English Version
English

روش رسیدن به خواسته‌ها خیلی مهم است

روش رسیدن به خواسته‌ها خیلی مهم است

سخنان ماندگار استاد امین؛

روش رسیدن به خواسته‌ها خیلی مهم است که اگر بتوانیم انجام بدهیم، به آرامش می‌رسیم. کسی که برای رسیدن به خواسته‌ها از هر روشی استفاده می‌کند تبهکار است

با سلام، خدمت همراهان همیشگی

نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را خواندن خلاصه سی‌دی هفته «موسی ۲» دعوت می‌کنیم

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی‌ست 

سلام دوستان تکتم هستم همسفر علیرضا

🌗 در ابتدای سی‌دی استاد امین می‌فرمایند؛ کسی که اضافه وزن داشته باشد از لحاظ ساختار جسم و توان جسمی، سن او بیشتر است. مثلاً فردی که ۶۰ سال سن دارد از نظر توانایی و حرکت، مثل یک فرد ۹۰ ساله است. اضافه وزن، باعث می‌شود یک‌سری قابلیت‌ها و توانایی‌های انسان کم می‌شود و تَوهُم پیری در انسان ایجاد می‌شود. مثلاً کسی که سن او ۳۰ سال است ولی قابلیت و توانایی‌ او مثل یک آدم ۷۰ ساله است و به مرور زمان، این احساس و باور در او ایجاد می‌شود که سن او بالا رفته و یک‌سری از کارها را نمی‌تواند انجام بدهد.

سیگار هم همین کار را با جسم ما می‌کند، کسی که سیگار مصرف می‌کند سیستم ایمنی بدن او اُفت پیدا می‌کند و باور می‌کند که سن او بالا رفته و باعث بیماری و سکته هم می‌شود. در بعضی از کشورها که سیگار، الکل و اضافه وزن وجود دارد، عمر میانگین آن‌ها ۴۵ سال است. ما با ورود به کنگره یاد می‌گیریم که چگونه زندگی کنیم و چگونه اضافه وزن را کم کنیم یا سیگار را کنار بگذاریم.

🌗 و اما در ادامه‌ی داستان حضرت موسی، که خیلی شبیه به مصرف کننده‌ای می‌باشد که در دام اعتیاد است.

فرعون، قوم بنی اسرائیل را به بردگی گرفته بود و به آن‌ها سُلطه داشت و هر فرمان شَری را می‌توانست روی آن‌ها اجرا کند.

نقطه تشابه فرعون با یک مصرف‌کننده؛ آن‌جا فرعون بود که سلطه داشت ولی این‌جا تاریکی مواد مخدر بر جسم ما سلطه دارد. اعتیاد، نقش فرعون را دارد و جسم ما، نقش بنی‌اسرائیل را دارد که می‌خواهیم از مسئله اعتیاد عبور کنیم و از تاریکی بیرون بیاییم.

🌗 هرگاه انسان بتواند از خواسته‌های خودش عبور کند، تا خواسته‌های دیگران محقق شود داستان شکل می‌گیرد، خواسته‌های نفس، مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدرت را در ما دارد. ما برای رسیدن به خواسته‌ها دو الگو داریم، اولی الگوی فرعون؛ یعنی خواسته‌ای که داریم به هر قیمتی باید به آن خواسته برسیم و مهم نیست که برای رسیدن به خواسته تخریب‌های زیادی ایجاد شود، مهم رسیدن به خواسته است که وقتی به خواسته رسیدیم به قدرت و لذت می‌رسیم و روز‌به‌روز نیرومندتر می‌شویم و دومی الگوی خداوند؛ یعنی این که خداوند می‌خواهد یکسری مسائل را به انسان یاد بدهد و روش خداوند؛ این است که با کمترین کنش و ناراحتی به خواسته‌ات برسی، ما به عنوان یک انسان که خواسته‌ای داریم و می‌خواهیم به آن خواسته برسیم کدام روش را انتخاب می‌کنیم، به کدام نزدیک هستیم؛

 وقتی می‌خواهیم یک خواسته اجرا بشود با کلی تخریب به آن خواسته می‌رسیم یا طوری رفتار می‌کنیم که کسی آسیب نبیند، این مهم است وقتی که ما بخواهیم قانون را اجرا کنیم از چه روشی استفاده می‌کنیم؛ 

از روش فرعون!! یا از روش خداوند!! این‌که از کدام روش استفاده می‌کنیم نشان می‌دهد که ما چه کسی هستیم،

 آیا ما کسی هستیم که با تخریب و ناراحتی به آن خواسته می‌رسیم که این روش به نیروهای شیطانی و منفی نزدیک است، ولی اگر با کمترین تخریب عمل کنیم به خداوند و نیروهای الهی نزدیک هستیم.

🌗 روش رسیدن به خواسته‌ها خیلی مهم است که اگر بتوانیم انجام بدهیم، به آرامش می‌رسیم.

کسی که برای رسیدن به خواسته‌ها از هر روشی استفاده می‌کند تبهکار است. تکبر؛ باعث می‌شود انسان برای رسیدن به خواسته‌ها از هر روشی استفاده کند و برای این‌که بتوانیم از این قضیه عبور کنیم باید تکبر را از بین ببریم.

در ادامه خداوند به حضرت موسی می‌گوید؛ برو و با زبان خوش با فرعون صحبت کن با نیکی و خوبی با او رفتار کن. زیرا خداوند می‌خواهد فرصت دوباره به فرعون بدهد که شاید از انحراف برگردد، که این نشانه‌ی رحمان بودن خداوند است.

حضرت موسی نزد فرعون می‌رود و شروع به نصیحت کردن او می‌کند تا شاید بتواند او را هدایت کند و قوم او را نجات بدهد.

🌗 در کلام الله مسئله جادو را مطرح می‌کند که جادو وجود دارد زیرا نیروهای منفی وجود دارند. یکی از روش‌های نیروهای منفی این است که به طریقی وارد می‌شود که ما احساس می‌کنیم اصلا وجود ندارد و نیست، یعنی وقتی ما فکر کنیم چیز مخربی وجود ندارد، آن نیروی منفی خیالش راحت است که هر کاری دوست دارد می‌تواند بکند چون ما آن را نادیده گرفتیم. جادو خودش مستقیم کاری انجام نمی‌دهد، ولی روی فکر ما القاء می‌کند و ما را آماده می‌کند که وارد افکار منفی شویم. البته در کلام الله گفته شده است که جادو در انسان اثر نمی‌کند، مگر این‌که به اذن خداوند باشد. که آن هم فلسفه خودش را دارد که انجام می‌شود که انسان خلوص پیدا کند، تا انسان خوبی را انتخاب کند. اگر انسان در صراط مستقیم حرکت کند اثری ندارد و کم‌کم از آن القائات فاصله می‌گیرد وجذب القائات مثبت می‌شود.

تایپ: همسفر تکتم  لژیون دوم 

تدوین عکس: همسفر سمانه لژیون یک 

ارسال مطلب:همسفر طاهره لژیون یک 

ویراستاری،  تنظیم: مرزبان خبری 

همسفران نمایندگی رضوی مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .