English Version
English

القا افکار کمک خداوند است به انسان

القا افکار کمک خداوند است به انسان

دهمين جلسه از دوره پنجاه و چهارم کارگاه‌هاي آموزشي خصوصی کنگره ۶۰، نمايندگي پروين اعتصامي اراک، با استادي راهنما مسافر حمید، نگهباني مسافر سعید و دبيري مسافر علی با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من » روز يكشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حمید هستم مسافر: خداوند را سپاسگزارم که بمن اجازه خدمت داد.از راهنمای خوبم آقا بهنام و راهنمای درمان سیگارم آقا رضا تشکر می‌کنم، ما برای درمان اعتیاد چهارده وادی را باید بگذرانیم، سه وادی اول در مورد تفکر است. زمانی این وادی‌ها را می‌خواندم و چیزی متوجه نمی‌شدم، امروز وادی چهارم را مطالعه می‌کردم و متوجه شدم خیلی نسبت به قبل فرق می‌کند و مواردی را فهمیدم که در این شش سال نفهمیده بودم. خواندن چهارده وادی به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید آنها را خوب درک کنیم. یعنی کسی که قرار است وارد کلاس پنجم شود باید قبل از آن تا کلاس چهارم را پاس کرده باشد. من اگر وادی چهارم را نفهمم، حتی نمی‌توانم وادی پنجم را بخوانم. مطالبی که در وادی‌ها متوجه می‌شوم را باید در زندگی عملی کنم.

"در مسائل حیاتی به خداوند مسؤلیت دادن، یعنی سلب مسؤلیت از خوشتن" من هیچ تلاشی نمی‌خواستم بکنم و انتظار داشتم خداوند به من کمک کند، خداوند در شرایطی به ما کمک می‌کند که لااقل یک قدم در مسیر مستقیم برداریم. اگر در سفر اول سی‌دی ننویسم، بموقع در جلسات حاضر نباشم، چگونه از خداوند بخواهم مرا درمان کند و گل رهایی را بمن بدهد؟ در واقع اگر من مسؤلیت خودم را بعهده خداوند بگذارم، نه تنها اتفاق مثبتی نمی‌افتد بلکه شرایط بدتر هم می‌شود. اگر در مسیر ارزشها یا ضدارزشها درست انتخاب نکنم و راهنمای سمت چپ بزنم ولی به راست بروم، سر از مسلخ در‌ می‌آورم. اگر فکر کنم خداوند فرمانبردار من است و هرروز باید خواسته‌های مرا اجابت کند، در واقع مرز بین خودم و خداوند را نشناخته‌ام.

در وادی چهارم عنوان شده اگر می‌خواهی خدا را بشناسی باید ابتدا خودت را بشناسی، آیا من نفس یا صور آشکار و پنهان را می‌شناسم؟ اگر اینها را بشناسم خداوند را نیز می‌شناسم و اگر او را شناختم، دیگر مسؤلیت کار خودم را بعهده خداوند نمی‌گذارم. عارفانه نمی‌گویم خداوند روزی‌رسان است و خودش کار را درست می‌کند، من باید تلاش کنم و در آن صورت دستهای آسمانی القا افکار می‌کنند و راه برای من باز می‌شود، که این القائات همان کمک خداوند است.
از اینکه به صحبتهای من توجه فرمودید سپاسگزارم..
تایپ: مسافر حمیدرضا
عکس: مسافر مهدی
تنظیم و ویراستاری: مسافر اصغر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .