English Version
English

حل مسائل، اساس هستی و تکامل

حل مسائل، اساس هستی و تکامل

جلسه هشتم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی آبیک با استادی راهنمای محترم مسافر یوسف، نگهبانی مسافر بیوک و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه « وادی چهارم و تاثیر آن بر روی من » در روز یکشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

من از همه شما ممنونم که این فرصت را در اختیار من گذاشتید تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم. خداراشکر که دوباره توفیق حاصل شد در یکی از جلسات کنگره ۶۰ حضورداشته باشم.

دوستان انشالله وارد سفر دوم بشوید و در این جایگاه بنشینید. وقتی در این جایگاه می‌نشینی و برای اعضای کنگره ۶۰ صحبت می‌کنی تازه می‌فهمی با خودت چند چند هستی. این جایگاه خدمتی یک ویترین است که یوسف خودش را به عرضه گذاشته و بعد از جلسه خودش را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و یک برداشتی از خود به دست می‌آورد که ببیند کجا تغییر پیداکرده و کجا تغییری نداشته است.

جهان‌بینی کنگره، آقای مهندس و اساتید محترمشان، اعتقادشان بر این است که مشکلات، مسائل ما انسان‌ها هستند یعنی مشکلات را تعریفی از مسئله می‌دانند. ما تابه‌حال سه مبحث را پشت سر گذاشتیم وادی اول تفکر، وادی دوم امید، وادی سوم انگیزه. به نظر من کسی که این سه وادی را یاد بگیرد می‌تواند به رهایی از درمان اعتیاد برسد.

وادی چهارم می‌گوید درمسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن؛ یوسف شاید به جهان قبلی و جهان بعدی اعتقاد ندارد ولی به این جهان که اعتقاد دارد که در حال زندگی در آن است. در این جهان بی‌پولی هست، اعتیاد هست، هرسال که مبلغ خانه‌ها بالا می‌رود، این‌ها را باید حل کنیم.

در این وادی آقای مهندس گریزگاه عرفانی و الهی را که من در خانه بنشینم و خدا بیاید من را درمان کند، برای ما بسته است. این وادی گزارش کلی از انسان، از صور آشکار و پنهان آن می‌دهد. نفس را تعریف می‌کند و می‌گوید: آخرین مرحله نفس حیوانی، اولین مرحله نفس در انسان است.

نفس اماره، امر می‌کند. یک‌زمانی امر می‌کرد، سیگارمی کشیدم و مواد مصرف می‌کردم یکجا به خودم آمدم وارد نفس سرزنش کننده شدم. از خودم می‌پرسیدم چرا تمام نمی‌شود؟ من جوانیم را گذاشتم؟

نفس وقتی به این مرحله رسید کم‌کم انسان به فکر خودش می‌افتد که فکری به حال اعتیاد و زندگی‌اش بکند؛ خداراشکر که ما در برهه‌ای هستیم که مسئله اعتیاد راه‌حلش پیداشده است؛ خیلی‌ها خواستند اعتیادشان را درمان کنند اما نتوانستند، راه‌های مختلفی را رفتند اما نشد.

اساس هستی و تکامل حل مسائل و مشکلات است، هر چه بامت بیش، برفت بیشتر. باور کنید حس‌های منفی که برای آقای مهندس می‌آید به‌مراتب قوی‌تر و محکم‌تر از حس‌هایی هست که برای ما می‌آید، اساس تکامل بر همین است.

آقای امین دژاکام دریکی از سی‌دی‌ها سه مورد از قوانین الهی را گفتند. اول سنت تنبیه و مجازات که در مراحل پایین انسان پارادوکس‌هایی در مسیرش قرار می‌گیرد که تنبیه و مجازات می‌شود؛ وقتی از این تنگه مجازات گذشت می‌رسد به مرحله‌ی آزمایش.

من وارد سفر دوم شدم و به یک جشن عروسی دعوت شدم که مشروب هست، منقل و وافورم هست؛ اینجا اراده‌ام آزمایش می‌شود. مرحله سوم قوانین و سنت ارتقا است و استادانی را عنوان می‌کند که شامل اولیا، اوصیا و پیامبران خداوند است؛ از خوش‌روزگار جناب مهندس در این حلقه از حیاط حضور دارند که مسئله اعتیاد را حل بکنند. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم.

تایپ: مسافر محمود (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: مسافر فرید (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .