English Version
English

پیدا کردن راه درست

پیدا کردن راه درست

از وادی اول تا چهاردهم، هر کدام نکته‌های بسیار مهم و با ارزشی دارند که به ما می‌آموزند چگونه تفکر کنیم و چگونه مشکلات خود را حل کنیم. وجودمان، وجود بیهوده‌ای نیست و بسیار با ارزش است. به ما می‌آموزند که برای راه‌حل مشکلات خود بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم.
وادی‌ها به ما می‌آموزند که راه حل درست بسیار مهم است و ممکن است با پیدا کردن راه درست در مسیر زندگی موفق باشیم و با پیدا کردن راه‌حل نادرست به ناکجا آباد سقوط کنیم. وادی چهارم به ما می‌آموزد که چگونه مسئولیت زندگی خود را، خودمان به عهده بگیریم و آن را به عهده شخص دیگری نیندازیم. در مسائل حیاتی به خداوند سپردن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن.
در وادی چهارم واضح و کامل در مورد احساس مسئولیت و انجام امور کارها به دست خود انسان صحبت کرده است. ما همیشه در تمام لحظه‌های زندگی با مشکلات و مسائل متعددی برخورد می‌کنیم که نحوه پذیرش و برخورد با آن بسیار مهم است. ممکن است با پیدایش مشکل بزرگی، اعتماد به نفس و حس انجام کاری را از دست بدهیم و متکی به خداوند باشیم یا این‌که به شخص دیگری تکیه کنیم.
با خودمان فکر کنیم و بگوییم زمانی‌که این مشکل را خداوند سر راهمان قرار داد حتماً باید آن مشکل را خودش حل کند. ما باید خوب بدانیم که تمام مشکلات و مسائلی که سر راه زندگی ما پیش می‌آید خودمان برای خودمان به وجود می‌آوریم، بعد از این‌که مشکل را برای خودمان به وجود آوردیم کسی نمی‌تواند به جز خودمان برای حل آن به ما کمک کند. زمانی‌که برای حل مشکل قدم برداریم خداوند به ما کمک می‌کند و راه‌های درست را سر راهمان قرار می‌‌دهد.
زمانی‌که ما در راه درست قدم برداریم خداوند و نیروهای مثبت به ما کمک می‌کنند؛ اما زمانی‌که راه‌حل ما درست و اشتباه باشد نیروهای منفی به ما کمک می‌کنند و ما را تا اوج تاریکی‌ها می‌برند؛ اما بعضی از انسان‌ها می‌گویند ما این همه دعا و راز و نیاز می‌کنیم پس باید مشکلات ما خواه، ناخواه حل شود؛ اما نمی‌دانند که مشکلات یک طرف و راه‌حل آن طرف دیگری است.

من در این وادی بسیار زیبا و پر از نکته، آموختم که تمام بار مسئولیت و اتفاقات و مشکلاتی که سر راهمان قرار می‌گیرد به دست خودمان است. باید مسئولیت آن را بپذیریم و برای حل آن در راه درست و مثبت قدم بگذاریم. ان‌شاءالله خداوند در تمام مراحل زندگی یار و یاور همه بندگان خودش باشد.

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه از لژیون دوازدهم
ویراستار و ارسال مطلب: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم
مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .