English Version
English

انسان موفقیت‌ها را مرهون زحمات خود می‌داند و ناکامی‌ها را به دیگران یا خداوند نسبت می‌دهد

انسان موفقیت‌ها را مرهون زحمات خود می‌داند و ناکامی‌ها را به دیگران یا خداوند نسبت می‌دهد

جلسه یازدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی نائین، به استادی مسافر حجت الله، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر علی بادستور جلسه: «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» روزیکشنبه 27خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه این هفته وادی چهارم و تأثیر آن روی من: انسان در زندگی براثر ناآگاهی خود درگیر مشکلاتی می‌شود که یکی از آن‌ها اعتیاد است و شخص معتاد مشکل اعصاب و روان پیدا می‌کند لذا جزء بیماری‌های اعصاب و روان می‌باشد. دوره درمان بیماری‌های اعصاب و روان حداقل شش ما می‌باشد و درمان بیماری اعتیاد هم باید دوره درمان آن طی شود و همان‌طور که جسم شخص درمان می‌شود باید علم و آگاهی شخص که همان جهان‌بینی است بایستی ارتقاء یابد جهان‌بینی یعنی روش درست زندگی کردن است. اگر شخص درست درمان نشود دوباره به‌طرف اعتیاد خواهد رفت، چون اعتیاد بیماری عودکننده است. اعتیاد باعث ازهم‌پاشیده شدن خانواده، باعث خیانت، باعث دزدی، باعث دروغ و رفتارهای ضد ارزشی می‌شود و اگر مهار و کنترل نشود تا کارتن‌خوابی، تیمارستان و یا مرگ پیش خواهد رفت، اعتیاد مانند قطاری است که با سرعت زیاد درحرکت است و برنده کسی است که بتواند در ایستگاه اول پیاده شود و کنگره شصت بهترین ایستگاه درمان است. در کنگره شصت ورزش اهمیت زیادی دارد و برای درمان اعتیاد و سلامتی ما مفید است ورزش باعث ترشح دوپامین و شادی انسان می‌شود.

موضوع دیگر این است که در کنگره آموزش می‌گیریم که از بخل و حسد و کینه و قضاوت دیگران و ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم و دوربین به‌طرف خودمان باشد. در وادی اول تفکر کردن را آموزش می‌گیریم که قبل از شروع هر کاری اول تفکر کنیم، در وادی دوم آموزش می‌گیریم که بیهوده به جهان پا نگذاشته‌ایم و در خلقت هر موجودی هدفی وجود دارد، در وادی سوم آموزش می‌گیریم که خودمان باید به فکر خودمان باشیم چون هرکسی خودش می‌داند که در کجای کار قرار دارد، در وادی چهارم یاد می‌گیریم که مسئولیت کارهای خودمان را چه در مسیر ضد ارزش‌ها و ناکامی‌ها و چه در موفقیت‌ها باید بپذیریم چون اکثر اوقات ناکامی‌ها و قصورها را به گردن دیگران و خداوند می‌اندازیم و موفقیت‌های زندگی را نتیجه تلاش خودمان می‌دانیم.
تایپ و عکس: مسافر خسرو لژیون دوّم
ویرایش، تنظیم و ارسال: مسافر محمدرضا راهنما تازه واردین
نمایندگی مسافران نایین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .