English Version
English

خداوند فقط نظارگر و حامی ما است.

خداوند فقط نظارگر و حامی ما است.

کارگاه مجازی:

سلام دوستان نسرین هستم یک همسفر؛

وادی چهارم به من یاد داد که؛ در زندگیم مسولیت پذیر باشم و بار مشکلاتم را خودم بر دوش بگیرم و راه حل مناسبی برای آن‌ها پیدا کنم.

مسئولیت پذیری می‌تواند در موفقیت هر فرد نقش مهمی داشته باشد چون تمام زندگی به اعمال و رفتار ما بستگی دارد و اعمال ما مسیر اصلی زندگی ما را شکل می دهد.

چیزی که در تمام زندگی هیچ جا و هیچ کس به من یاد نداده بود و بخاطر مسئولیت پذیر نبودنم، همیشه زندگیم سرشار از مشکلات بود. من تمام این مشکلات را گردن خداوند می‌انداختم و فکر می‌کردم مقصر اصلی خداوند است و همیشه بخاطر نا عدالتی خداوند، شاکی بودم. ولی حالا یاد گرفتم آینده ما به دستان خود ما رقم می‌خورد و باید همیشه در مسیر ارزشها قدم بگذاریم.

اگر مشکلی در مسیر زندگی من بود، مشکل از من و اعمال بد من بوده و خداوند فقط نظارگر و حامی ما است نه مسئول رفتار و اعمال ما. چون مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خود است.

اگر من، همه مسولیت زندگیم را به خدا بسپارم باعث می‌شود که، به توانایی‌هایی که دارم پی نبرم و اعتماد به نفسم را از دست بدهم و این طوری من فکر می‌کنم هیچ قدرت و اختیاری از خودم ندارم، هیچ وقت به خودشناسی نمی‌رسم و تا زمانی که خودم را نشناسم نمی‌توانم به عظمت و قدرت خداوند پی ببرم و هیچ تغییری نمی‌کنم.

خداوند به ما معجزه‌ی زندگی کردن بخشیده  تمام اختیارات و توانایی‌های لازم را به ما داده، ولی من همیشه طلبکار خداوند بودم و هر روزم را، با لیستی از خواسته‌ها شروع می‌کردم. آرزوها و توقعات محالی از خداوند داشتم. ولی با آموزش‌های کنگره یاد گرفتم در هر جایگاهی که باشم باید مسئولیت پذیر باشم و هیچ وقت از کار و تلاش دست نکشم و نا امید نباشم.

در عین حال که یاد گرفتم همه در هر جایگاهی که باشند نسبت به هم مسئول هستند خداوند به بنده‌هایش، بنده‌ها نسبت به خدا، فرزندان نسبت به والدین، والدین نسبت به فرزندان.

یاد گرفتم هیچ توقع و انتظاری از دیگران نداشته باشم. نباید از خداوند و هیچ کس دیگری گله و شکایتی کنم و چون مسئول مشکلاتم خود من بودم،  حالا یاد گرفتم، حل کردن مشکلات و خوب پیش بردن کارها فقط توسط خود من باید انجام بگیرد. چون هیچ کس به اندازه خود من مرا دوست ندارد.

اگر تمام مسولیت زندگی خودم را بپذیرم بهتر به آرامش میرسم و برای آرامش بیشتر باید سیم رابطه بین خودمان و خداوند را دوباره وصل کنیم.

برای این همه آموزشی که در کنگره به من داده شده، مسئولم. همان‌طور که در کنگره خدمات زیادی دریافت کرده‌ام تا بتوانم از ضد ارزش‌ها دوری کنم و به تزکیه و پالایش برسم باید من هم خدمتگزار بشوم هرچند باید از خدمت‌های کوچک شروع کنم ولی باید به بهترین نحو و بدون ریا و با عشق آنها را انجام بدهم.

هیچ وقت حال و روز اوایل ورودم به کنگره را فراموش نمی کنم که سرشار از کینه نفرت و ناامیدی بودم و تمام وجودم ازضد ارزش‌ها پر بود. ولی حالا خدا را هزاران هزار بار شکر می‌کنم در کنگره هستم و دارم آموزش می‌بینم.

ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز رهجوی همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .