English Version
English

گنج درون ویرانه هاست

گنج درون ویرانه هاست

سلام دوستان پریسا هستم همسفر امین
بایستی آنچه انجام بشود بشود و آنان که باید بروند می‌روند و آنان که بایستی بیایند درراه هستند و می‌آیند همیشه این تبدیل‌ها و ترخیص‌ها در جریان هستند وچرخ خداوند همیشه در گردش است. این مطلب نشان‌دهنده تقدیر هست که آنچه باید انجام بشود انجام می‌شود. زندگی جبر است یا اختیار؟ علما و اندیشمندان زیادی از زاویه دید خود به این سؤال نگاه کردند و نظر خود را گفتند.

زندگی ما برمبنای خواست وتقدیروفرمان الهی بناشده است. در رابطه با خواست باید ببینیم ما در برابر چیزی که می‌خواهیم چقدر بهاء می‌دهیم.تقدیرنامه پیشین و یک اصل کلی است که در زندگی ما نقش کامل دارد آن چیزی که دیروز کاشتیم امروز برداشت می‌کنیم و آنچه امروز بکاریم فردا برداشت می‌کنیم مسئله مهم این است که چگونه تقدیر خود را بسازیم گاهی اوقات انسان با تفکرات غلط تقدیر خود را نابود می‌کند.

تقدیر یک صور پنهان و یک صور آشکار دارد در صور پنهان ممکن است کاری درگذشته انجام داده باشیم ولی آن را به یاد نداشته باشیم ولی امروز نتیجه‌اش را دیده‌ایم یک تقدیر از صور پنهان پنهان‌تر است که مربوط به‌روز ازل هست که در آن روز همه ما بوده‌ایم و کارهایی انجام داده‌ایم که به یاد نداریم که ممکن است تقدیر امروز ما باشد. همه‌چیز برمبنای خواست ما نیست گاهی تقدیر ماست بعضی‌ها فکر می‌کنند مخالفت کردن با خدا و دین و کتاب و...روشنفکری می‌باشد درصورتی‌که اشتباه بزرگی است.

زیبایی و بهاء وارزش انسان بستگی به معرفت و دانش و تفکرات و آگاهی و.دارد این ارزش‌ها گنج درون است که از هیچ معدنی قابل‌استخراج نیست و پایان ندارد. انسان باید اشکالات درون خود را پیدا کند و هیچ‌گاه برای مشکلات خود دیگران را مقصر نداند. گنج در ویرانه‌ها پیدا می‌شود تا انسان ویران نشود گنج درون را نمی‌یابد این سختی‌ها که انسان می‌کشد حکم ویرانه‌ها را دارد و انسان باید از هر سختی و مشقت درس بگیرد.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر محسن
بایستی آنچه انجام بشود بشود و آنانی که باید بروند می‌روند و آنانی که بایستی بیایند درراه هستند و می‌آیند و همیشه این تبدیل‌ها و ترخیص‌ها در جریان هستند و چرخ خداوند همیشه در گردش است. این جمله بیانگر تقدیر است زندگی ما بر مبنای خواست تقدیر و فرمان الهی برنامه‌ریزی‌شده است خواست همان چیزی هست که ما به آن بها می‌دهیم و یا در قبالش مبلغی را پرداخت می‌کنیم.

تقدیرنامه پیشین است تقدیر یک اصل کلی هست که در زندگی ما نقش بسزایی دارد. ما هر چه را که دیروز کاشته باشیم امروز برداشت خواهیم کرد و آنچه را که امروز می‌کاریم فردا برداشت می‌کنیم ما گاهی با تفکر غلط تقدیر را خراب می‌کنیم. بعضی مسائل بر مبنای تقدیر ماست همیشه همه‌چیز بر مبنای خواست ما نیست. برای به انجام رسیدن هر کاری باید زمانش فرابرسد گاهی ما همه تلاشمان را می‌کنیم ولی باید دید که در تقدیر ما چیست و خدا چه می‌خواهد. گنجی که در درون انسان است در هیچ اقیانوس و دریایی وجود ندارد.

زیبایی در رفتار و کردار ماست دانش و معرفت و تجربه و برخوردی که با دیگران داریم جایگاه ما را در جامعه مشخص می‌کند. گنج درونی ما جاودانه است تا زمانی که اشکال کارمان را در بیرون جستجو کنیم هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسیم. ما همیشه فکر می‌کنیم هر پیشامد منفی که برایمان اتفاق می‌افتد دیگران در آن مقصر هستند و هیچ‌وقت نمی‌پذیریم که خودمان در آن دخیل بوده‌ایم.

گنج در ویرانه‌هاست تا انسان ویران نشود گنج درون پیدا نمی‌شود. سختی‌ها و مشقت‌هایی که ما در طول زندگی می‌کشیم حکم آن ویرانه را دارد تا به آن گنج و گوهر درون دست‌یابیم. بنابراین باید از سختی‌ها درس بگیریم تا بتوانیم به گوهر دست بیابیم. پشت این جهان فیزیکی جهان‌های متعددی هست که ما مرتباً به آن‌ها سفر می‌کنیم.

خداوند در کتاب آسمانی برای ما تمثیلی از بهشت و جهنم آورده است که در حوزه فهم و درک ما باشد.قدر مسلم تقدیر کار خودش را انجام می‌دهد و این از دست ما خارج است آن چیزی که باید انجام بشود قطعاً انجام خواهد شد آنچه در تقدیر است آن به انجام می‌رسد اما اعمال ما در خطوط تقدیر نقش بسیار مهمی دارند که به آن شکل دیگری می‌دهند.

سلام دوستان راضیه هستم یک همسفر

جناب مهندس در این سی دی در موردتقدیر صحبت می‌کنند که آنچه باید شود می‌شود. آن‌هایی که باید بروند می‌روند آن‌هایی که باید بیایند درراه هستند تعدادی از فیلسوف‌ها و علمای جهان در تلاش هستند که ببینند زندگی جبر است یا اختیار. زندگی ما بر مبنای خواست تقدیر و فرمان الهی برنامه‌ریزی‌شده است. خواست یعنی آن چیزی که ما می‌خواهیم چه مقدارحاضرهستیم بابت آن هزینه بدهیم تقدیر یعنی نامه پیشین آنچه دیروز کاشته‌ایم امروز برداشت می‌کنیم و آنچه امروز می‌کاریم فردا برداشت می‌کنیم.

وقتی من درگذشته به دنبال جمع‌کردن پول و ثروت بوده‌ام آلان تقدیر من ثروتمند بودن است تقدیر یک صور آشکار یک صور پنهان دارد شاید درگذشته کارهایی کرده‌ایم که یادمان نیست. اگر امروز سیلی خورده‌ایم حتماقبلادر صور پنهان آن سیلی رو زده‌ایم و یک صور پنهان‌تر است که برای قبل به دنیا آمدن ما است یعنی روز ازل؛ پس ما کاروتلاش خود را می‌کنیم ولی تقدیرها هرآن چه درگذشته کاشته‌ایم است. بها و ارزش هر انسانی به دانش و آگاهی و مردم‌داری او است.

ادبیات و تفکر شخص است که در زیبایی او تأثیر دارد آن ارزش‌های ما مثل گنج درون ماست. پس شخصیت و اعتبار ما بستگی به گنج درون ما و اطلاعات دانایی و معرفت ما دارد. وقتی گنج درون پیدا شود هیچ پایانی درون آن نیست تا وقتی‌که دنبال مقصر در بیرون هستیم یعنی گنج درون را پیدا نکرده‌ایم. گنج وگوهرهمیشه در ویرانه است این سختی‌هایی که در زندگی می‌کشیم حکم ویرانه را در ما دارد یعنی تا سختی نباشد آن گنج پیدا نمی‌شود ما گاهی اوقات فکر می‌کنیم دنیا همین چیزی است که ما می‌بینیم؛ نه چیزی نیست که ما می‌بینیم دید و تفکر ما محدود است.

ما در جسم خود زندگی می‌کنیم حتی صورآشکارخود را نمی‌شناسیم پشت این جهان هستی جهان های متعددی است مرگ برای ما وجود ندارد چون ما نمی‌دانیم آن‌کسانی که باید بدانند می‌دانند. بعضی مطالب در حوزه فهم انسان‌ها نیست به همین دلیل به‌صورت تمثیل و مثال گفته می‌شود. می‌توانیم بگوییم شاید تقدیر ما چنین است شاید باید این‌طور باشد تا از رنج ما کاسته شود همه زندگی خودمان را روی خواست می‌گذاریم و تلاش و کوشش می‌کنیم و تقدیر را هم به فال نیک می‌گیریم.

سلام دوستان حکیمه هستم همسفر ابراهیم
در این سی دی جناب مهندس از تقدیر صحبت می‌کند که آنچه باید انجام بشود می‌شود آنان که باید بروند می‌روند و آنان که باید بیایند می‌آیند و درراه هستند و همیشه این تبدیل‌ها و ترخیص‌ها در جریان هستند چرخ خداوند همیشه در گردش است و این‌ها بیانگر تقدیر است حال سؤال اینجاست که زندگی برمبنای جبر است یا اختیار؟ زندگی برمبنای سه اصل خواست تقدیر و فرمان الهی برنامه‌ریزی‌شده است .

خواست آن چیزی است که ما می‌خواهیم و برای ما ارزش دارد و با جدیت حاضر هستیم برای آن هزینه کنیم و تقدیرنامه‌ی پیشین است آنچه دیروز کاشته‌ایم امروز درو می‌کنیم و آنچه امروز می‌کاریم در آینده برداشت خواهیم کرد که اینجا فرمان الهی نیز مهم است
انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس
تا کس نکند رنجه به کوفتنت مشت
تقدیر شامل صور آشکار و صور پنهان است یعنی درگذشته خیلی کارها کرده‌ایم که اصلاً یادمان نیست حتی ممکن است از زمان ازل شروع‌شده باشد وامروز بازتاب آن را می‌بینیم. تقدیر ممکن است خوب یا بد باشد زمانی که تقدیر طبق مراد ما نیست نباید گلایه کرد چراکه هنوز زمان اجرای آن نرسیده است و فرمان الهی در کاشت و برداشت خیلی مؤثر است.

در جای دیگر مهندس می‌فرمایند بها و ارزش انسان بستگی به دانش و آگاهی او دارد و بیشترین زیبایی انسان در تفکراتش هست انسان تا زمانی که ریشه‌ی اشکالات خودش را در بیرون جستجو می‌کند هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسد. گنج در ویرانه‌هاست تا زمانی که انسان ویران نشود گنج درونش پیدا نمی‌شود و سختی‌هایی که انسان می‌کشد حکم ويرانه را دارد تا به گنج درونش برسد.


ویرایش: همسفر زهرا (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .