برمی‌دارید و به آرامش و آسودگی دست خواهید یافت.
افرادی که سخن گفتن را نمی‌دانند به این دلیل است که آموزش ندیده‌اند نه این که بلد نباشند؛ زیرا در درون تمام انسان‌ها  چیزی نهفته شده است که با آموزش پیدا می‌شود و این مهم بستگی به تفکر و تعقل ما دارد.
زمانی که در مسیر پالایش خود قدم بگذاریم به یک نقطه روشن و ثابت خواهیم رسید و خود آن نقطه ما را به جای دیگری هدایت می‌کند و این نشان‌ دهنده این است که ما تنها و بدون پشتیبان نیستیم.
یکی از مسائلی که مطرح و باعث تاسف است این می‌باشد؛ که معتادان انگل جامعه‌اند، بی‌عقلند؛ ولی ۹۸ درصد آن‌ها انسان‌های درستی هستند و۲ درصد آنان کارتن خواب می‌باشند.
معتاد هم از عقل کامل برخوردار است؛ ولی به دلیل تاریکی اعتیاد از آن استفاده نکرده است.
عقل در تکامل انسان حکم پیغمبر را دارد و مانند ترازو عمل می‌کند عقل هیچ وقت اشتباه نمی‌کند مگر اطلاعات غلط به آن برسد و یا نفس بر آن غلبه کند.

تایپ و نگارش: همسفر سکینه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
رابط خبری: همسفر سکینه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
عکس: همسفر ندا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .